Us resumim a continuació els temes tractats en el darrer Comitè de Seguretat i Salut Laboral del Departament que es va reunir ahir dijous, 14 de desembre, amb presència de representants del Departament i els/les delegats/des de prevenció.
Simulacres als edificis on hi ha personal del Departament
CCOO insistim en la necessitat de realitzar els simulacres anuals a TOTS els edificis on hi ha personal destinat i recordem a l’Administració que l’any ja s’ha acabat i que encara queda molta feina per fer.
L’Administració indica que ha fet un recordatori a tots els centres de treball dependents del Departament i que properament es faran simulacres a l’edifici de Tortosa, Reus i altres (primer trimestre del 2024). El simulacre de l’edifici del carrer Aragó i de Josep Tarradellas es faran una vegada finalitzin els diversos moviments i trasllats de personal.
Trasllats de personal
L’Administració informa que l’última quinzena de desembre es traslladaran a l’edifici del carrer Aragó l’Agència Catalana de Turisme i altres unitats del Departament d’Empresa i Treball. També ens comuniquen, fent realitat els rumors que ja corrien entre TOTA la plantilla, que el personal de SSTT de Territori del carrer Aragó es traslladarà properament a Josep Tarradellas, edifici que ja està preparat per “acollir-los”. Aquest trasllat es farà durant el primer semestre de l’any vinent.
Davant la petició de CCOO que ens donin una data més concreta del trasllat i de la situació administrativa de l’edifici, solament informen que serà al més aviat possible i que el contracte de lloguer de l’edifici finalitza l’any 2032, amb la qual cosa el Departament de Territori el podria ocupar fins aquesta data, si no decideix una altra cosa la DG de Patrimoni del Departament d’Economia.
CCOO demanem a l’Administració que el personal sensible, vulnerable i/o amb adaptacions de llocs de treball que es traslladi, donada la seva singularitat, tingui una taula assignada i no formi part del sistema de reserves de “taules calentes”.
Des de CCOO insistim que la potestat organitzativa és de l’Administració, que és responsable que el personal tingui un lloc de treball que compleixi amb el RD 486/97. Com a delegats de prevenció prestarem atenció a què TOTS els llocs de treball compleixin amb la normativa legal vigent, que disposin de l’espai i mobiliari adequat a les tasques a realitzar i que les possibles obres d’adaptació que es facin a l’edifici no ocasionin perjudicis a la plantilla destinada a aquest.
Aplicació normativa fums diesel. Vigilants Auxiliars d’Explotació
L’Administració analitzarà les tasques que realitza aquest personal per tal d’avaluar el temps d’exposició als fums diesel i, si cal, prendre les mesures preventives pertinents.
Directriu del Comitè Europeu de Protecció de Dades. Empremta digital
Davant el canvi de criteri sobre l’especial protecció de les dades biomètriques de les persones i de la utilització de sistemes “proporcionals” a la finalitat buscada mitjançant el tractament informàtic d’aquestes dades, CCOO demanem a l’Administració el seu parer, ja no sobre la instal·lació de mitjans de control horari amb la utilització de l’empremta digital, sinó sobre la retirada dels existents i el retorn a la targeta de fitxar. L’Administració diu que ha d’estudiar la nova norma per poder donar resposta.
Gravació per part de la ciutadania de l’atenció duta a terme pel personal de les oficines d’atenció ciutadana. Instrucció 4/2023
Davant el canvi de condicions de treball que suposa la implementació de dita instrucció, CCOO exigeix, des de el punt de vista preventiu, que es realitzi una actualització de l’Avaluació de riscos del personal de l’OAC, inclosos els riscos psicosocials, tal com marca la normativa legal vigent i la implementació dels cursos formatius necessaris per a tots els treballadors/res d’aquestes unitats.
En relació al contingut de la instrucció, CCOO tractarem aquest tema a la “mesa sectorial de negociació del personal administratiu i tècnic de la Generalitat” per tal de defensar amb la màxima contundència els drets que tenen reconeguts constitucionalment, com a ciutadans, els treballadors i treballadores públics.
Altres temes
L’Administració ens presenta l’informe de seguiment de la planificació preventiva del 2023, la planificació pel 2024, el “protocol intern per a la dotació i seguiment de persones especialment sensibles” i el “procediment d’identificació i avaluació de riscos i seguiment de l’aplicació de mesures preventives”. Des de CCOO estarem amatents per tal que es compleixi la normativa legal vigent en aquests procediments i protocols així com en el seguiment de l’activitat preventiva al Departament.
Si et vols posar en contacte amb nosaltres et pots adreçar al nostre delegat.
DELEGAT DE PREVENCIÓ DE CCOO: Jesús Martínez [email protected]
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT