Us resumim a continuació els temes tractats en la reunió d’ahir del Comitè de Seguretat i Salut del personal d’administració, tècnic i laboral del Departament d’Interior:
Mitjana d’edat a l’alça del personal: CCOO demanem tenir en compte l’edat a l’hora de fer la revisió d’avaluació de riscos laborals, com no pot ser d’altra manera, atès que la mitjana del personal va a l’alça, per tal que el Departament comenci a fer polítiques en matèria de recursos humans analitzant aquesta situació, tenint en compte les necessitats organitzatives d’adaptacions de lloc de treball, amb els recursos que això comporta, i la possibilitat d’establir una segona activitat pel personal que depèn d’aquesta taula.
Avaluacions psicosocials del personal: CCOO demanem informació sobre el present de les avaluacions psicosocials i les actuacions futures que pensa adoptar el servei de prevenció tenint en compte que la problemàtica de salut mental en la societat va en augment. El Departament informa que aquest mes té una reunió del grup de treball del personal TEOC de la DGAR i que preveu fer una altra avaluació del personal tècnic i TEOC de la DGPC el segon semestre.
Adaptació de lloc de treball: El Departament informa que hi ha hagut un decalatge en el temps de resposta de les revisions d’adaptacions atès que la nova empresa primer ha estat revisant les avaluacions i protocols realitzats i que ara s’espera que els terminis s’agilitzin. No obstant assegura que, tot i que les peticions s’hagin ajornat, el retard en una revisió no deixa el treballador/a vulnerable perquè s’aplica l’adaptació que tenia vigent. CCOO demanem a l’Administració que prengui les mesures adients per resoldre amb la màxima rapidesa i eficàcia les sol·licituds d’adaptació del lloc de treball a fi de no agreujar la patologia un cop dictaminada la mesura correctora.
Accidentalitat laboral: El Departament informa que hi ha hagut 26 accidents laborals el 2023, 11 dels quals amb baixa i 15 sense baixa. També hi ha hagut un incident. Dels 26 accidents: 6 han estat in itinere, 14 al propi centre i 6 en desplaçament durant la jornada. Aquestes dades no inclouen el personal del Servei Català de Trànsit i el personal amb contracte laboral adscrit a la DGPEIS. Quedem a l’espera de rebre les dades dels primers mesos de l’any.
Seguiment del Pla d’Amiant: Seguint les instruccions de Funció Pública sobre el Pla d’Amiant, el Departament informa dels edificis on s’ha detectat aquest material i s’hi ha de fer intervencions. A Interior tenim l’ABP de Sant Martí, l’estructura del qual ha de ser reformada a finals del 2024 o principis del 2025. També hi ha 15 edificis afectats de parcs de Bombers voluntaris i el Departament durà a terme les actuacions per a la seva retirada.
Aplicació de la Instrucció 4/2023, en matèria de protecció de dades de caràcter personal a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Administració de la Generalitat de Catalunya al personal del Departament d’Interior: El Departament exposa que s’ha de veure si la instrucció és aplicable o no al personal que atén a la ciutadania a les comissaries i que, si finalment s’ha de fer, a l’avaluació de riscos del lloc de treball es tindrà en compte. CCOO exigim que no sigui d’aplicació perquè considerem que aquesta Instrucció vulnera els drets fonamentals del personal que presta serveis públics i que, a més a més, se li suma la vulneració de l’art. 14.f del TREBEP del dret del personal a la defensa jurídica i protecció de l’Administració Pública en els procediments que es segueixin davant qualsevol ordre jurisdiccional com a conseqüència de l’exercici legítim de les seves funcions o càrrecs públics, quan ha de ser la pròpia persona informadora/tramitadora de la OAC qui hagi d’interposar denuncia. CCOO INFORMA 155/23 i CCOO INFORMA 17/24
Episodi d’olors a Torreferrussa: El Departament no ha trobat l’origen de les olors i farà seguiment per si es torna a reproduir. La part social estarem a sobre d’aquesta problemàtica perquè es resolgui de manera immediata en cas que es torni a detectar.
CCOO AMB LA PREVENCIÓ I ELS DRETS LABORALS