REUNIÓ DE LA MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ
Us resumim els temes tractats en la reunió d’avui de la Mesa Sectorial.
Aplicació dels permisos del Reial Decret Llei 5/2023
Respecte l’aplicació dels diferents permisos establerts al Reial Decret Llei 5/2023 (CCOO INFORMA 93/2023). Els derivats de la modificació dels articles 48 i 49 del TREBEP ja son d’aplicació directa i Funció Pública ens informa que pel que fa a la resta esperen poder donar resposta a la propera reunió del grup de la Mesa General.
Proposta d’Acord del Govern en relació amb les despeses que es deriven del funcionament de la sala de guàrdia del CECAT i de l’operativa territorial de protecció civil.
L’Administració presenta la seva proposta d’Acord, CCOO, tal i com us informàvem als nostres comunicats (CCOO INFORMA 090/23 i 094/23), ens oposem totalment a aquest nou acord de govern, principalment per quatre motius:
- Existeix un greuge històric molt important entre la remuneració que perceben els tècnics de la OT de Protecció Civil i la resta de tècnics de guàrdies dels altres departaments de la Generalitat. Tots els acords i resolucions sobre les guàrdies localitzables d’aquests col·lectius es van entregar a la directora general durant el mes de setembre de 2022.
- L’ampliació en la cobertura en nous àmbits territorials és un flagrant perjudici al nostre col·lectiu, no recompensat de cap manera en el nou acord L’argument de la Subdirecció que l’ampliació de la cobertura de les guàrdies en d’altres vegueries és a canvi de la reducció del número de setmanes, que però segueix essent abusiu i que no es compensa econòmicament de cap manera, es més greu encara.
- Els 2 llocs assignats dels serveis territorials de Tarragona que hauran de compaginar les guàrdies de l’operativa territorial amb les del PLASEQCAT requereixen una disponibilitat inassumible, i molt per sobre de la de la resta de persones incloses a l’acord.
- No s’ha tingut en compte que els nous plans de protecció civil de Catalunya incorporen una nova funció de coordinació operatiu del grup logístic que ha d’assumir l’operativa territorial. Cal recordar que aquesta figura recau sobre el responsable de l’organització més especialitzada en les funcions pròpies del grup. És responsable de l’operativitat del grup en el lloc de l’emergència i ha d’informar puntualment al coordinador del CCA i al CECAT.
Tot i que la resta de sindicats tampoc donen la seva conformitat, l’Administració continuarà amb la tramitació de l’Acord que serà elevat al Govern per la seva aprovació.
Seguiment de l’acord de la Mesa sectorial del març sobre la qüestió de les hores extres al Cos d’Agents Rurals.
Com ja us hem anat informant, els sindicats del Cos fa mesos que exigim a la nostra Direcció General (DGAR) que actualitzi l’import de l’hora extraordinària (preu hora diürna, preu hora festiva/nocturna), ja que és inferior al de l’hora ordinària de treball. Això és una irregularitat que s’ha de solucionar.
Fins ara ho hem demanat tant a la Mesa Sectorial de Negociació com a la Comissió de Seguiment de l’Acord. A la reunió d’avui també demanem que l’opció de cobrament d’hores extraordinàries, que fa pocs dies s’ha obert a membres dels grups especials i de suport, es faci extensiu a TOT EL COL·LECTIU. Denunciem la manca d’informació i negociació sindical prèvia. Des de la DGAR ens expliquen que estan treballant en el tràmit amb la Comissió de Retribucions i Despeses de Personal, ja que la partida pressupostària és limitada, i s’ha de fer una valoració econòmica de tot plegat. En principi, ara per ara, la DGAR només contempla pagar hores extraordinàries per activació Pla Alfa nivell 3. CCOO proposem que la possibilitat de cobrar sigui durant tot l’any i per tota classe de serveis, no només per prevenció d’incendis a l’estiu.
Afectació a les condicions laborals dels informadors turístics d’Empresa i Treball per l’obligació de fer hores extres en jornades reduïdes parcials.
El Departament i Funció Pública entenen que el personal amb horaris parcials o reduïts també poden fer hores extraordinàries. Respecte al grup de treball per negociar les condicions laborals del col·lectiu, el Departament comunica que no es convocarà fins que el procés judicial actualment obert no finalitzi.
Places ATRI / Problemàtica de les ofertes d’ATRI al Departament d’Interior / Homogeneïtzació de les condicions laborals del personal responsable en matèria de prevenció de riscos laborals departamental, així com també la confecció de pautes o instruccions consensuades d’actuació per part de la Funció Pública.
Pel que respecta als aspectes a valorar sobre les persones sol·licitants de places a ATRI, aquests no son homogenis quan les places son idèntiques, per exemple, per places de cap de servei de riscos laborals es puntua diferent el temps prestat com a tècnic/a de prevenció en funció del departament o places base on no es selecciona personal funcionari argumentant que no s’ha treballat amb un determinat programari. Demanem la convocatòria urgent del grup de treball d’ATRI depenent d’aquesta mesa sectorial per tractar i solucionar aquesta problemàtica, com ara l’externalització de part del procés de selecció a ATRI que està duent a terme el Departament d’Interior (i ja hem vist com funcionen les externalitzacions en empreses privades dels processos de selecció).
Respecte l’oferta d’ATRI EDU3758/23, ja tancada, les representants del Departament d’Educació informen que s’han presentat 1.212 sol·licituds, que esperen que no hi hagi ja cap atribució temporal de funcions al setembre i que informaran el personal participant un cop finalitzi el procés.
Liquidació de vacances amb canvis d’interinatge o obligació de gaudiment en formalitzar el nou nomenament.
Funció Pública considera que amb la finalització de la relació d’interinitat per qualsevol de les causes previstes en el TREBEP, jurídicament el vincle d’interinitat es trenca definitivament. Això significa que la persona interina que canvia de departament per haver estat nomenada interina en un altre departament, ha d’haver gaudit totes les vacances meritades o, en cas que no sigui possible per causes alienes a la seva voluntat degudament justificades, tindrà dret a l’abonament d’una compensació econòmica per les vacances meritades i no gaudides a càrrec del departament d’origen.
Condicions del trasllat del personal de Torre Muñoz.
Amb motiu de les properes obres de remodelació de l’edifici Torre Muñoz, del Departament d’Empresa i Treball, motiu pel qual el personal serà reubicat en diferents seus, el Departament no ha informat els sindicats de la Mesa. És per això que demanarem reunió informativa abans del començament dels trasllats per poder informar adequadament el personal afectat.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
![](https://fsc-generalitat.ccoo.cat/wp-content/uploads/sites/112/2023/02/PEU-CCOO-INFORMA.jpg)