REUNIÓ DEL GRUP DE TREBALL DEL NOU DISTRICTE ADMINISTRATIU DE BARCELONA. 22/11/2019
Divendres, dia 22 de novembre, el Grup de Treball del Districte Administratiu de Barcelona DAB ens vam reunir per tercera vegada; l’anterior reunió va ser fa quatre mesos (1/8/2019) per a tractar els següents temes que afecten a la totalitat dels/de les treballadors/es de la Generalitat que es traslladaran a aquest edifici.
Mobilitat administrativa interdepartamental.
L’Administració, en línia del defensat en solitari per CCOO, autoritzarà, com a mesura de racionalització laboral per al personal traslladat al DAB, les permutes de llocs de treball i/o comissions de serveis entre treballadors/es que vulguin anar voluntàriament al DAB i els que no ho desitgin. També facilitaran al personal interí/temporal el canvi de lloc de treball. A l’espera que ens traslladin la proposta de com es gestionarà aquest procediment, CCOO defensarem que s’ha de primar, per endavant, la conciliació de la vida familiar sobre qualsevol altre requisit.
Teletreball, flexibilitat horària.
L’Administració, com a mesura de racionalització laboral per al personal traslladat al DAB, recull la proposta de CCOO d’augmentar la flexibilitat horària d’entrada / sortida i proposa augmentar-la en mitja hora, fins a les 09:30 (10:00 pels que tinguin fills menors). També avança la possibilitat que tots/es els/les treballadors/es puguin fer un màxim de tres jornades de teletreball setmanals (excepte els que facin tasques presencials o d’atenció al públic). CCOO demanem que el còmput horari es calculi de manera quinzenal i que la flexibilitat horària sigui per davant i per darrera de l’hora d’entrada podent qui ho desitgi, per exemple, entrar abans de les 07:30h.
Oficina d’Atenció al Ciutadà
L’Administració informa que aquesta unitat comptarà, en una primera fase, amb 10 informadors / tramitadors de categoria C1/C2 nivell 18 que s’assignaran mitjançant un concurs restringit. Posteriorment s’ampliaran aquestes places fins a un màxim de 25, tenint en compte la càrrega de treball que hi hagi.
Actualment n’hi ha 23 persones que desenvolupen la seva feina en aquestes unitats que es traslladen al DAB, amb la qual cosa l’Administració diu que no hi haurà afectació per a aquest personal. CCOO defensem que tots/es els/les treballadors/es d’aquestes unitats siguin recol·locats/des en la nova OAC.
Estudi de mobilitat generada.
L’Administració ens projecta un power point amb les dades de l’enquesta realitzada i ens informa que, encara que a l’informe només s’indiqui la necessitat de reforçar la línia 23 de TMB, es contractaran tres llançadores que sortiran de plaça Catalunya, plaça de Sants i FGC de Sarrià. També impulsaran, davant l’Ajuntament de Barcelona, la construcció d’un carril bici pel passeig de la Zona Franca, i confirmen, davant la pregunta de CCOO, que les places de pàrquing de l’edifici s’assignaran preferentment a persones amb mobilitat reduïda i que augmentaran els punts de recàrrega de vehicles elèctrics (bicicletes o patinets).
CCOO estarem pendents que les propostes de millora cobreixin les necessitats de tot el personal afectat.
Prevenció de Riscos Laborals.
L’Administració encara està en la fase inicial per afrontar la gestió de la prevenció dels riscos laborals a l’edifici, ja que estarà ocupat per personal de quatre departaments (tots amb servei de prevenció propi). Crearà una unitat que dependrà de la Gerència de l’edifici per portar els temes de Salut Laboral (condicions ambientals, formació/informació genèrica, coordinació empresarial, pla d’emergència, etc.).
CCOO manifestem que tots/es els/les treballadors/es han de tenir la mateixa atenció, i que la informació i formació ha de ser homogènia i de la mateixa qualitat. Així mateix, requerim a l’Administració que impulsi la realització del Pla d’Autoprotecció de l’edifici per aplicar-lo en el mateix moment que es traslladi el/la primer/a treballador/a al DAB. També recordem a l’Administració que falten 100 dies pel trasllat de la primera unitat i encara no és que no s’hagi creat la unitat de prevenció de riscos, és que no s’ha creat la Gerència de l’edifici. ARRIBEN TARD !!!
Cronograma trasllat. Plànols distribució edifici
L’Administració informa que, avui en dia, es manté el cronograma de trasllat de les diferents unitats al DAB del qual ja us vàrem informar a la nostra nota informativa de la Mesa Sectorial del 21 d’octubre de 2019 (veure nota informativa).
Encara no ens poden donar els plànols de distribució de les unitats a l’edifici perquè s’estan fent canvis i no hi ha distribució definitiva.
CCOO manifestem a l’Administració que, després de mesos de silenci, ara han arribat les preses. Queda molta feina encara per fer, ja que moltes d’aquestes mesures han de passar per Acord de Govern, i dubtem que estigui tot enllestit per la data d’inici del trasllat, 28 de febrer. O és que hi ha altres motius per a mantenir aquesta data?