Tal i com us explicàvem al nostre CCOO INFORMA 63/2023, la Llei 8/2023, del 12 de maig, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, de foment de la promoció interna i d’agilitació de la cobertura de llocs de treball amb funcionaris de carrera, que prové de la tramitació com a projecte de llei del Decret llei 14/2022, de 8 de novembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, de foment de la promoció interna i d’agilització de la cobertura de llocs de treball amb persones funcionàries de carrera, habilita la promoció interna especial que ha estat convocada mitjançant Resolució PRE/4241/2023 publicada al DOGC el 19 de desembre de 2023.
CCOO esperem que molts dels dubtes i qüestions que ens ha plantejat el personal siguin resoltes mitjançant aquest CCOO INFORMA que us presentem en format de preguntes i respostes.
Qui pot participar a la PIE?
Poden participar en aquests processos especials de promoció interna el personal funcionari de carrera en servei actiu, en situació administrativa amb dret a reserva de lloc de treball o en excedència voluntària per incompatibilitats en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen, així com el que s’hagi declarat en situació d’excedència voluntària per interès particular per a prestar serveis en règim de temporalitat en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat o el seu sector públic que:
- Hagin accedit com a funcionaris/àries de carrera al cos, escala o especialitat des del qual promocionen dos anys abans, com a mínim. A consulta de CCOO, Funció Pública ens ha confirmat que aquesta condició s’ha de posar en relació amb la normativa bàsica d’obligada aplicació que estableix com a requisit específic de participació posseir una antiguitat d’almenys 2 anys de servei actiu en el cos o escala des del qual es participa (és a dir, haver prestat serveis efectius un mínim de 2 anys).
- Compleixin els requisits legals de titulació i la resta de requisits que exigeix la convocatòria.
Les persones aspirants amb la condició legal de discapacitades, amb un grau igual o superior al 33%, tenen dret a la participació per la via de reserva i a les adaptacions per a la realització de les proves i/o del lloc de treball adjudicat.
Aspirants embarassades.
Si els coincideix la data de realització de la prova amb la data del part o els dies immediatament anteriors o posteriors, poden sol·licitar al Tribunal Qualificador corresponent l’ajornament de la prova, en el termini dels tres dies hàbils següents al naixement, i caldrà presentar el justificant mèdic corresponent.
Quines fases tindrà el procés?
La PIE tindrà 2 fases: una fase d’oposició on es puntuarà fins un màxim de 60 punts i, posteriorment, una fase de concurs on es puntuarà fins un màxim de 40 punts. Així, la puntuació màxima que es pot assolir serà de 100 punts.
Com seran els exercicis de la fase d’oposició?
Els exercicis no són eliminatoris si bé, per superar la prova, caldrà obtenir una puntuació mínima de 30 punts en la suma dels dos exercicis que seran els següents:
- Primer Exercici: Test de coneixements.
Consisteix a respondre un qüestionari de 50 preguntes tipus test, més 5 de reserva, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, sobre el contingut del temari del cos.
Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.
El temps per a realitzar aquest exercici és d’1 hora i 20 minuts.
La qualificació de l’exercici és de 0 a 25 punts.
- Segon exercici: supòsit pràctic, tipus test.
Consisteix a resoldre un test sobre un supòsit pràctic de 10 preguntes tipus test, més 2 de reserva, sobre el contingut del temari del cos.
Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.
El temps per realitzar aquest exercici és d’1 hora i 30 minuts.
La qualificació d’aquest exercici és de 0 a 35 punts.
Com es desenvoluparà la fase de concurs i què es valorarà?
La puntuació màxima de la fase de concurs és de 40 punts. Únicament es valoraran els mèrits que s’indiquen a continuació i que s’hagin assolit fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la convocatòria.
- Serveis prestats. Màxim de 32 punts. (mes complet = 30 dies naturals).
- Serveis prestats, com a personal funcionari de carrera i personal funcionari interí, en el cos, escala o especialitat funcionarial de l’Administració de la Generalitat de Catalunya des del qual es promociona, a raó de 0,550 punts per mes complet.
- Serveis prestats, com a personal funcionari de carrera i personal funcionari interí, en altres administracions públiques territorials, en cossos, escales o especialitats funcionarials assimilats al de l’Administració de la Generalitat de Catalunya des del qual es promociona, a raó de 0,183 per mes complet.
- Superació sense plaça de processos selectius d’accés. Màxim 2 punts.
Es valora haver superat un procés selectiu de concurs oposició sense haver obtingut plaça de la darrera convocatòria finalitzada, per accedir al mateix cos, escala o especialitat funcionarial de l’Administració de la Generalitat de Catalunya al qual es vol promocionar.
- Coneixements de llengua catalana. Màxim 3 punts.
- Certificat de nivell de coneixements de llengua catalana superior a l’exigit, com a requisit de participació, en la convocatòria: 0,75 punts.
- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,75 punts.
- Certificat “J”, de coneixements de llenguatge jurídic: 0,75 punts.
- Certificat “K”, capacitació per correcció de textos orals i escrits: 0,75 punts.
- Competències en TIC (ACTIC). Màx 3 punts
- Certificat de nivell avançat: 3 punts.
- Certificat de nivell mitjà: 2 punts.
- Certificat de nivell bàsic: 1 punt.
En cas de disposar de diversos certificats, es valorarà només el de nivell més alt.
Com es resoldran els possibles empats en la puntuació final?
En cas d’empat en la puntuació total, l’ordre s’establirà a favor de la persona aspirant que es trobi, en data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació, en servei actiu o situació assimilada en el cos, escala o especialitat de personal funcionari des del qual es promociona. Si persisteix l’empat, s’aplicaran els criteris de desempat següents:
- En primer lloc, l’aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en l’apartat de Serveis Prestats en el cos, escala o especialitat funcionarial de l’Administració de la Generalitat des del qual es promociona, computant a l’efecte tots els dies de prestació de serveis.
- En segon lloc, l’aspirant amb la puntuació més alta en el mèrit de Serveis Prestats.
- En tercer lloc, l’aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en la fase d’oposició.
- Finalment, si encara persistís l’empat, els Tribunals Qualificadors faran a les persones afectades una prova relacionada amb les funcions i tasques que han de dur a terme les persones funcionàries del cos, escala o especialitat convocada.
Com s’adjudicaran els llocs de treball?
Les persones aspirants que superin els processos de promoció interna per a l’accés a l’escala administrativa del cos administratiu i a l’escala superior d’administració general del cos superior de la Generalitat restaran destinats en el mateix lloc de treball que desenvolupaven i en la mateixa forma d’ocupació, definitiva o provisional. Aquests llocs de treball han d’ésser objecte de reclassificació, amb la conservació del mateix nivell de destinació, per mitjà de la modificació de la relació de llocs de treball.
En el cas que el lloc ocupat provisionalment estigui reservat a un altre funcionari de carrera, el lloc de treball que tenia reservat el funcionari que es promociona s’ha de reclassificar i el funcionari s’hi ha de reincorporar. Si no hi ha un nivell equivalent en el cos o escala al qual es promociona, se li atribueix el nivell inferior del cos o escala.
En el cas que no tingui un lloc de treball reservat, la persona aspirant haurà de participar a l’acte d’adjudicació de places on se li ha d’adjudicar amb caràcter provisional una plaça objecte de la convocatòria.
Per la resta de cossos, la persona titular de la Direcció General de Funció Pública convocarà un acte públic d’adjudicació de llocs i farà pública la relació de llocs que s’ofereixen i l’adjudicació s’efectuarà segons l’ordre de puntuació obtingut en el procés de selecció corresponent.
Com es faran els nomenaments?
Realitzades les actuacions d’adjudicació, la Directora General de Funció Pública efectuarà el nomenament de les persones funcionàries de carrera del cos, escala o especialitat corresponent, mitjançant Resolució que es publicarà en el DOGC.
Les persones nomenades hauran d’efectuar el jurament o la promesa com a funcionàries de carrera i prendre possessió del lloc adjudicat davant l’òrgan competent del departament corresponent, en el termini màxim d’un mes des de la publicació en el DOGC de la resolució de nomenament.
Cal esmentar que, si es vol romandre en el lloc i cos d’origen, el personal interessat haurà de manifestar aquest dret d’opció davant els seus gestors de personal abans de la presa de possessió. Si no s’exerceix aquest dret s’entendrà que la persona interessada opta pel nou lloc restant en el cos o escala de procedència en excedència per incompatibilitats.
On s’informarà de tot el procés?
Les publicacions oficials relatives a la convocatòria es realitzen a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), del Tauler d’anuncis de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya, e-Tauler (http://tauler.gencat.cat) i del Portal d’accés de les persones aspirants en els processos de selecció.
Igualment, aquestes publicacions, així com la resta d’actes que se’n derivin, els continguts informatius i els models de documents a què fan referència les bases d’aquesta convocatòria es poden consultar a l’enllaç web següent: https://administraciopublica.gencat.cat/promocio-interna-especial
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT