REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES DE PERSONAL LABORAL AMB EL DEPARTAMENT D’INTERIOR
Us informem sobre la darrera reunió del Comitè Intercentres amb representants del Departament d’Interior on es van tractar els temes següents:
CALENDARIS LABORALS PER AL 2023:
Queden aprovats els calendaris de l’Àrea TIC i Xarxa Rescat, de conductors, manteniment, telefonistes i emmagatzemadors de la Direcció General de Policia i del CECAT de Protecció Civil.
Estan pendents d’aprovació els calendaris de Trànsit i la Direcció General d’Agents Rurals.
Quant al calendari de TEOC de Bombers, s’anirà a canvis substancials perquè està supeditat al risc de foc per poder fer l’assistència d’estiu i es considera que no és pertinent. La part social també demanem fer una reunió extraordinària ràpida si es considera que són canvis substancials, perquè la casa disposi dels dies previs de notificació al personal.
No obstant, quant al CECAT, s’ha demanat modificar el redactat de l’entrada i sortida del personal perquè es garanteixin les 12 hores de descans i que s’identifiquin en el text les hores a descomptar com a relleu. També es demana modificar el redactat dels mínims a les sales i que es recuperi el document del 2018: 4 operadors de dia i 3 operadors de nit al període d’estiu (15 de juny al 15 de setembre); 3 operadors de dia i 2 de nit, un operador a cada sala, la resta de l’any; la nit de Sant Joan, 4 operadors, i la nit de Cap d’Any, 3 operadors. La casa analitzarà la sol·licitud amb el servei.
Sobre Trànsit, la part social demanem que es retiri del calendari que no es compensarà el canvi de guàrdies si es comunica amb més de 10 dies d’antelació i que es puguin compensar sempre. A més demanem tractar la creació de borses perquè no sigui necessari el canvi de guàrdies, atès que el calendari és fix. Els calendaris no s’han signat i acordem emplaçar-nos properament.
El Departament proposa mantenir el calendari de tècnic manteniment d’helicòpter però cal trobar un acord amb la plantilla. A més, manifesta que no hi ha intenció de fer canvis de personal amb les noves incorporacions al desembre. Hem demanat si totes les places entraran a Barcelona i ens confirmen que no hi haurà canvis a Tírvia, ni categories de metges ni d’infermeria.
NOU DECRET D’ESTRUCTURA DEL DEPARTAMENT D’INTERIOR
El Departament desconeix si el canvi d’estructura afecta el personal laboral directament i indirectament més enllà dels caps de comandaments i alts càrrecs, a banda del canvi d’adscripció del servei de taller ràdio.
La part social hem posat sobre la taula el neguit al magatzem de Subirats perquè es queden sense responsable i volem saber qui prendrà les decisions. Demanem que els treballadors tinguin clar d’on han d’arribar les ordres de feina i de qui depenen.
El Departament informa que als conductors de Subirats els gestionarà el cap de secció de contractació de Barcelona i que l’organització dependrà de la Subdirecció de Recursos. La casa diu que quan surti publicat al DOGC (previsió un parell de mesos) hi haurà un temps per fer les adaptacions pertinents.
TALLER RADIO
La Direcció de Serveis necessita un temps per gestionar el canvi de roba de treball de taller ràdio i es té previst fer grup de treball i pactar com serà la transició de canvi d’adscripció a data d’1 de gener. D’altra banda, les funcions no es modifiquen, ni canvia el lloc de treball ni cap condició substancial del contracte de treball. La casa manifesta que s’ha de veure quines funcions cal modificar quan hi hagi en vigor el contracte multiservei.
DGAR
La propera campanya d’estiu la DGAR informa que farà contactes de reforç de personal.
DGPEIS
Sobre el formulari per demanar el cobrament del plus de perillositat/penositat, la casa proposa que cada cap d’unitat faci un informe on consti que aquella persona té dret a cobrar el complement i que l’enviï a RRHH on es comprovarà si hi té dret.
La part social considerem que és millor que sigui el personal qui faci la sol·licitud al cap d’unitat perquè sap quan ha treballat i té dret al cobrament, i que el cap d’unitat comprovi la petició i ho faci arribar a RRHH. La casa acorda fer la proposta d’alternativa a les unitats.
Sobre la roba de personal de campanya, s’informa que la nova empresa començarà el contracte a 23 de gener, que s’està fent la recollida de material a les regions per fer-ho arribar a l’empresa actual adjudicatària que ho custodiarà fins a l’entrada en vigor del nou contracte.
Des de la part social demanem començar a treballar en l’organització del sistema de recollida, neteja i entrega de material perquè no passi al 2023 com en la campanya d’estiu passada. Veurem.
Pel que fa a la manca de calefacció al magatzem de Subirats, el Departament informa que no estarà resolt aquest hivern, perquè a hores d’ara s’ha de fer la licitació de compra de nous aparells de calefacció. Però es compromet a parlar amb la Subdirecció Tècnica perquè busquin una solució immediata per condicionar la temperatura de l’espai de treball.
Tampoc hi ha previsió de dates de solució d’instal·lar antenes noves a les furgonetes, que continuen sense poder entrar al magatzem. Tot i això, el departament ha identificat un model alternatiu d’antena compatible i ha contactat amb Xarxa Rescat perquè les instal·lin quan arribin. No sabem quan.
Sobre la formació impartida als col·lectius laborals durant el 2022, el Departament no disposa encara de la informació de totes les unitats. Sí ha comentat que el GEM ha realitzat una formació sobre pacients crítics i suport psicològic i que EPAF ha impartit un curs sobre maquinària pesada. Pendent de rebre el Pla formatiu pel 2023.
EPAF
El Departament també ha informat que té preparada la notificació a les 9 persones afectades el defecte de forma que afecta una modificació substancial de contracte quan hi hagi la sentència ferma, no abans, i no hi haurà cap treballador/a que passi a fer les funcions anteriors.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT