Aquest mateix diumenge, CCOO ens hem reunit amb la Consellera de Presidència, Sra. Laura Vilagrà, amb els màxims responsables de Funció Pública i amb la resta de sindicats de la Mesa General per analitzar la greu situació de les proves de les oposicions d’ahir. Hem compartit les dades que tenim i hem exigit de forma immediata les disculpes individuals a les persones afectades i el rescabalament per la situació.
CCOO creiem que s’han de tornar immediatament les taxes i les despeses ocasionades per la mala organització. Exigim, a més, que no es torni a externalitzar mai més un procés. Els processos que depenien de departaments que han estat duts a terme per personal propi, s’han desenvolupat correctament. Així com a les poques aules dels processos generals, on també estaven a càrrec de funcionariat propi. Exigim que l’empresa sigui sancionada, i només per incompliment de les clàusules del contracte sinó que s’estudiïn repercussions per l’afectació d’aquest incompliment.
Respecte a què s’ha de fer amb els processos…
CCOO hem demanat la implementació d’una bústia per a recollir les queixes de les persones, tant per a poder analitzar quines afectacions son mal funcionament i/o no tractar correctament les persones que participaven i quines són susceptibles de reclamacions jurídiques que puguin afectar el procés selectiu. Quan ens proporcionin l’enllaç, en farem difusió. Caldrà detallar les dades d’on es va produir l’afectació (Cos o categoria, província, aula…). La Generalitat ha de tenir informació de primera mà i no només l’informe que els està elaborant la pròpia empresa contractada. I abans d’una setmana. I es crea un gabinet de crisi amb participació sindical, que es reunirà ja dimecres 3 de maig.
En funció de l’anàlisi de cada procés, s’haurà d’informar a cada persona, urgentment, de la situació en la que queda el seu procés concret, amb l’objectiu que si alguna prova s’hagués de repetir, o no, les persones que es van acreditar i per tant són afectades, ho sàpiguen al més aviat possible. I si s’haguessin de repetir, sigui abans de les vacances d’estiu.
Ahir, molta gent va patir i va ser maltractada per l’Administració, i apart de fer d’altaveu de les persones afectades, CCOO també volem fer públic un altre exemple dels serveis que no s’han d’externalitzar i que poden prestar els/les empleats/des públics/ques, amb professionalitat i amb menys cost de diners públics. I també posem en valor, la ràpida reacció de la Conselleria.
Ara cal que la gent afectada senti aquesta reacció, en forma de disculpa, rescabalament i de solucions, ràpides i segures jurídicament.
CCOO CONTINUEM TREBALLANT PER A UNA ESTABILITZACIÓ AMB GARANTIES PER A TOT EL PERSONAL I PEL DRET A LA PROMOCIÓ I A LA MOBILITAT
