REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES DE PERSONAL LABORAL AMB REPRESENTANTS DEL DEPARTAMENT D’INTERIOR
Us resumim, tot seguit, els temes tractats a la darrera reunió del Comitè Intercentres del personal laboral del Departament d’Interior amb representants del Departament.
Places pesco 2022
El Departament informa que Funció Pública no els ha fet arribar els codis de les places.
Programa primera experiència
El Departament no ha rebut informació formal de la concessió del Programa Next Generation i no té coneixement de cap unitat que hagi de rebre personal.
Procés de consolidació de les places dels Guaites
Sobre el procés de consolidació de les places dels Guaites s’espera la publicació de la sol·licitud telemàtica del concurs abans de final de mes. Quant a la recol·locació a la categoria d’AOF de les persones que no han superat les proves de manteniment, hi ha una reunió a final de mes per resoldre aquest tema. La part social hem demanat agilitat en la recol·locació de les persones afectades perquè puguin treballar aquest estiu.
Afectació de la reforma laboral a la contractació de borses
De nou, el Departament està a l’espera d’una consulta realitzada a Funció Pública sobre la contractació amb la limitació temporal per 6 mesos. La part social ha plantejat com afecta la limitació a un/a treballador/a amb contracte de 3 mesos, pot ser contractat de nou? Ha de ser contractació sempre per causes diferents? Ha d’esperar 6 mesos a poder ser contractat de nou? Veurem la concreció que fa Funció Pública amb tanta casuística com es pot presentar.
Modificació punt 4.6.2 de l’Acord de borses
En la reunió del Comitè d’avui hem aprovat el text de la modificació de l’acord de borses en el punt 4.6.2 per incloure algunes precisions de procediment i ampliar les causes de suspensió, que queda redactat de la manera següent:
4.6.2 Causes de suspensió
Les persones que formen part de la borsa podran suspendre, en qualsevol moment, la seva participació sempre que sigui pels motius següents i amb l’acreditació corresponent:
a) Estar en situació de baixa mèdica.
b) Estar prestant serveis amb un contracte de durada determinada en un altre lloc de treball de l’Administració de la Generalitat.
c) En el cas del personal de la categoria de tècnic/a especialista operador/a de control adscrit al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), ésser proposat per ocupar un lloc de treball, de durada determinada, de reforç per acumulació de tasques o de substitució directa com a tècnic/a de guàrdia del CECAT.
d) Maternitat, paternitat, adopció i acolliment, preadoptiu o permanent, embaràs i lactància fins que el nadó tingui un any, temps ampliable a petició de la persona interessada.
e) Risc durant l’embaràs.
f) Com a conseqüència de ser víctima de violència de gènere.
g) Per cura de fill menor de tres anys o de familiar que no es pot valer per sí mateix en els mateixos termes que la normativa vigent regula l’excedència per aquests motius.
Les dues primeres causes de suspensió de la borsa s’han d’acreditar per la persona treballadora amb caràcter previ que es produeixi la necessitat de contractació.
La suspensió no es farà efectiva fins que la unitat de gestió de personal del Departament disposi de la documentació acreditativa corresponent.
En cas que una persona sigui integrant de diverses borses de treball, quan accepti una oferta en el marc de la Campanya forestal, se li aplicarà d’ofici la suspensió automàtica a la resta de borses, llevat que concorri el supòsit previst en el punt 4.5.1 de contractes amb data de finalització anterior que no afectin el compliment del contracte de campanya.
Canvi horari magatzem (DGP)
La part social hem donat el vist-i-plau al canvi d’horari de jornada normal a torns atès que hi ha la conformitat del personal afectat (1 encarregat i 3 emmagatzemadors). Acord a priori, pendent de veure que el canvi d’horari no significa una sobrecàrrega de treball per a la plantilla en passar de 4 persones a 2 persones. La casa informa que s’ha autoritzat la creació d’una plaça nova d’emmagatzemador. Les persones afectades cobraran el complement de rotació de torns.
Calendari de la DGAR a la Sala Central (DGAR)
Ens hem posat d’acord amb la proposta de canvi de la jornada de matí i tarda: serà de 7h 30min, i el torn de dia inclourà el dinar com a hora treballada. El canvi s’aplicarà a partir de l’1 de juny.
Afectació de la sala de Tarragona per caiguda d’un llamp
La part social demanem per quin motiu va ser possible aquesta incidència. El Departament ha demanat informe a riscos laborals i està fent la revisió del parallamps. Assegura que no hi ha risc per a la seguretat de la plantilla, en tot cas seria per la maquinària per la pujada de tensió sobtada.
Campanya Forestal 2022
El Departament intenta mantenir operativa EPAF amb 9 persones a cada unitat i argumenta que les places s’han distribuït als llocs on hi ha més incidència o a places afectades per la resolució judicial. A la pregunta sobre què faran amb les persones que han guanyat la sentència, el Departament reconeix que s’executarà i faran les mateixes funcions que realitzen els EPAF que no tenen resolució de sentència.
També hem demanat si hi ha prou espai als parcs per acollir l’increment de places. L’administració considera que sí es poden encabir les noves places d’EPAF, hi haurà els mateixos vehicles i la rotació de mobilitat està garantida. A més, no hi ha d’haver cap canvi de plaça i no influirà en l’estabilització.
Taller Radio
Les possibles situacions de les activacions que requereixin una actuació ràpida i concreta, per manca d’efectius de taller ràdio, seran assumides per personal del Departament i les funcions de taller ràdio les assumirà l’ens que porta la Xarxa RESCAT a partir del setembre. Hem demanat informació sobre el detall i coordinació d’això i el Departament ens informa que aquest estiu es farà igual que abans i que la xarxa RESCAT prestarà l’ajut quan es necessiti. El servei tècnic determinarà quan aquesta ajuda és necessària en cas que es pugui preveure, mentre que, si no és previsible, serà el servei operatiu i l’equip de suport de la guàrdia qui determinarà la seva necessitat.
Ens preocupa saber a qui es reporten les errades i les necessitats, però el Departament assegura que el contracte de la plantilla no haurà de veure’s afectat i que en aquesta campanya tot queda igual. Ara hem d’esperar que ens expliquin el funcionament previst a partir del setembre i quin és el model organitzatiu. Les places que van a estabilització no han de ser afectades.
AOF
Des de l’Escola ISPC i des del Departament es facilitarà que el personal AOF pugui compatibilitzar el curs de bomber voluntari sense que sigui un perjudici per a la resta de companys/es. Pel que fa als calendaris de campanya, les cadències són les mateixes a GRAF, la subdirecció operativa avancen mitja hora l’horari del personal C; el calendari dels conductors B de les regions es manté igual; el personal PAS de l’Institut queden igual que any passat i faran 7 hores o 7h 30min en horari general. Queda pendent d’informar del calendari de TEOC.
Hores extraordinàries
Les hores extraordinàries no es cobren i s’han de compensar. Si és un cas excepcional ha de ser el Secretari General qui autoritzi el cobrament, però queda pendent de definir què significa “situació excepcional”. Hem demanat que ens comuniquin qualsevol canvi referent a la situació d’excepcionalitat al més aviat possible.
Premsa DGPEIS
El departament de premsa de Bombers està a l’espera d’un canvi d’horari, davant la intenció de la DGPEIS de suprimir la localització 6 mesos l’any i mantenir-la de maig a octubre. La part social estem en contra i per aquesta campanya forestal el calendari es manté com l’any passat.
TEOC
Davant la queixa que no s’estan complint els temps informats en aquest Comitè per a la implantació de la nova aplicació, l’Administració informa que ahir va instal·lar una part de l’aplicació i que la primera fase d’instal·lació està funcionant perfectament. La darrera part s’hauria d’instal·lar a principi de juny i s’espera que funcioni correctament. Quant a la manca de formació, el Departament manifesta que hi ha els enllaços a les diferents eines, tutorials i videos per fer funcionar l’aplicació als brífings i que en uns dies l’eina s’ha de poder utilitzar sense problemes. Sobre les reiterades caigudes del sistema, el Departament justifica que està pressionant l’àrea TIC perquè millori el sistema per fer-lo més robust. No obstant, no ens ha assegurat que deixaran de produir-se aquestes caigudes de telefonia. Som conscients que és un factor que genera estrès al personal i és necessari un compromís que s’eliminaran les incidències tècniques. Pel que fa a les pràctiques operatives, la part social hem demanat un criteri per escrit que identifiqui quan s’ha de realitzar la pràctica, atès que no fer-la pot comportar sanció. S’ha de posar per escrit en quin moment el personal pot desconnectar de les tasques habituals per realitzar la pràctica i es demana que el torn estigui sobre mínims per poder fer-ho. El Departament ha donat accés als caps d’unitat de sala perquè puguin fer un seguiment diari de quin TEOC fa la pràctica operativa i és qui ha d’identificar les estones lliures per poder-hi dedicar temps. El personal que sigui de vacances o bé de baixa no podrà fer les pràctiques. Es planteja que el sistema de pràctiques sigui així al juliol i agost. La instrucció és que tothom faci les pràctiques tot l’any, incloses les persones amb reducció de jornada. Però si no es pot perquè la campanya forestal és molt dura o perquè una persona està de vacances s’entén que no es facin.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT