Us resumim a continuació els temes tractats en el darrer comitè de seguretat i salut laboral del departament que es va reunir aquest dijous passat, 21 de setembre, amb presència de representants del Departament i els/les delegats/des de prevenció.
Simulacres als edificis on hi ha personal del Departament
CCOO insistim en la necessitat de realitzar els simulacres anuals a TOTS els edificis on tenim personal destinat i recordem a l’Administració que l’any s’està acabant i que, encara, queda molta feina per fer. L’Administració indica que farà un recordatori a tots els centres de treball dependents del departament i que el simulacre de l’edifici del C. Aragó està pendent de que finalitzi el trasllat del personal del departament d’Empresa i Treball.
Edifici del carrer Aragó. Reorganització i trasllat de personal d’Empresa i Treball.
CCOO instem a l’Administració a realitzar una nova Avaluació de Riscos d’aquest edifici amb motiu de la reorganització de llocs de treball motivats pel futur trasllat del personal de Torre Muñoz del departament d’Empresa i Treball i demanem dades sobre el total de treballadors i de llocs de treball que seran ubicats a l’edifici. L’Administració ens informa que, efectivament, s’haurà de fer una Avaluació de Riscos a l’edifici que esperen finalitzar al desembre.
L’Administració comunica que, una vegada finalitzada la reorganització de l’edifici, hi hauran 464 llocs de treball dels quals 181 seran de Territori (184 persones), 106 de l’Agencia de Habitatge i 155 per Empresa i Treball (180 persones). Amb aquesta reorganització s’implantarà el sistema del Districte Administratiu de “taules calentes” a l’edifici, on cada treballador/a disposarà d’una taquilla individual per guardar les seves pertinences personals.
CCOO demanem a l’administració que el personal sensible, vulnerable i/o amb adaptacions de llocs de treball, donada la seva singularitat, tinguin una taula reservada i no formin part del sistema de reserves de “taules calentes”.
CCOO insistim que la potestat organitzativa és de l’Administració, que és la responsable que els/les treballadors/es tinguin un lloc de treball que compleixi amb el RD 486/97. Com a delegats/des de prevenció estarem atents a què TOTS els llocs de treball compleixin amb la normativa legal vigent, que disposin de l’espai i mobiliari adequat a les tasques a realitzar, i que les possibles obres d’adaptació que es facin a l’edifici no ocasionin perjudicis al personal destinat al mateix.
Retirada de l’amiant (Uralita) a les instal·lacions del Departament.
CCOO demanem informació sobre els plans de retirada del fibrociment al departament atès que, a la paritària sectorial de funció pública, es donà com a data límit l’any 2028. El departament informa que es retirarà abans d’aquesta data, que la majoria del fibrociment detectat està en les cobertes de les naus on s’aparquen els vehicles o es fa acopi de material. Actualment s’està retirant a càrrec del pressupost de manteniment de cada centre de treball però està en marxa un estudi per procedir a la retirada massiva d’aquest material i, allà on sigui possible, la instal·lació de plaques solars.
Abonament de les ulleres prescrites pel servei de vigilància de la salut.
Davant la petició de la part sindical sobre la problemàtica generada per la aplicació de la jurisprudència europea i nacional sobre l’abonament de les ulleres prescrites als/a les treballadors/es, el Departament s’empara en una nota de l’assessoria jurídica de Funció Pública que ho regula. CCOO demanem, per un costat, que ens facin arribar aquesta nota i, per altre, insistim en què si el Servei de Vigilància de la Salut detecta i corrobora que hi ha relació causa efecte entre les condicions de treball i la pèrdua de visió d’un/a treballador/a, el departament s’ha de fer càrrec del cost.
Vehicles de mobilitat personal.
CCOO demanem a l’Administració que tingui en compte l’augment del nombre de vehicles de mobilitat personal entre el personal treballador del departament i que faciliti espais als diferents centres de treball per aparcar-los i poder recarregar les seves bateries en cas de necessitat. Aquestes mesures ja s’estan implementant en altres centres de treball com, per exemple, el Districte Administratiu. Entenem que, per facilitar el desplaçament del personal treballador amb vehicles que contribueixen a disminuir l’emprenta de CO2 de la nostra organització, el departament ha d’assumir politiques que facilitin l’ús d’aquests mitjans de transport.
DELEGAT DE PREVENCIÓ DE CCOO: Jesús Martínez [email protected]
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT