Aquest dimarts, 28 de maig, s’ha reunit la Comissió Paritària Sectorial de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) del personal administratiu, tècnic i laboral, amb l’assistència de CCOO i la resta de sindicats representatius, excepte Intersindical-CSC.
A continuació us fem un breu resum dels temes acceptats per l’Administració en l’ordre del dia de la reunió.
Com a prèvia a la reunió, manifestem la nostra oposició a la inadmissió per part de l’Administració dels punts proposats per CCOO a la Comissió permanent d’aquesta sectorial “situació dels Plans de Desplaçament d’Empresa als diferents departaments” i “situació actual de les auditories de Prevenció de Riscos Laborals als nostres departaments”, els quals, òbviament, elevarem a la Comissió General de PRL de la Generalitat.
Protocol de persones especialment sensibles del Departament de Salut
L’Administració presenta el protocol del Departament de Salut per fer un correcte seguiment de les persones especialment sensibles en matèria de prevenció de riscos laborals. CCOO informem de la necessitat d’actualitzar aquest nou protocol i adaptar-lo a la nova normativa legal vigent (modificació de l’article 49 de l’Estatut dels Treballadors), així com el fet que trobem a faltar un punt on es desenvolupi la responsabilitat del Servei de Prevenció en la tasca de cerca activa de persones especialment sensibles en les visites tècniques que fan als centres de treball.
Adaptacions del lloc de treball
CCOO, igual que en l’anterior reunió de febrer, continuem defensant que, si hi ha un criteri mèdic que ho avali, es pugui fer teletreball durant TOTA la jornada laboral, com a mesura derivada d’una adaptació de lloc de treball. Les adaptacions per motius de salut estan emparades per la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals i no pel decret de teletreball.
CCOO demanem que Funció Pública elabori un document que reguli aquesta possibilitat i indiqui els criteris a seguir, en línia amb els dels departaments “més sensibles” en l’aplicació d’aquesta mesura correctora. No pot ser que alguns departaments, al nostre entendre, prioritzin les necessitats de l’organització per sobre de la salut de les seves treballadores i dels seus treballadors.
Seguiment de l’activitat preventiva i, en especial, de les derivades de les avaluacions de risc psicosocials
Per inversemblant que es trobi, CCOO hem de recórrer a Funció Pública perquè faci un recordatori a diferents departaments i indiquin que les mesures correctores derivades de les Avaluacions de Riscos i informes tècnics del Servei de Prevenció s’han d’implementar en el temps estipulat. No pot ser que alguns departaments “s’oblidin” per diferents motius.
Agressions al personal per usuaris/àries
CCOO insistim en demanar a l’Administració que adopti mesures de caràcter urgent per a tots els col·lectius que fan atenció presencial per tal d’eliminar el risc de patir agressions.
Actuacions preventives en salut mental
CCOO demanem a l’Administració que impulsi línies d’actuació per fer front als problemes de salut mental amb origen laboral de les treballadores i treballadors, atès que les diferents mútues que tenim no consideren les afectacions psicosocials d’origen laboral com ara depressions, estrès o ansietat baixes laborals.
L’Administració indica que alguns departaments fan activitats per promocionar la salut en la seva estratègia per fer front a aquesta problemàtica. CCOO insistim en què TOT el personal té dret a accedir a aquestes activitats, independentment del centre de treball o de la “capacitat econòmica” del departament.
CCOO AMB LA PREVENCIÓ I ELS DRETS LABORALS