Ahir es va celebrar la reunió del Comitè de Seguretat i Salut del Departament de la Presidència en la qual es van tractar alguns assumptes rellevants que us resumim a continuació.
Accidents del Treball al Departament.
Durant el que portem d’any hi han hagut 4 accidents (2 de ells in itinere). Es determina que sigui un punt de totes les reunions aportar aquesta informació. CCOO demanem que també s’informi dels casos d’enfermetats professionals que es donin.
Consell Català de l’Esport. Registre d’Entitats Esportives.
Excés de càrrega de treball. Des de l’última reunió s’han fet contractacions de personal tècnic, ara resta a curt termini la contractació d’una persona administrativa. Es busca minorar les excessives càrregues de feina i el retard en la gestió dels expedients. Després de la pressions sindicals sembla que les coses es van arreglant. És lamentable haver d’arribar fins aquests extrems, no donant prioritat als interessos de la ciutadania i a les necessitats del personal que treballa a la Generalitat.
Vigilància de la salut obligatòria per llocs de treball amb risc.
S’aprova que les persones que hagin de treballar en alçada, hagin de tenir un certificat d’aptitud, així s’intenta minimitzar la probabilitat de patir accidents.
Obres.
Se’ns informa de les obres previstes, totes elles menors i de mínima afectació per als treballadors i treballadores. Des del Departament no es tenen controlades totes les obres del Districte Administratiu, on treballen 400 persones del Departament de Presidència, ja que es porten des de Gerència del Districte. S’acorda informar, com a punt fix del ordre del dia, sobre les obres planificades pel Departament.
Torn obert.
CCOO intervenim demanant informació sobre els temes següents:
- Estat de l’auditoria realitzada sobre la gestió de la prevenció al Departament. Si es fa una auditoria és per tenir resultats i treure-hi conclusions.
- Protocol de funcionament d’aplicació de mesures correctores. CCOO demanem que s’estableixi un protocol clar i transparent en el procés que hi ha entre una comunicació al Servei de Prevenció (feta des de un Sindicat o per un/a treballador/a), l’avaluació que fa el Servei, les mesures correctores que es proposen i les actuacions que el Departament ha de fer. Volem saber criteris, terminis i respostes a les comunicacions. La Subdirecció d’Obres es compromet amb el Servei de Prevenció a crear aquest protocol.
- INEFC. Els companys d’instal·lacions han de conviure pràcticament tots els caps de setmana amb situacions de violència amb els aficionats que assisteixen als partits de futbol que es juguen en les instal·lacions de l’INEFC. CCOO plantegem que es inacceptable el que està passant i que no es posin mitjans per evitar-lo com, per exemple, la contractació de vigilància privada i no dependre constantment de trucar als mossos d’esquadra. Gerència d’INEFC es compromet a avançar en la contractació de vigilància, però no posa data.
CCOO continuarem vigilant que ningú treballi en situacions amb risc de patir accidents o danys per la seva salut. Podeu contactar amb el nostre delegat de prevenció, el company Alberto Garcia, al seu correu [email protected]
CCOO AMB LA PREVENCIÓ I ELS DRETS LABORALS