COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT
DEPARTAMENT D’ACCIÓ EXTERIOR, RELACIONS INSTITUCIONALS I TRANSPARÈNCIA
Us resumim, tot seguit, els temes tractats a la reunió del passat 15 de maig d’enguany.
Actuacions vinculades al protocol d’assetjament psicològic i sexual
Les actuacions d’assetjaments queden centrades en els fets ocorreguts i filtrats a la premsa sobre l’assetjament sexual per part d’un alt càrrec del Departament i que va provocar, entre d’altres, la dimissió del Conseller. CCOO havíem demanat tractar específicament aquest tema en aquesta reunió del Comitè de Seguretat i Salut. El Servei de Prevenció informa que no els ha arribat cap denúncia per part de ningú, i que no varen activar-se els protocols perquè ningú sabia res, l’assetjament ha passat directament a Funció Pública per tal que esbrini què va passar.
CCOO no hem culpat mai el Servei de Prevenció que ha actuat sempre de manera professional. És un tema amb una barreja de política i medis de comunicació que és del tot opac. Des de la Conselleria ens diuen, que volen trencar tota aquesta opacitat que s’ha produït en aquest cas i que es replantejarà la formació sobre assetjaments i les eines per a millorar els protocols.
Actuacions per fer front al Covid-19
El Servei de Prevenció ens informa sobre les mesures que es duran a terme quan comenci el retorn dels treballadors i treballadores al seu lloc de treball. En aquests moments, tot el personal del Departament realitza teletreball. Hi haurà un calendari esgraonat de tornada a la feina, probablement a partir de setembre. Aquest retorn serà tractat al Comitè de Seguretat i Salut.
CCOO plantegem algunes preguntes sobre el retorn dels treballadors i treballadores al seu lloc de treball com ara el tipus d’EPIs que es compraran, la qüestió de la neteja, les mampares d’atenció al públic, la distribució del personal, és a dir en general mesures preventives davant el COVID19. Des del Servei de Prevenció se’ns diu que implementaran tot el que diuen les instruccions, inclús es farà més per tal de garantir la seguretat de tot el personal (compra de mampares, de mascaretes, informació de seguretat en tots els edificis, increment de la neteja, etc…). Es comenta que el control d’entrada i sortida de la feina que és farà per ATRI. S’aposta pel teletreball com una eina de futur i que s’està treballant amb l’Àrea d’Informàtica per tal que el personal que fa teletreball tingui al seu abast equips adequats a casa seva.