REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES DE PERSONAL LABORAL AMB EL DEPARTAMENT D’INTERIOR
Us informem sobre la darrera reunió del Comitè Intercentres amb representants del Departament d’Interior on es van tractar els temes següents:
1. Estabilització
Sobre el personal desplaçat per la no estabilització, el Departament no ha fet contractes de reforç de manera sistemàtica, només s’han fet en algun cas segons disponibilitat pressupostària i segons necessitat del servei. Ens han informat que, després de finalitzar les ofertes vacants, només quedaran dues persones pendents de recol·locar. El Departament espera trametre els contractes d’AOF a les regions la primera setmana de març per a la signatura i seran a efectes del 9 de gener. S’està treballant amb les xifres de 325 contractes de persones estabilitzades i 66 rescissions de contractes de persones desplaçades i 27 que no han estat desplaçades i no han estabilitzat.
2. Calendaris
El Departament ha de reunir-se amb premsa DGPEiS per tancar el document de localització. El calendari TESI és com el que hi havia en campanya i s’ha adequat tota la jornada.
3. Teletreball telefonistes del Departament.
El Departament s’avé a què la telefonista del Servei Català de Trànsit pugui fer teletreball, perquè tècnicament i organitzativament és viable i n’informarà a la treballadora. Queda pendent rebre la valoració quant a la viabilitat que el personal telefonista de la DGP i Serveis Centrals faci teletreball. Certament, el Departament s’ho està mirant amb molt deteniment.
4. ISPC
El personal de manteniment amb contracte de primera experiència del SOC s’està encarregant de fer tasques de suport de neteja de màscares i ajuda en la posada a punt de la maquinària especialitzada. La part social hem manifestat els dubtes que una persona en pràctiques faci la neteja de màscares i ho durem al comitè de prevenció per analitzar-ho.
Quant a la proposta d’establir com a polivalents els llocs de conductor per incorporar tasques de magatzem i la neteja de les màscares ERA, el Departament ho justifica per racionalitzar el cicle de vida del material i que la plantilla és justa. El comitè demanem que la manca de recursos personals no es pot resoldre amb aquesta polivalència de tasques: personal de conducció que s’encarregui de la neteja de màscares. Tot i que s’ha aprovat la nova incorporació de personal dins del projecte Next Generation, l’ISPC no pot fonamentar el suport de personal amb plantilla contractada en pràctiques.
5. Direcció de Serveis
El Departament d’Interior ha passat la proposta de termes dels complements sol·licitats per la DGPEiS per a EPAF, TEMH i TEOC i continua pendent d’avaluació del cost econòmic que suposa i la partida pressupostària d’on es pagaran. Un cop rebuda la resposta, ho sotmetrà a la part social per a la seva aprovació. No hi ha calendari però esperem que no haguem d’esperar gaire a tenir resposta, també volem analitzar el redactat que motiva l’increment del complement.
6. Grup de borses
Sobre el manteniment al document d’actualització de borses els treballadors que ocupen vacant, el Departament ha manifestat que només ha afectat a una persona, dins d’un context de molt moviment d’estabilització i contractació, per un problema que estàvem en plantilla i no se sabia a qui se li havia d’oferir plaça. El Departament indica que per fer això no cal modificar l’acord de borses i es queixa que seria massa feina; és suficient amb actualitzar aquesta cada 6 mesos. La part social no estem d’acord a fer passar les persones afectades per aquest neguit només per una manca de personal. Ara venen processos en què això pot tornar a succeir i amb aquesta incorporació a les borses es solucionaria.
7. DGAR
El Departament justifica la no cobertura de baixes a la Sala Central perquè no s’estava sota mínims o perquè no hi havia ningú a la borsa. Fins ara, s’ha cobert amb algú que tenia contracte amb una altra sala.
Davant la petició que el personal no té el calendari personal, el Departament indica que el calendari es té des de finals de 2022 i que ara s’està gestionant la inclusió de les vacances que ha fet el personal. Un cop incorporat, passaran el calendari.
Sobre l’equiparació del complement de Cap de Sala amb altres direccions generals, el Departament ha enviat una proposta a la Direcció de Serveis (amb data gener 2022 per encabir-la al VII Conveni). La part social demanem valorem sol·licitar que s’inclogui en una modificació al VI conveni, però, en primer lloc, que ens facin arribar el text presentat.
8. DGPEIS
De nou hem demanat pel procediment de revisió de la roba de la campanya forestal previ a entregar-la al personal. El Departament reitera que la roba s’entregarà de manera personal i la plantilla se’n farà càrrec d’un any al següent, però aquest sistema segurament no arribarà per a la campanya d’aquest any. Per aquest motiu, demanem que es busqui la manera de fer la revisió prèvia de la roba amb temps per comprovar que s’entrega en bones condicions.
El Departament demanarà la inclusió del personal TEMH a l’assegurança de la Generalitat perquè pugui cobrar les mateixes prestacions que la resta de personal de Mossos i Bombers.
El canvi suposa una inclusió de 15 persones i s’espera que sigui ràpid, però no ens han informat de cap data concreta.
Davant la petició que hi hagi més contractació de tècnic especialista de so i imatge perquè la persona que hi ha està sola i fa formació a persones que no compleixen els mateixos requisits de contractació, el Departament revisarà la situació però manifesta que no preveu més personal d’aquesta categoria en campanya forestal.
8. TEOC
Pel que fa al procés per cobrir les places de Cap de Sala de Suport, el Departament informa que està pendent de validació i poder dotar pressupostàriament les places de caps de sala.
Davant les consultes presentades per part del personal, també s’ha volgut deixar clar en aquesta reunió que es considera diumenge: 24h de les 00:00 a les 23:59. És a dir i de cara als calendaris: s’aclareix que es considera diumenge si treballo el dissabte de nit, diumenge de dia i diumenge de nit.
Sobre les dates d’implementació del nou programari, el Departament ha publicat recentment una nota informativa per indicar que el programari està obert en fase de pràctiques. A partir del 21 de febrer es començarà a treballar amb la nova eina al portal als parcs de bombers de manera que el cap de torn treballi amb les dues plataformes en paral·lel. La següent fase serà la implantació a partir de l’1 de març als parcs, que gestionaran el seu propi personal i es veurà a les sales. Es publicarà documentació explicativa i es faran jornades d’implantació per informar del programari i la seva afectació a les sales.
S’ampliarà la borsa a totes les regions d’emergències. El Departament ha demanat alleugerir la llista de persones de la borsa i proposa fer una carta per demanar a la gent si hi vol continuar, o no. Però cap persona es farà fora de la borsa sense motiu de suspensió.
S’està treballant amb l’ISPC per ampliar les hores del curs de formació bàsica de TEOC amb formació més enllà dels incendis forestals, com ara incendis urbans, accidents tecnològics i més hores de pràctiques. Però no està tancat.
El catàleg de roba del personal està gairebé acabat amb la previsió de tenir-lo a finals de març, poder-lo revisar, donar a contractació i que la unitat pugui ser autònoma a l’hora de suplir l’equipament per a cada laboral.
9. El Pla formatiu del personal laboral per 2023 està pendent
Hem demanat quanta gent es queda en llista d’espera quan s’apunta als cursos.
Finalment, el Departament ha informat que, amb la publicació del decret de reestructuració del propi Departament, ara es farà el traspàs formal del personal de taller –ràdio a la Direcció de Serveis.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
