REUNIÓ DE LA COMISSIÓ PARITÀRIA SECTORIAL DE SEGURETAT I SALUT LABORAL (PATL)
Us resumim a continuació els temes tractats en la reunió de la comissió paritària sectorial per al personal d’administració, tècnic i laboral, del 30 de setembre d’enguany, amb presència de representants de Funció Pública i dels sindicats representatius.
Tres mesos desprès de l’anterior reunió continuem sense un interlocutor directe ja que la vacant del Cap d’Àrea de Prevenció i Salut Laboral continua sense cobrir-se, la qual cosa dificulta les tasques que te encomanades aquesta comissió.
Agressions al personal de la S. Mesures Penals Rehabilitació i Atenció a la Víctima.
A l’anterior reunió de 14 de juny, l’Administració va reconèixer que és un problema molt greu i que demanaria informació tant a la SdG de RRHH i Econòmics de la SMPRAV, com a la SdG de RRHHiRL del departament de Justícia. En aquesta reunió, la SdG de RRHHiRL es limita a informar-nos que al proper Comitè de Seguretat i Salut penitenciari es tractarà aquest tema i se’ns proporcionarà un document de treball.
CCOO tornem a manifestar que les agressions al personal penitenciari és un tema prioritari, que no només hem de parlar dels accidents comunicats sinó de la multitud d’incidents que no es comuniquen i que, desprès de tenir un Protocol d’Agressions aprovat fa mes de cinc anys, aquest continua sense aplicar-se.
Funcions de la Unitat de prevenció de riscos del Districte Administratiu.
Tal com CCOO hem manifestat a la Comissió de Treball del DAB (CCOO INFORMA 91/2022), continuem dient que aquesta unitat només té potestat per tractar els problemes de l’edifici.
En relació amb el personal treballador, aquest s’ha de dirigir al seu servei de prevenció departamental. Creiem que el fet de “subrogar” les funcions del Servei de Prevenció propi del departament d’Economia i Hisenda a una Unitat de Prevenció no té encaix legal. No es poden posar “intermediaris” als treballadors/res per accedir al seu servei de prevenció.
L’Administració trasllada aquest problema al Comitè de Seguretat i Salut Laboral del departament d’Economia i Hisenda i diu que s’hauria d’actualitzar el Decret 312/99 que regula els serveis de prevenció a la Generalitat.
Adaptació del PSQCAT21 a la prestació de serveis en modalitat de teletreball.
La part social demanem que s’adapti el programa amb el què es fan les Avaluacions Psicosocials (PSQCAT21) a la nova realitat del teletreball. L’Administració informa que ens traslladarà la informació que obtingui sobre aquesta actualització ja que aquest programa és propietat d’una empresa aliena a la Generalitat.
Davant la implantació del teletreball als nostres centres de treball, CCOO creiem que s’haurien d’actualitzar totes les avaluacions de riscos psicosocials tenint en compte les noves maneres d’organització i prestació de serveis que comporta el teletreball. També informem a l’Administració que la avaluació psicosocial de la ATC (Agencia Tributaria de Catalunya) està paralitzada per aquest motiu i demanem la seva finalització al més aviat possible.
Dades COVID-19 del personal d’administració , tècnic i laboral de la Generalitat.
A petició de CCOO, se’ns proporcionen les dades de baixes per COVID19 informades a partir del dia 1 d’abril.
De l’anàlisi d’aquestes dades (un total de 3.549 sumant tots els departaments) es pot concloure que els departaments amb més teletreball i menys presencialitat tenen uns percentatges de baixes menors, motiu més que suficient per demanar a l’Administració que ho tingui en compte davant propers escenaris de la pandèmia.
CCOO AMB LA PREVENCIÓ I ELS DRETS LABORALS