EL GOVERN DE LA GENERALITAT TORNA A ATACAR I MENYSPREAR EL PERSONAL DEL SECTOR PÚBLIC CATALÀ
No és la primera vegada, ni serà l’última; l’art. 21.1 de la Ley 39/2015, del 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas estableix que: “En los procedimientos iniciados a solicitud del interesado, sin perjuicio de la resolución que la Administración debe dictar en la forma prevista en el apartado 3 de este artículo, el vencimiento del plazo máximo sin haberse notificado resolución expresa, legitima al interesado o interesados para entenderla estimada por silencio administrativo, excepto en los supuestos en los que una norma con rango de ley o una norma de Derecho de la Unión Europea o de Derecho internacional aplicable en España establezcan lo contrario.”
Però el nostre Govern ha decidit que no ha de donar explicacions de tot un seguit de denegacions en matèria de personal, fent cas omís a les esmenes presentades per CCOO a la Mesa General. Per ells, el personal de l’Administració de la Generalitat no es mereix ni tan sols una contestació a les seves sol·licituds. Per ells, el personal de la seva pròpia Administració son un seguit de números als quals no se’ls ha ni de mirar a la cara. No és la primera vegada, ni serà l’última que aquesta gent degrada el personal que dóna un servei públic directe a la ciutadania. Així, el passat 31 de desembre de 2021 es va publicar al DOGC la Llei 2/2021, del 29 de desembre, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic, què hom es coneix com a “Llei d’acompanyament dels Pressupostos” i que en el seu art. 49 disposa:
Article 49. Efectes del silenci administratiu en determinats procediments en matèria de personal i de funció pública
A l’efecte del que estableix l’article 24.1 de la Llei de l’Estat 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades poden entendre desestimades llurs sol·licituds, un cop transcorregut el termini establert sense que s’hagi dictat i notificat resolució expressa, en els procediments iniciats a instància de les persones interessades en matèria de personal següents:
- Reingrés al servei actiu del personal procedent de situacions administratives que no comportin reserva de plaça i destinació, o de lloc de treball.
- Autorització de permuta de llocs de treball.
- Reconeixement de grau personal i de serveis prestats.
- Reconeixement de la compatibilitat d’una segona activitat pública o privada.
- Autorització del gaudiment del període de vacances fora dels períodes ordinaris.
- Concessió del permís per assumptes personals.
- Concessió de llicències per a fer estudis sobre matèries directament relacionades amb el lloc de treball, per a assumptes propis sense cap retribució i per a fer cursos de formació.
- Declaració de les situacions administratives de serveis en altres administracions i de serveis especials en el cas del personal funcionari, i concessió d’excedència forçosa en el cas del personal laboral.
- Concessió d’excedències voluntàries, excepte les motivades per conciliació de la vida personal, familiar i laboral.
- Modificacions de jornada i horari, incloses les sol·licituds relatives a la modalitat de teletreball, excepte les motivades per conciliació de la vida personal, familiar i laboral.
- Jubilació voluntària.
- Perllongament de la permanència al servei actiu.
- Atorgament de dietes, assistències i indemnitzacions per raó del servei, incloses les bestretes, i també qualsevol altre procediment la resolució del qual impliqui efectes econòmics, o que puguin afectar la prestació correcta dels serveis.
CCOO CONTINUAREM LLUITANT