REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES DE PERSONAL LABORAL AMB EL DEPARTAMENT D’INTERIOR
Us adjuntem nota informativa de la reunió del Comitè Intercentres amb el Departament d’Interior que es va celebrar el passat 19 de gener, on es van tractar els temes següents:
1. Borses de treball.
S’acorda incloure el programa de 3 anys com a millora de contracte.
2. Nòmines i cobrament del plus de perillositat.
La part social demanem que s’especifiqui a quin dia correspon el cobrament d’aquest complement i com es fa el pagament amb les hores extres. A la nòmina van junts aquest conceptes no surten especificat. El Departament respon que no depèn del Departament que surti desglossat a quin dia correspon el pagament.
3. Campanya Forestal 2022.
Informació de les vacants que han quedat després de la incorporació al Curs Bàsic de bombers, per valorar la possibilitat de concurs de mobilitat voluntària.
Continuem insistint en saber amb quantes places poden comptar els AOF. El Departament informa que no poden contemplar-ho per manca de personal per atendre la petició. La part social manifestem que sap greu que els treballadors es desplacin els quilòmetres que s’estan desplaçant i no pugui valorar-se la mobilitat voluntària per manca de RRHH a DGPEIS. El responsables del Departament aclareixen que la mobilitat hauria de ser un procediment per al personal amb plaça definitiva. El Comitè eleva una queixa formal a la Direcció de Serveis del Departament respecte la manca de personal a la DGPEIS, que impedeix donar resposta a aquesta petició.
Informació de l’estat de roba de treball lliurada.
Encara no s’ha fet la revisió de la roba lliurada però el Departament informa que parlarà amb el magatzem sobre el la roba que encara està en capses, segons denuncia la part social. També denunciem que hi ha plantilla que recull la roba bruta i es demana el motiu per haver de retornar la roba a l’empresa enlloc que quedar-se-la per la següent campanya. El Departament ho veu inviable per la mobilitat de personal d’un any al següent i perquè en el passat s’han trobat peces de roba a mercats ambulants. La queixa principal és que al mes de febrer encara es troba la roba encapsada a les regions i sense revisar i manca la interlocució per tenir informació concreta i actualitzada.
4. Formació.
Hi ha discrepàncies amb la interpretació de la DGPEIS per aquest 2022. El Departament considera que dins les 40 hores hi ha tant la formació obligatòria com la voluntària. La part social denunciem que les 40 hores estan pensades per a la formació voluntària tant per al lloc de treball actual com pensant a una possible promoció laboral. La DGPC considera que la formació obligatòria entra dins les 40 hores perquè aquesta formació és per a contingut del lloc de treball. Es demanarà aclariment de la interpretació de l’article 51 del VI conveni a la CIVE, i es sol·licita informació sobre quantes hores de formació obligatòria hi ha prevista per a cada unitat.
5. DGPEIS – TEOC
- Pràctiques operatives obligatòries.
El comitè considera que no es tracta de pràctiques perquè és material nou i, per tant, es tracta de formació. Es demana que quedi constància d’aquesta formació del ISPC dins dels currículum formatiu dels treballadors per futurs processos de mobilitat de l’administració. L’empresa indica que queda reconegut i registrat en l’expedient del personal però com a entrenament i no com a formació, atès que aquestes pràctiques no estan considerades formació per part de l’ISPC. Es valorarà la possibilitat que aquestes pràctiques es puguin incorporar en un certificat. La casa estudiarà la manera de certificar-ho.
- Procediment per com s’ha de realitzar la formació durant la guàrdia.
Es demana un procediment per decidir que el personal ha de desconnectar del servei per fer la pràctica. El Departament no s’arrisca a marcar un horari a la sala, però considera que el personal farà la pràctica quan ha acabat un servei i abans de començar un altre, sense aïllar el TEOC a la sala. S’acorda que el cap de coordinació serà qui supervisi la realització de les pràctiques i indicarà en quin moment és òptim fer-la.
- Cobertura de les baixes des de el primer dia.
La substitució es farà en el moment que el servei estigui sota mínims i la baixa es cobrirà des del primer dia. Per costos, no es cobrirà si s’arriba al mínim, es continuarà amb aquest criteri.
6. Temes pendents de Comitès anteriors.
6.1 DGP: Pendent catàleg d’uniformitat personal laboral de DGP.
El Departament passarà el catàleg de roba de treball de cara a la propera reunió; ha fet consulta als caps de servei amb personal conductor i ha confirmat les demandes d’uniformitat. Segons el Departament, la petició de jaqueta d’abric per a conductors que, per exemple han de sortir a canviar una roda, no és motiu per demanar aquest equipament, atès que s’ha d’emprar armilla reflectant i roba impermeable, i continuen argumentant que el fred, més intens a l’Alt Pirineu i a Lleida, allí no hi ha conductors. CCOO evidenciem que no s’entén el criteri de repartir peces de roba i demanem augmentar el repartiment de material adient al servei concret que es realitza, com ara la situació de personal de manteniment de les comissaries de Lleida i el Pirineu, amb la realització de tasques al carrer i que no disposa de roba d’abric adequada per fer-la. Demanem el repartiment de material més tècnic per a baixa temperatura per poder dur a terme la jornada laboral al carrer i adequat a les tasques concretes que ha de fer aquest personal.
Demanen que tingui roba tèrmica, guants, mitjons, folre polar i a més jaqueta adequada a les baixes temperatures i un catàleg de la roba de treball que se li lliura al personal de manteniment per revisar la seva adequació. El Departament es compromet a repartir bates per protegir la roba quan es realitzen tasques de càrrega i descàrrega i a proporcionar el catàleg de material lliurat.
6.2 DGPEIS
- Sobre la incidència ocorreguda a Girona el passat 9 de gener on es va fer perllongar la jornada al personal EPAF de guàrdia a ½ hora de finalitzar el torn. El Departament reconeix que va ser una errada de personal però aclareix que va ser un fet puntual, posteriorment resolt. Diuen que s’ha reforçat la informació per deixar clars els criteris de perllongament de jornada i cobrament d’hores extra.
- Calendari Tírvia. Els treballadors són conscients que hi ha 220 dies de servei molt importants i que l’heliport ha d’estar obert, però demanen que l’hora de dinar quedi inclosa dins la jornada, es comprometen a no compensar hores en aquests 220 dies. LA DGPEIS es compromet a revisar de nou la possibilitat d’incloure l’hora de dinar dins de la jornada.
- GRAF. Queda pendent que ens passin informació del nou model de tasques del col·lectiu per la propera campanya. El Departament ha decidit que s’incorporen dos models de tasques nous: el GRAF-02 al CCB, que preparen la documentació per entregar al grau de suport GRAF00. També el GRAF-01 a Sala que dona suport al tècnic que hi ha. Són dos llocs sense responsabilitat ni comandament. Són 4 places de 6 mesos i tindran categoria C1. Atès els canvis de darrera hora, es posa de manifest la manca de planificació de la casa.
- TEOC. Cobrir la Sala en cas d’Indisposicions: La DGPEIS no ha donat resposta a la proposta de la part social d’activar M0 per part del cap de guàrdia per poder cobrir-ho amb borsa en cas que la sala es quedés sota mínims. Encara no hi ha resposta de la Direcció de Riscos Laborals per fer l’avaluació de riscos dels canvis tecnològics, programari i modificació física del lloc de treball. Es preveu que es realitzi el primer trimestre.
- Programa o contractes de reforç pel 2022. No hi ha cap novetat al respecte.
- Procediment per garantir les 12 h de descans en cas de perllongar jornada. Sobre la proposta presentada per la part social d’introduir el percentatge de 65% en lloc d’un nombre d’hores concret, atenent a les diferents jornades laborals de les diverses categories, la casa ha valorat introduir un terç de cada jornada.
- Redactat del cobrament del Complement perillositat/penositat per activació PT, CCB i serveis urgents per encabir la realitat dels serveis on s’activa. Encara s’està valorant.
- Cursos del ISPC adients a cada col·lectiu. Encara no es disposa de la recopilació de la documentació de tots els col·lectius i quan es tingui es posarà sobre la taula.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT