AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE CATALUNYA
PLA PERSONAL DE TREBALL
CCOO estem rebent moltes consultes, queixes i dubtes vostres sobre el Pla Personal de Treball (PPT) que l’ATC està endegant. Com a Junta, els sindicats vam treure un comunicat amb la nostra posició i possibles respostes que es podia donar a aquest PPT, en funció del lloc de treball que s’ocupa i/o la predisposició a acatar-lo.
Per les consultes que hem rebut, hi ha dos punts recurrents, i gairebé tots els dubtes giren sobre això.
1.- El tema dels objectius/tasques.
A la reunió que vam tenir la Junta de personal, des de Direcció se’ns va insistir diverses vegades que no es tractava necessàriament de quantificar els objectius. Que simplement era posar negre sobre blanc el que ja s’estava fent, que no era per controlar ningú (més del que ja es fa ara…). Doncs bé, el que dona a entendre el formulari a través dels exemples que se’ns donen, i el que s’està exigint a través d’alguns/es caps/supervisores és, exactament, quantificar (en aquest sentit mireu la infografia del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública sobre el PPT; al punt 2, quan parla d’exemples d’objectius, no apareix la paraula “nombre” per enlloc).
Creiem que no ha de ser així, és més, animem a tothom que no quantifiqui les tasques a realitzar, si més no al formulari. A la Instrucció sobre el PPT de l’ATC hi ha un punt que diu que “els objectius han de ser clars, específics, i, sempre que sigui possible, mesurables, realistes i assolibles”. És a dir, no necessàriament quantificables, no obligatòriament un nombre. Hi ha aquest dubte (i amb raó!) sobre això de quantificar: El que s’està signant és al que ens estem comprometent? O és simplement una relació de les tasques que ara ja s’estan fent? (Que en molts casos és més del que toca i més del que es pot assumir, per volum o per lloc que ocupat).
De fet, la mateixa instrucció parla que “s’establiran de comú acord les eines i els mitjans de comunicació i de seguiment del treball desenvolupat. És convenient que alguna de les eines seleccionades faciliti la recollida de dades dels objectius quantificables establerts en la relació de tasques (excel, G@UDI, Data BI…)”. Amb aquestes eines, que ja fa temps que funcionen, ja s’està quantificant la nostra tasca, ja estem dient el que hem fet o estem fent. Per tant, ja es mesuren i quantifiquen. Aleshores, perquè volen que posem un “nombre” al formulari? No ens podem comprometre a un volum concret i quantificat de tasques al dia o a la setmana, perquè no es pot saber, perquè depèn de massa factors que no són sota el nostre control! I la única cosa que fa és afegir més pressió i neguit al personal
2.- Franges horàries de disponibilitat per a interconnexió i coordinació.
No entenem perquè hi ha tanta controvèrsia amb aquest tema, perquè està prou clar (encara que sembla que no per a tothom). La Instrucció de l’ATC diu que “preferentment, s’indicaran franges horàries dins de la jornada obligatòria…”. (mireu el punt 3 de la infografia d’abans)
Pel que ens heu fet arribar, en molts casos s’està demanant marcar TOTA la jornada obligatòria COM A DISPONIBLE. És tant senzill com llegir-se el FAQS que va fer l’ATC i que en diferents correus se’ns ha confirmat des de RRHH, així com el Decret de teletreball de la Generalitat:
- S’ha d’acordar/pactar amb el/la cap la franja horària de disponibilitat dins de la franja obligatòria, però no necessàriament la disponibilitat ha de ser TOTA la franja d’obligatorietat.
- Pel que fa al teletreball, tenim flexibilitat horària diària de 07:00 a 21:00.
- La jornada ha de ser mínim de 5 hores (i no necessàriament consecutives): es poden fer tants marcatges com siguin necessaris, sempre tenint en compte que siguin parells a efectes de còmput a l’ATRI.
- El còmput és quinzenal (des de l’1 de juny). És a dir, el que no s’hagi treballat la primera semana (respectant el tercer punt), es treballarà la segona. I a l’inrevés, si s’ha fet de més la primera.
RECORDEU: Seguim tenint els mateixos drets (permisos, llicències, vacances….) i deures d’abans del teletreball (art. 4.4 DECRET 77/2020). I seguiu fent-nos arribar els vostres comentaris, dubtes, queixes, consultes, suggeriments.