Aquest dimecres passat, dia 20 de setembre, es va reunir la Comissió de treball de Prevenció de Riscos Laborals del Districte Administratiu de Barcelona amb representants de l’Administració i dels sindicats representatius. A continuació us fem un petit resum dels temes més importants tractats.
Gestió de la prevenció al DA del primer semestre de 2023
L’Administració informa que aquest semestre s’ha activat el Pla d’Autoprotecció tres vegades (dues per incidents a la cuina i un altre derivat de tasques de manteniment).
Davant l’intenció de CCOO de demanar informació sobre el simulacre d’evacuació de l’edifici d’aquest dilluns passat dia 18, l’Administració s’avança i informa que va haver un incident sobre les 08:30 hores amb l’extracció de fums de la cuina que va activar els detectors d’incendi (es va espatllar un ventilador) i que l’evacuació de l’edifici es va fer sense cap incident i amb gran rapidesa. CCOO demanem que estudiïn la possibilitat de canviar els detectors iònics per altres termovelocimètrics que considerem més adequats per aquesta part de l’instal·lació.
Aquest semestre es van dur a terme 11 activacions mèdiques, 6 amb resolució interna per part dels serveis mèdics i 5 que van requerir la presència de professionals del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).
En aquest semestre han arribat a la Gerència un total de 89 requeriments, distribuïts de la manera següent: 37 de desconfort tèrmic, 20 peticions de material ergonòmic, 11 relatives a qüestions de seguretat i 7 sobre desconfort lumínic.
L’Administració informa que s’han fet actuacions amb el llindar d’il·luminació, amb cortines, així com per evitar l’enlluernament produït per la llum natural en alguns espais.
Mesures correctores derivades de les avaluacions de riscos
L’Administració informa sobre la situació actual d’implementació de les mesures correctores de les avaluacions.
CCOO manifestem i agraïm la gran tasca realitzada pel personal tècnic i administratiu de la Gerència a l’hora de dur-les a terme però, com a garants de la seguretat laboral del personal treballador, manifestem que hi ha mesures que fa mes de 20 mesos que s’haurien d’haver implementat i que encara estan en tràmit, algunes d’elles per la seva complexitat i altres per, pensem, qüestions econòmiques.
Formació als membres dels equips d’emergència
S’estan realitzant cursos de formació pels integrants d’aquests equips; formació que CCOO considerem fonamental per garantir el bon funcionament del Pla d’Autoprotecció. A més a més, pròximament es mostrarà un vídeo formatiu per als equips d’evacuació i confinament.
Pla de desplaçament (PDE) del Districte Administratiu
CCOO hem anat transmetent a Gerència totes les peticions que ens heu fet arribar relatives a les necessitats de transport de la plantilla com ara modificacions als horaris de les llançadores, problemes de saturació del servei en certs moments i peticions d’augment de places i d’endolls per vehicles de mobilitat personal.
Quan l’Administració ens proporcioni el document realitzat per l’empresa externa i tinguem coneixement del seu contingut, farem arribar les nostres aportacions al Pla de Desplaçament.
En aquests moments, Gerència està en contacte amb l’Agencia Catalana de Residus, que ocuparà una planta a l’edifici del costat, per què col·laborin amb el programa de llançadores.
Podeu informar-nos de qualsevol incidència sobre aquest tema, i d’altres que considereu, enviant un correu electrònic a l’adreça [email protected].
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
![](https://fsc-generalitat.ccoo.cat/wp-content/uploads/sites/112/2023/02/PEU-CCOO-INFORMA.jpg)