REUNIÓ DE LA MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ
Us fem un resum, tot seguit, dels temes tractats en la reunió d’avui de la Mesa Sectorial.
Cos d’Agents Rurals: cessament de personal interí, vulneració de la negociació col·lectiva i adequació de taules retributives
Arran de la situació creada pels cessaments previstos del personal interí d’Agents Rurals atès el concurs de trasllats o bé cessament per la substitució per destinació definitiva del personal titular de la plaça, CCOO demanem la recol·locació immediata d’aquest personal (CCOO INFORMA 61/2023) i que els nous nomenaments s’efectuïn al dia següent dels cessaments pel bé de les persones i famílies afectades i del servei.
Funció Pública informa que per a l’Administració la situació està resolta amb la publicació de 35 places a ATRI divendres passat, ja que entén que el personal interí pot demanar aquestes places i tindran prioritat per ocupar-les amb els punts dels serveis prestats al seu favor. Malauradament, Funció Pública no assegura que el 100% de les persones afectades pel cessament es recol·loquin. Què passa amb aquestes famílies? ¿I com afecta a un Cos que és clau en la prevenció d’incendis a les portes d’una campanya forestal que s’espera especialment dura per la situació de sequera i d’emergència climàtica? CCOO tenim clar que sense la pressió sindical exercida no s’hagués donat cap resposta ni s’hagués convocat a una nova reunió on acordar els criteris de selecció.
D’altra banda, resta encara pendent l’adequació de les taules retributives i la modificació de la RLT del Cos d’Agents Rurals que es va tractar a la reunió de la Mesa Sectorial del passat 18/07/2023 (CCOO INFORMA 075/2022).
CCOO exigim solucionar aquest tema d’una vegada. No pot ser que després de gairebé 10 mesos la situació continuï igual. Després de fer pressió, el Departament ens ha emplaçat a una reunió el 23 de maig per parlar-ne. Ja veurem si aquestes són reunions de negociació o trobades en què l’Administració informarà de les condicions que pensa imposar al personal amb la frase “per necessitats del servei”, que serveix per a tot, atès que la Direcció General d’Agents Rurals utilitza els darrers temps la comunicació unilateral de les decisions que pren sense escoltar la part social. CCOO demanem la suspensió temporal de totes aquestes instruccions,i sol·licitem la convocatòria urgent d’una reunió extraordinària de la Comissió de Seguiment de l’Acord per tractar aquest assumpte.
Teletreball al Departament de Drets Socials i Intervenció General del Departament d’Economia Finances
Tal i com CCOO informàvem els passats 5 i 11 de maig d’enguany (CCOO INFORMA 054/23 i CCOO INFORMA 057/23), davant les queixes rebudes del personal per les noves instruccions sobre teletreball del Departament de Drets Socials, el passat 11 de maig es fer una reunió urgent amb RRHH i amb la Secretaria del Departament on aquesta va continuar amb la seva posició inamovible pel que respecta a no poder teletreballar en la mateixa setmana un dilluns i un divendres i a la prohibició de fer-ho dos dies seguits.
La persona representant del Departament de Drets Socials manifesta que no li consta cap queixa ni malestar del personal i que no són restriccions al gaudi del dret sinó recomanacions amb l’objectiu de garantir el servei i que s’han validat les peticions inicials de teletreball. La durada de 4 mesos de l’autorització inicial respon a la planificació de tasques i als objectius de les unitats. La instrucció publicada recull l’excepció al gaudi dels dos dies seguits, segons necessitats particulars que s’han de justificar al Departament, i a les quals les unitats organitzatives hi donaran resposta individual. Manifesta que no ha cap porta tancada al personal i que el Departament està obert a seguir tractant aquesta problemàtica. CCOO demanarem una nova reunió amb el Departament perquè no entenem la justificació que es fa i exigim tractar el decret del teletreball immediatament a la Mesa General per evitar les diferents interpretacions departamentals (sempre restrictives).
Complements especials de nocturnitat del Programa de salut pública per a l’enfortiment del Servei de Vigilància Epidemiològica de Catalunya (SUVEC)
L’ACORD GOV/99/2020, de 28 de juliol (modificat per l’ ACORD GOV/154/2022, de 19 de juliol), establia la percepció de complements singulars especials del complement específic al personal del SUVEC per retribuir la prestació de serveis en franja nocturna, caps de setmana i festius. Malauradament, els darrers mesos, el Departament de Salut ha repartit les guàrdies entre el personal sense retribuir-lo i els ha comunicat que a partir d’avui i en virtut d’una reestructuració, les guàrdies només es repartiran entre 8 caps de guàrdia. CCOO demanem que es torni a pagar el complement en virtut de l’Acord esmentat i també es doni resposta al personal amb celeritat atès que s’ha fet cas omís a les sol·licituds reiterades d’informació.
El Departament de Salut manifesta que el SUVEC respon a un programa creat amb motiu del Covid i que ha anat evolucionant tal i com ha fet la situació pandèmica. Nega que el personal desconegui la situació i es compromet a analitzar les circumstàncies que han afectat al servei per adequar la regularització que escaigui. CCOO demanem que es reuneixi el personal afectat per informar del resultat d’aquest anàlisi i que es compleixin els termes de l’Acord GOV/99/2020.
Situació dels TSSP i Biòlegs/ogues d’oficines, laboratoris i epidemiologia de la Secretaria de Salut Pública
Es posa sobre la taula el fet que hi ha tasques assimilables i condicions retributives diferents entre el col·lectiu Tècnic Superior de Salut Pública biòleg, farmacèutic i químic que realitzen tasques idèntiques o assimilables al personal veterinari d’oficines i que es troba al grup 1 i no al grup 3 al no estar recollit a l’Acord de Salut Pública. El Departament de Salut manifesta que és conscient d’aquesta problemàtica i que es treballa amb el grup de seguiment de l’Acord per trobar possibles solucions encara que serà difícil fins la finalització de l’Acord actual al 2024.
Hores extraordinàries del personal penitenciari
CCOO insistim en què la generació d’hores extraordinàries no és puntual i que posa de manifest una manca de personal persistent. Sol·licitem que el Departament de Justícia doni solució a la desorbitada acumulació d’hores extres generada amb els anys ja que tots els centres es troben en una situació de generació crònica d’hores extres que s’ha de resoldre amb l’ampliació de plantilla. El Departament de Justícia posa de manifest que les hores extres és la manera que ha trobat per resoldre la situació actual de manca de personal i que, en aquests moments, està en una auditoria per veure com cal dimensionar la plantilla per resoldre la situació d’una vegada per totes.
CCOO denunciem l’incompliment de la normativa d’hores extres i demanem l’increment de places a les Ofertes d’Ocupació Pública per tal de dimensionar la plantilla a les necessitats reals del servei.
Permís de campanya electoral per a persones candidates a les eleccions municipals 2023. Forma de justificació
CCOO denunciem la interpretació restrictiva del permís de campanya electoral per a candidats/es a les eleccions municipals 2023, que el Departament de Justícia va presentar per sorpresa el dia d’inici de la campanya, el passat 12 de maig. CCOO hem argumentat que els acords de la Junta Electoral Central del 13 de maig de 2003 i el 3 de juny de 199 i art. 51,2 de la LOREG impedeixen aplicar les restriccions absurdes i excessives que el departament vol aplicar i reivindiquem que el permís ha de ser de 15 dies per a la campanya.
Funció Publica destaca que no s’ha denegat cap permís i ha reconegut que el fet de concórrer a una candidatura electoral (les quals es publiquen als Butlletins Oficials de la Província) és motiu suficient per al gaudiment del permís.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
