DECRET 56/2012, de 29 de maig, sobre jornada i horaris de treball del personal funcionari al servei de l’Administració de la Generalitat.
Us resumim, tot seguit, els temes més importants tractats en la reunió telemàtica d’avui de la Mesa Sectorial.
Compensació de festius que coincideixen en dissabte (1 de gener, 24 i 31 de desembre)
Demanem la compensació horària dels dies 24 i 31 de desembre que coincideixen en dissabte tal i com s’especifica a l’art. 14.2 del Decret de jornada i horaris: “Durant els dies 24 i 31 de desembre i la tarda del dia de Sant Jordi, només s’han de mantenir els serveis essencials que determinin els secretaris i secretàries generals de cada departament dins del seu àmbit competencial. Aquests dies i aquestes tardes tenen caràcter de no recuperables i, si coincideixen amb dissabte, diumenge o festiu, la Direcció General de Funció Pública ha de dictar les instruccions oportunes a l’efecte de compensació horària”. És per això que amb efectes immediats s’afegeixen 14 hores a la borsa d’hores d’assumptes personals.
Malauradament, en el cas del dia 1 de gener Funció Pública argumenta que no està obligada per normativa a compensar res. CCOO exposem que tampoc està obligada a no compensar-ho i que sempre que s’ha de prendre una decisió “discrecional”, aquesta sempre va en contra de beneficiar la plantilla.
Mesures de foment del teletreball per afavorir la conciliació familiar del personal funcionari
Tots els sindicats demanem negociar en la mesa sectorial mesures de foment del teletreball de manera immediata atès l’escenari actual de foment del teletreball per part d’altres administracions com ara l’Administració General de l’Estat i d’aspectes que influeixen en la mobilitat com ara les diferents obres que afecten el transport públic a Barcelona.
Cal reobrir les negociacions amb l’objecte d’ampliar les mesures i els col·lectius als quals actualment s’aplica i valorar totes les afectacions que s’han produït aquests darrers temps.
Funció pública dona llargues i bones paraules sense cap contingut, deixant clara la poca voluntat en tractar aquesta qüestió. CCOO continuarem pressionant a tots els nivells per aconseguir les millores necessàries en el model de teletreball.
Proposta d’acord de mesures laborals en relació amb el trasllat del Servei de Prevenció d’Incendis Forestals de la finca de Torreferrussa a Dr. Roux
Funció Pública exposa que aquest trasllat forçós està regulat tant pel Decret de Teletreball com del Decret de Jornada i Horaris i que és necessari consensuar un Acord per poder elevar al Govern que ha d’autoritzar aquestes mesures.
CCOO no entenem com el departament encarregat de revertir el canvi climàtic dugui a terme aquest canvi del Servei de Prevenció d’incendis de Santa Perpètua de la Mogoda al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, que suposa un increment de transport de 3 hores diàries pel treballadors/es del SPIF. CCOO considerem aquest trasllat innecessari, atès que, al nostre entendre, no trobem prous motius organitzatius, tècnics o econòmics que el justifiquin.
CCOO demanem que és garanteixi al personal del SPIF la utilització de vehicles d’altres centres de treball de fora de Barcelona i que també es retardi el trasllat fins que finalitzi la circulació amb restriccions dels trens de Rodalies a l’estació de la Sagrera. CCOO atorguem un sí crític a l’acord per permetre al personal del SPIF acollir-se a un dia addicional de teletreball.
En el torn obert CCOO sol·licitem informació sobre l’ús actual de les llançadores i de les reserves d’espais de treball al Districte Administratiu de Barcelona atès que s’incrementarà la demanda d’aquests serveis i que es tingui en compte la conciliació laboral del personal amb motiu de les obres del servei de rodalies a la Sagrera. Funció Pública ens comunica que demanarà aquesta informació a la Gerència del DAB.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT