Us resumim a continuació els temes tractats en el darrer comitè de salut laboral del Departament que es va reunir ahir, 17 de novembre.
TRASLLAT DEL PERSONAL DE L’EDIFICI DE PROVENÇA A DISTRICTE ADMINISTRATIU: El trasllat es farà escalonadament, aproximadament de 30 en 30 treballadors, s’iniciarà el 21 de novembre i acabarà l’1 de desembre. En la primera fase es traslladarà el material informàtic necessari (personal que necessita dues pantalles o pantalles especials, etc). En una segona fase, expedients i, posteriorment, es retirarà el mobiliari per reubicar a diferents unitats o per desferra.
TRASLLAT SPIF: Està previst que el personal del SPIF ubicat a Torreferrussa es traslladi a Dr. Roux durant la segona quinzena de gener.
TRASLLAT DE DR. ROUX A GRAN VIA: Un cop finalitzades les obres a la Seu Central del DACC (mes de març) algunes unitats ubicades a Dr. Roux (SOA, Sanitat Vegetal) es traslladaran a Gran Via.
TRASLLAT OTA –OGAU: Estat dels trasllats:
- Barcelona:Carrer Aragó a Doctor Roux, finalitzat.
- Manresa – Vic, finalitzat.
- Lleida: OTA-OGAU i Energia Lleida, previsió gener-febrer (OGAU Lleida: s’ha de fer el trasllat però Clot de les Monges no té data de trasllat).
- Tarragona / Girona: No hi ha previsió de canvi, es queden on son.
SEGUIMENT INCAVI: Ens informen que entre 2018 i 2022s’han fet diversos seguiments, atenent a l’avaluació que va fer la UPRL, i que s’han anat implementant les mesures proposades i atenent també al pla establert per la nova gerència de l’INCAVI.
SIMULACRES D’EMERGÈNCIA: S’han realitzat els simulacres d’aproximadament al 66% dels edificis, resten pendents 8 que estan programats per fer-los abans d’acabar l’any. Resten pendents 22 centres que encara no s’han fet. CCOO proposem que el departament estableixi un termini.
OC DEL BERGUEDÀ: En breu es publicarà la licitació de la nova seu de l’Oficina.
PROTOCOL EQUIPS D’EMERGENCIA: S’ha ampliat el personal dels equips d’emergència als edificis, atesa la major mobilitat del personal (taules no assignades i teletreball). Per aquest motiu s’ha fet formació dels nous equips. La UPRL ha fet un vídeo amb hipòtesis de possibles emergències, que està a la Intranet. Es valoren positivament els darrers simulacres, per exemple DA, on van desallotjar 1.750 persones, en 9 minuts.
EXAMENS DE SALUT: S’ha ofert l’examen de salut a més de 1.400 persones. El 56% ha respost, d’aquest 56%, un 47% s’han efectuat i un 44% no han respost. Ens informen que Asepeyo donarà cobertura al personal que estigui treballant a l’estranger.
CENS AMIANT: Ja s’ha realitzat la inspecció visual i cens de tots els edificis. El departament ens facilitarà les dades en breu. A l’edifici de Doctor Roux ja han finalitzat les obres de retirada de la baixant fibrociment.
OBRES GRAN VIA: Les obres estan una mica endarrerides respecte al calendari inicial, la primera fase acabarà aproximadament la primera setmana de gener. Hi ha una proposta de canvi de totes les finestres de l’edifici de Gran Via a càrrec de la propietat.
OBRES DR. ROUX: No hi ha cap novetat, segueixen les obres segons el calendari inicial.
OBRES CMA: Ja s’han acabat les obres de l’edifici, resta pendent de realitzar alguna tasca de pintura.
OBRES LABORATORI DE CABRILS: Està previst que acabin les obres a principis de gener.
OBRES INSTAL·LACIO PLAQUES SOLARS: Està previst instal·lar plaques solars a aproximadament uns 20 d’edificis del DACC. També està previst instal·lar calderes de biomassa a una sèrie d’unitats del DACC: EA Alfarràs, Pirineu, Borges, Tàrrega, Vallfogona de Balaguer, etc.
FLOTA DE VEHICLES: Es posarà geolocalitzador als vehicles provinents del departament de Medi Ambient que ara formen part de la flota del DACC. També està pendent una propera licitació de 90 vehicles, per substituir vehicles de propietat i rentings que han finalitzat. L’anàlisi de les dades de la geolocalització permetrà analitzar les necessitats i adequar els usos dels vehicles així com millorar les licitacions futures.
Informació intranet del Comitè Seguretat i Salut.
Informació intranet sobre Prevenció de Riscos Laborals
Si teniu suggeriments, propostes, consultes, que afectin la salut laboral del departament, ens les podeu fer arribar a: [email protected] o bé directament als delegats/des de prevenció de CCOO
DELEGATS DE PREVENCIÓ DE CCOO AL DEPARTAMENT:
BARCELONA: David Bonet [email protected] Carlos Rodríguez [email protected] LLEIDA: Albert Molgó [email protected] Mario Carrillo [email protected]
TARRAGONA: Xavier Agut [email protected] Carles Safont [email protected]
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT