Us resumim, tot seguit, els temes més importants tractats en la reunió telemàtica d’avui de la Mesa Sectorial.
Proposta de complement específic que retribueix el factor d’incompatibilitat i exclusivitat per als llocs de treball amb funcions de metge/essa avaluador/a.
El Departament de Salut proposa un Acord per a la creació d’un complement que retribueixi l’exclusivitat i el factor d’incompatibilitat dels llocs de treball de personal funcionari que desenvolupa funcions com a metges/esses avaluadora/es i de cap de Servei d’Avaluacions Mèdiques a la Subdirecció General d’Avaluacions Mèdiques de la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària del Departament de Salut.
CCOO tornem a insistir en la necessitat que el personal subaltern, administratiu i tècnic de l’ICAM també pugui accedir a aquest complement ateses les especials característiques d’aquests llocs de treball.
Ratificació del nou acord del Programa de Rendiment Professional (PRP) per als Serveis Penitenciaris.
Avui, 18 de juliol,CCOO hem ratificat en la reunió del plenari de la Mesa Sectorial, l’Acord d’integració del PRP signat el passat 28 de juny. A la reunió han assistit representants de Funció Pública, Economia i la Subdirectora General de RR.HH. del Departament de Justícia.
Amb la integració al complement específic de les quanties corresponents a la partida disponible del PRP finalitza un periple d’anys d’abusos al personal penitenciari,estabilitzant-se les quanties retributives dels treballadors i les treballadores penitenciàries.
CCOO també hem demanat que es pagui d’ofici a tots els companys i companyes que aquests mesos han deixat el sistema per jubilació, incapacitat o qualsevol altra causa. L’Administració confirma que es pagarà d’ofici amb efectes 1 de gener de 2022. CCOO també sol·licitem, com vam defensar abans i després de la signatura el passat 28 de juny, que respecte al personal acollit a la 2ª activitat no suposi cap pèrdua retributiva.
L’Administració respon que la llei de pressupostos en l’article 27.1.g.2a indica que el complement personal transitori absorbeix el 100% de qualsevol millora retributiva i que analitzaran com s’aplicaria cas per cas.
Després de la signatura de l’Acord, continuaran els tràmits burocràtics de la Comissió Tècnica, que hem sol·licitat que es portin a terme com més aviat millor, incloent-hi l’aprovació per acord de govern del Consell Executiu. D’acord amb això es preveu que la integració a l’específic es podria realitzar al setembre, i es cobrarien els endarreriments corresponents als mesos de gener a agost (que seran 9 parts).
Amb aquest Acord, aconseguim una reivindicació històrica que feia anys que reclamàvem, CCOO continuàrem exigint la recuperació dels drets arrabassats i la millora de les nostres condicions laborals.
Jornada i Horari del Cos de Bombers.
L’iBVcat és l’eina que permet fer el seguiment de la disponibilitat de cada persona membre del cos de bombers voluntaris. Al seu annex 1 es regula com poden els bombers professionals donar resposta a la sol·licitud d’inclusió a l’aplicació iBVCat per a les persones membres del cos de bombers de la Generalitat de Catalunya. Aquí és on CCOO volem posar de manifest que aquesta inclusió és del tot il·legal al nostre parer i que en el desenvolupament d’aquest annex s’incompleixen normes bàsiques de funció pública i de prevenció de riscos laborals. No es poden agrupar funcions entre dos col·lectius que no tenen cap vinculació laboral, assumint responsabilitats que no estant recollides a cap Acord, reglament o llei. CCOO també manifestem que hi ha posicions de suport que s’estan ocupant en forma de guàrdies localitzables, cobertura de les posicions de GRIT, GREC, ROMEO i GROS i HOTEL, aquestes posicions s’estan cobrint amb personal que la seva jornada laboral és realitzar en guàrdies a torn, amb la qual cosa es generen forats estructurals que s’acaben cobrint amb hores extres (la seva regulació transitòria està inclosa dins del PRO. RH.001 V.8 2021 de Jornada, horari i condicions de treball del personal membre del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya 2022). Tot i això CCOO denunciem que aquestes posicions no estan incloses ni reconegudes als Acords i que existeixen sentencies en contra d’aquesta manera de gestionar la jornada laboral, també perquè amb el greu problema de falta de personal i el incommensurable nombre d’hores extres que es generen, aquestes guàrdies encara ho agreugen més.
Per tant, CCOO sol·licitem a la Mesa que insti als responsables del Cos de Bombers a trobar solucions que no generin hores extres i respectin i apliquin les lleis, sobretot la Llei 31/1995, de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals. La nostra proposta passaria per elaborar un Pla d’Ocupació que contempli totes les mancances estructurals i generi una oferta d’ocupació pública més realista, ja que ara no disposem de cap horitzó on s’acabi amb les mal anomenades hores extres.
Cos d’Agents Rurals: modificació de les taules retributives i de la RLT del Cos d’Agents Rurals i Acord de Condicions Laborals.
El dia 30 de maig de 2022, CCOO vam enviar un escrit al Departament d’Interior denunciant el conveni actual i sol·licitant l’inici de les negociacions per acordar un de nou. Ningú del Departament d’Interior va donar senyals de vida ni van contestar al nostre escrit. És per això que el dia 7 d’abril d’enguany vam sol·licitar, mitjançant carta adreçada a la Directora General de Funció Pública, l’adequació de les taules retributives i la modificació de la RLT del Cos d’Agents Rurals.
Restricció dels 6 mesos per poder moure’s de lloc pel personal funcionari interí i personal contractat temporal segons l’Acord de Govern de 13 de juny de 2017.
L’Acord de Govern de 13 de juny de 2017 estableix al seu apartat 1.4 que “Als efectes d’afavorir l’estabilitat de les unitats i evitar la consegüent dificultat per al manteniment d’una correcta prestació dels serveis, en cap cas es podrà nomenar o contractar a personal temporal amb vincle vigent que no hagi prestat serveis, com a mínim, durant sis mesos en la darrera vinculació”. Funció Pública aclareix que aquesta restricció no opera quan es demanen places estructurals al mateix departament.
Criteris d’autorització dels dies de teletreball per part de la unitat directiva on es presta servei i de renovació de sol·licituds de teletreball.
Cal revisar aquests criteris d’autorització quan les sol·licituds tenen a veure amb vulnerabilitats o conciliació de la vida personal i laboral. És per això que es sol·licita la reunió de la comissió de seguiment del teletreball per tractar aquestes situacions excepcionals i també la seva aplicació a col·lectius específics com ara el personal penitenciari.
Finalment, al torn obert de paraules CCOO demanem la publicació immediata al DOGC tant del darrer procés de selecció de treball social i del concurs de trasllats d’auxiliars administratius, així com que el servei de llançadores al Districte Administratiu sigui l’adequat amb les futures incorporacions de personal.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
