REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES DE PERSONAL LABORAL AMB EL DEPARTAMENT D’INTERIOR
Us informem sobre la darrera reunió del Comitè Intercentres amb representants del Departament d’Interior on es van tractar els temes següents:
Calendaris 2023:
Signats TEMH i premsa DGPEiS. Els calendaris dels col·lectius TESI i EPAF estan pendents. EPAF continua pendent de l’execució de la sentència. Quant a taller-ràdio, el Departament vol esperar a signar-lo a què s’hagi publicat el decret de reestructuració i que depengui formalment de la Direcció de Serveis, però la part social demanem signar-lo ja perquè el calendari del 23 té els mateixos criteris que el del 22.
Contractes formatius per a l’obtenció de pràctica professional:
Hi ha la possibilitat de perllongar-los dos mesos més, fins a 12 mesos en total, però el Departament no ho considera perquè hauria de fer-se càrrec del cost de la pròrroga.
Teletreball de les telefonistes d’Interior:
El Departament ha reclamat un informe tècnic a DGP i a Règim Interior però encara no disposa de la informació de la viabilitat tècnica del teletreball.
Quota econòmica de formació per al personal laboral:
El Departament ha fet la petició de recuperació dels diners destinats a la formació del personal laboral a l’EAPC i la resposta és que no es veu viable perquè són transferències de l’Estat i és difícil destriar entre categories. També indica que les unitats tenen un pressupost per fer formacions a mida dels seus col·lectius i és més viable que les mateixes unitats proposin formacions específiques dins la seva àrea i amb càrrec al seu pressupost. A més informa que és imminent la publicació del Pla de formació 2023 a la intranet del Departament.
La part social denunciem que no arriba l’enquesta de detecció de necessitats al personal i demanem la revisió del circuit d’informació.
Estabilització:
No hi ha informació concreta sobre els cursos de formació inicial per al personal nou recentment estabilitzat.
En referència al compromís de Funció Pública de fer contractes de 6 mesos per col·locar temporalment el personal que no ha estabilitzat, el Departament d’Interior afirma que és una possibilitat però no és imperatiu fer-ho perquè no disposa del pressupost específic per a això. Quant a les indemnitzacions del personal que quedi rescindit, es pagaran un cop acabat total procediment d’estabilització. Si les rescissions es fan en acabar tot el procediment i el personal laboral té 20 dies per presentar demanda, en quina situació d’indefensió queda el personal desplaçat davant la inacció del Departament?
D’altra banda, el Departament d’Interior ha tramitat la signatura del contracte a tothom que estabilitza provisionalment al mateix lloc i a hores d’ara queden unes 7 o 8 persones dins la DGPEiS per signar contracte i el col·lectiu AOF. Concretament sobre els darrers, el Departament demana uns dies per preparar els contractes i enviar-los per signar al personal, sense comprometre’s amb cap data concreta, i ho demana per evitar errors i tenint en compte que el personal AOF no ha de començar a treballar immediatament.
Borses de treball:
Sobre la modificació del punt 4.6.2 de l’Acord de borses sobre la suspensió, la part social demanem quin és el procediment concret per demanar-la (a qui i en quina forma). Queda pendent rebre resposta. També hem demanat quina és la modificació que DGPEiS vol fer sobre la mobilitat funcional al document d’Acord de borsa per validar el moviment que ha fet d’una treballadora entre llocs de treball, ja que el redactat actual dels acords no ho permet. La persona desplaçada ha quedat en adscripció provisional amb substitució fins a la cobertura de la plaça i el Departament manifesta que no acceptarà les sol·licituds d’altre personal demanant el nou supòsit de mobilitat fins que hi hagi acord amb la part social de la modificació pertinent del text, que queda pendent de parlar.
DGPEIS:
Sobre la campanya forestal, el Departament està pendent de rebre pressupost assignat per a la campanya d’aquest any, que s’avançarà de l’1 de juny al 30 de setembre i informa que enguany es gestionarà la roba com l’any passat. També s’informa que es vol fer un protocol nou per a la renovació de vestuari i gestió de la roba del personal però s’implementarà el 2024. A hores d’ara desconeix on és la roba i quin és el calendari de revisió i reposició de la roba, però es demanarà la informació per intentar evitar que passi com l’any passat, quan el personal va començar la campanya sense el material necessari en bones condicions.
Pel que fa a l’execució de la sentència del col·lectiu EPAF de Girona, el Departament no aplicarà la sentència encara perquè es manté a l’espera de la resposta a la súplica al tribunal.
TEOC:
Sobre el fet que no s’aplica el calendari com estableix el document de tramitació de modificació substancial i que s’ha fet diferent segons la sala, el Departament ha mostrat sorpresa i acordem tractar-ho per tal que no passi de cara al proper any.
Quan demanem sobre la no cobertura de les places d’Eòlia, el Departament informa que els torns afectats no es cobriran quan quedin sota mínims perquè no és possible.
S’informa que el referent del Magatzem de Subirats és el cap del servei tècnic.
Pel que fa al catàleg de roba, el Departament comenta que hi ha un llistat de roba fet, tot i que no hi ha catàleg. La part social demanem crear un grup de treball per recollir i actualitzar els catàlegs de roba.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT