REUNIÓ DE LA COMISSIÓ PARITÀRIA SECTORIAL DE SEGURETAT I SALUT LABORAL (PATL)
Us resumim a continuació els temes tractats en la reunió de la comissió paritària sectorial per al personal d’administració, tècnic i laboral, del passat 30 de maig, amb presència de representants de Funció Pública i dels sindicats representatius, en què es van tractar els següents temes:
Seguiment de les mesures correctores derivades de la investigació dels casos d’assetjament psicològic laboral
Davant la petició de la part social en l’anterior reunió de març sobre el grau de compliment de les mesures pels casos d’assetjament psicològic, l’Administració reconeix que encara NO està en disposició de proporcionar aquestes dades i que, donada la complexitat del tema, està elaborant un informe que proporcionaran a la part social quan el tingui.
CCOO demanem celeritat i eficiència a l’Administració, perquè aquesta petició d’informació s’està perllongant massa en el temps.
Actuacions per prevenir els efectes de les onades de calor en els centres de treball de l’Administració de la Generalitat de Catalunya
CCOO demanem que l’Administració prengui les mesures necessàries a tots els departaments per tal de respondre de manera àgil i immediata a qualsevol incidència amb les condicions ambientals dels edificis que ocupem.
L’Administració respon que han activat el pla per onades de calor de Salut i que els departaments informaran de les mesures concretes a adoptar per a cada col·lectiu.
CCOO exigim que facin una campanya real d’informació. Trobem absolutament insuficient penjar una nota a la Intranet amb les mesures a prendre en el lloc de treball indicades per Salut i punt. Això NO és informar i formar al personal en els riscos ambientals que pot patir. També demanem que TOTES les mesures a prendre es traslladin als delegats i delegades de prevenció, i no siguin preses de manera unilateral pels diferents departaments.
Informació tramesa /demanada als/pels Delegats de Prevenció
CCOO tornem a insistir en la responsabilitat que tenen els departaments en respondre de manera àgil i immediata a les peticions d’aplicació de mesures correctores o d’informació per part dels delegats de prevenció. No és de rebut que un delegat de prevenció es trobi com a resposta el “silenci administratiu”. L’Administració pren nota.
Trasllat d’efectius en els centres de treball
L’Administració informa que compleix amb la normativa amb el fet de comunicar a les Juntes de Personal qualsevol tipus de trasllat. Des de CCOO se li recorda que, abans d’efectuar un trasllat, el servei de prevenció hauria d’elaborar un informe per descartar l’existència de cap risc greu, informar als delegats de prevenció i donar la formació prèvia escaient i necessària a la plantilla sobre els riscos detectats en la nova ubicació, així com les normes a seguir en matèria d’autoprotecció en cas d’emergència i/o evacuació de l’edifici.
L’Administració diu que “farà un recordatori” als departaments sobre el procediment a seguir en cas de trasllats.
Actualització de la versió del PSQCAT21 per a l’avaluació dels riscos psicosocials
CCOO preguntem a l’Administració quines notícies tenen sobre la nova versió del programa per a l’avaluació de riscos psicosocials.
Davant la sortida a mitja reunió dels dos membres presencials per part de l’Administració (sembla ser que tenen un altre “evento” més important), pren la paraula l’assessor en matèria de prevenció de riscos laborals i ens indica que la nova versió del programa estarà enllestida cap al mes de juny i que, posteriorment, s’haurà de traduir al català. Aquesta versió facilitarà la recollida de dades via telemàtica així com l’elaboració dels diferents informes.
CCOO demanem que se’ns mantingui al cas per poder utilitzar en un futur aquesta nova versió de l’eina informàtica, atès que, a priori, sembla que facilitarà l’elaboració de les properes AIR psicosocials.
Aplicació corporativa per a la gestió de la prevenció de riscos laborals
CCOO posem sobre la taula que ens han arribat notícies sobre la possible futura substitució de l’actual programa informàtic de gestió de la prevenció per un de nou.
L’assessor manifesta que ho estan valorant, diu que han transmès els requisits funcionals que necessiten al CTTI per buscar una nova eina que faciliti l’accés a la informació i compleixi amb les necessitats de l’organització. Afegeix que, malauradament, no hi ha moltes opcions al mercat.
CCOOdemanem que aquesta nova aplicació faciliti la tasca diària del personal tècnic que l’ha d’utilitzar i no signifiqui una nova carrega de treball.
Propera Paritària General de Prevenció de Riscos Laborals
Per la propera paritària general de PRL, que se celebrarà el proper 21 de juny, esperem tractar els següents punts que, a més que afecten a TOT EL PERSONAL de la Generalitat (sanitat, educació i personal d’administració, tècnic i laboral) considerem que són d’especial interès pel personal del àmbit d’actuació d’aquesta comissió sectorial.
1. Aplicació del teletreball com a modalitat d’adaptació del lloc de treball
2. Gestió dels casos de la Covid persistent
3. Formació en prevenció de riscos laborals als comandaments intermedis de l’Administració de la Generalitat
4. Difusió, informació i formació dels protocols d’assetjament sexual i psicològic laboral
5. Protocol de conflictes relacionals
6. Difusió, informació i formació dels protocols d’assetjament sexual i psicològic laboral a tot el personal en matèria de PRL, Formació bàsica en PRL accessible a tothom.
7.Comissió seguiment mútues. Trasllat d’informació tractada a la part social
8. Retirada fibrociment (amiant)
9. Plans Desplaçament d’Empresa.
CCOO AMB LA PREVENCIÓ I ELS DRETS LABORALS