Us resumim a continuació els temes tractats en el darrer comitè de salut laboral del Departament que es va reunir el passat 2 de febrer d’enguany i on CCOO vam ser l’únic sindicat que va aportar punts a l’ordre del dia.
Simulacres d’evacuació/incendi
CCOO hem demanat el llistat de centres de treball (edificis) del departament, amb indicació de si s’ha realitzat simulacre d’evacuació/incendi al llarg del 2022, així com la planificació dels simulacres per l’any 2023. En aquest llistat s’observa clarament que no es fan simulacres anuals a tots els centres de treball i que als centres petits l’ interval de temps entre simulacres és més llarg, per exemple, els parcs de conservació de carreteres.
L’Administració informa que hi ha diferent casuística d’edificis (els que son propis, els compartits amb altres departaments o institucions i els que no son propietat de la Generalitat) i que planificarà tots els simulacres que pugi assumir el Servei de Prevenció durant l’any.
CCOO insistim en que s’han de fer simulacres anuals a tots els centres de treball on hi ha personal depenent d’aquest comitè de seguretat i salut.
Revisions mèdiques 2023
A petició de CCOO, l’Administració informa que durant aquest mes de febrer es penjarà a la intranet la informació per accedir a la mateixa.
Condicions ambientals
CCOO demanem informació sobre l’impacte als centres de treball del Departament del Real Decreto-ley 14/2022, de 1 de agosto, de medidas de sostenibilidad económica en el ámbito del transporte, en materia de becas y ayudas al estudio, así como de medidas de ahorro, eficiencia energética y de reducción de la dependencia energética així com el compliment del Real Decreto 486/1997, de 14 de abril, por el que se establecen las disposiciones mínimas de seguridad y salud en los lugares de trabajo. També traslladem la problemàtica detectada a Serveis Centrals (Tarradellas) per la falta d’humitat.
L’Administració ens informa que, en general, no hi ha hagut queixes en l’aplicació de les mesures del RD d’estalvi energètic, però sí que és cert que el personal de manteniment ha tingut que efectuar mes intervencions localitzades per tal de mantenir unes condicions de treball adients. Les queixes del personal adscrit al Districte Administratiu s’han traslladat a la gerència de l’edifici, que depèn del Departament d’Economia.
Arrel de la demanda de CCOO a serveis centrals, s’ha elaborat un informe de condicions ambientals on es veu clarament que l’ humitat a l’edifici estava en els mínims indicats al RD 486/97 de llocs de treball (al voltant d’un 30%) i ara, després de l’intervenció sol·licitada per CCOO, ha pujat fins el 50%.
CCOO indiquem a l’Administració que es faci un seguiment de les condicions ambientals a tots els centres de treball en general, i a SSCC en particular, per garantir el correcte compliment de la normativa legal vigent.
Estat implementació mesures correctores
CCOO demanem el llistat de mesures correctores derivades de les AIR amb el termini d’implementació finalitzat i no executades per centre de treball. L’Administració informa que, aprofitant les visites als centres de treball per fer el seguiment de les Avaluacions Inicials de Riscos (AIR), supervisarà el nivell d’execució de les mesures correctores.
CCOO exigim que totes aquestes mesures es portin a terme i que es doti de la partida pressupostaria pertinent ja que es molt normal l’excusa de “no hi ha pressupost”.
DELEGAT DE PREVENCIÓ DE CCOO: Jesús Martínez [email protected] |
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT