REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES AMB RESPONSABLES DEL DEPARTAMENT
Us adjuntem nota informativa de la reunió del Comitè Intercentres amb el Departament d’Interior que es va celebrar el passat 20 d’abril, on es van tractar els temes següents:
1. Identificació de les places PESCO 2022.
El Departament reitera que no té més informació que la donada per Funció Pública en roda de premsa el 7 d’abril. No hi ha desglossament de les places del Departament i no s’ha participat en la proposta de mèrits.
2. Nova reforma laboral – Afectació als contractes de campanya forestal i la resta.
El Departament està pendent que la DGFP confirmi que ha interpretat bé la normativa amb la intenció que el col·lectiu AOF que té un contracte d’interinitat subscrit abans de l’entrada en vigor de la nova reforma laboral, podrà continuar de moment i que els nous contractes que es facin, que són llocs d’estructura, han de ser per substitució per vacant, durant tres anys fins a la convocatòria de plaça. Quant al personal de campanya anirà per programes, amb contracte per circumstàncies de la producció i es podran signar per tres mesos.
3. Informació del procés de consolidació de les places dels Guaites.
El Departament espera que es publiqui la convocatòria a finals de maig, un cop s’hagin fet tots els tràmits que hi ha pendents i afirma que l’encàrrec de funcions s’allargarà el temps que calgui fins al final del procés. L’Administració també espera que el personal que hi participi pugui consolidar la plaça que ocupa.
4. Programa de primera experiència professional en personal laboral a l’Administració pública. Afectació al Departament.
La resolució de convocatòria indicava que s’havia de resoldre per al 28 d’abril però s’ampliarà al 30 de juny per que falta informació. El Departament no confirma per a quines categories s’han demanat les unitats, ni ha informat de com es pensa dur a terme.
5. Valoració uniformitat pels conductors per part de la DGP.
El Departament, feta la valoració del vestuari amb Administració i Serveis i Recursos Humans, denega l’entrega de pantalons, samarretes i mitjons i davant la petició d’uniformitat del personal conductor, resol oferir només l’armilla sense mànigues per protegir la roba. El motiu? L’Administració considera que els pantalons i la samarreta blaus poden dur a confusió a la ciutadania, que pensi que el personal conductor són Mossos d’Esquadra. S’acorda traslladar al personal si està d’acord amb el lliurament de les armilles per protegir la roba i tractar el tema al proper comitè.
Quant a la queixa per la incomoditat de les sabates per conduir, l’Administració denega la possibilitat de fer cap canvi de sabates perquè la seva selecció s’ha realitzat seguint els procediments correctes.
6. DGAR.
De cara a la campanya d’estiu es preveu 1 reforç de periodista, 1 tècnic informàtic, 5 TEOC a regió Central, 1 TEOC a Girona i 1 TEOC a Tarragona. El personal estarà 4 mesos a partir del 15 de juny, amb un quadrant a torns. El periodista entrarà al mes de maig al més aviat que es pugui fer la selecció amb un contracte de 6 mesos. El contracte és per circumstàncies de la producció.
7. ISPC: Formació.
7.1 Pla formatiu per categories:
- Incloure formació de bombers a la formació de personal laboral: La part social es queixa que hi ha molts cursos de l’ISPC que podria fer el personal laboral i el Departament informa que els cursos, que estan de l’oferta formativa i es paguen amb els fons FCC per a funcionaris, no es poden oferir al personal laboral. El Departament ofereix revisar i enviar llistat de cursos. La part social també hem demanat si es pot fer el moviment de fons perquè els gestioni l’ISPC i es pugui fer l’oferta de formació al personal laboral DGPEIS i DGPC.
- Cus bàsic de TEOC: Els dinamitzadors d’activitats electròniques són d’animació a l’alumnat perquè es connecti, fan una tasca tècnica i no té funció de formació. La part social demana que hi hagi coordinació de TEOC i cap d’unitat al curs bàsic i que el dinamitzador de la part on-line sigui un TEOC i no un bomber.
7.2 Processos de selecció de Formadors:
L’Administració informa que, per categoria, hi ha 43 formadors TEOC, 3 tècnics de mitjans aeris i 1 EPAF. També hi haurà 3 ó 4 formadors EPAF més amb especialització en motoserres en quinze dies. També s’informa que no hi ha formadors de taller ràdio en aquest moment.
L’ISPC té publicada la informació de les competències, així com de les consideracions administratives i econòmiques per ser formador, les consideracions específiques i limitacions legislatives. El procés selectiu del personal formador inclou superació de la prova d’especialitat del curs i la prova de simulació docent a partir d’uns temes que es determinen, per analitzar la seva capacitat de docència. Al web de l’ISPC es pot consultar la publicació de les notes de la simulació docent i l’entrevista dels 4 àmbits formatius i el càlcul de les notes finals [04.04.22]. El Curs de formació de formadors es farà en dues edicions i la primera edició, per a les especialitats d’incendis forestals i de motoserres, del 26 d’abril al 30 de maig.
8. DGPEIS. Programa o contractes de reforç pel 2022.
El programa ha passat el tràmit de despeses de personal i està pendent de l’aprovació del Govern. Es preveu la incorporació de personal a 1 de juny, tant el personal contractat per 3 ó 6 mesos com el personal contractat dins del programa especial de risc climàtic amb els llocs de treball: 6 TEM, 37 TEOC, 2 periodistes i 19 auxiliars administratius fins al 31 de desembre del 2024. El Departament aclareix que aquest programa és de transitorietat a l’espera que Funció Pública valori la necessitat de redimensionar el personal de manera estructural, que seria la seva intenció.
9. Hores extraordinàries.
El Departament continua a l’espera que la Secretaria General resolgui sobre la proposta enviada per autoritzar el pagament de les hores extraordinàries en situacions de caràcter excepcional.
10. Catàleg de roba.
El Departament està pendent de reunir-se amb el nou cap de servei tècnic a principis de maig per valorar la proposta presentada per la part social.
11. Trasllat Magatzem Central: Problemes de confort tèrmic, accés vehicles, servei neteja.
El Departament reconeix que encara està treballant per instal·lar la calefacció més convenient al magatzem central. A hores d’ara s’han instal·lat temporalment “xampinyons” al lloc on es preparen les comandes al detall i un aerogenerador al magatzem. Per tant, a la primavera l’Administració encara no ha resolt el desconfort tèrmic de l’hivern de manera definitiva i a dos mesos d’arribar a l’estiu desconeix si la temperatura serà massa elevada. Quant a la impossibilitat d’accés de les furgonetes al magatzem, informen que no ha de ser problema de dimensió del vehicle i que amb el canvi de les antenes ha de quedar resolt l’accés. La part social manifestem que manca la interlocució adequada per solucionar aquest tema i que no hi ha data de resolució, a més que el tema s’arrossega de reunió a reunió. No pot ser que el personal continuï treballant amb condicions inadequades. Quant a les compensacions fins a la modificació de la RLT, el Departament indica que el personal ja està informat que ha de compensar 45’ enlloc de 30’ i que a dia 1 de maig ja estarà modificada la RLT.
12. Tírvia.
La part social denunciem que el personal està desplaçant-se a Berga un cop per setmana per purgar el dipòsit de combustible i que el temps invertit en el transport (2h 30’ per viatge) i en la tasca a realitzar (una hora) impedeix que el personal es trobi al lloc de feina a l’hora de dinar. El Departament manifesta que tenen temps de sobra per anar a Berga, fer la tasca i retornar per trobar-se al seu lloc de feina a l’hora de dinar i que és la primera notificació que tenen de queixa. Farà consulta al personal supervisor per confirmar-ho.
13. EPAF.
El Departament està a l’espera que el Secretari General resolgui sobre l’autorització de pagament d’hores extra en determinades situacions i no ha publicat el text perquè manca aquesta aprovació administrativa. La part social hem de valorar el redactat definitiu i passar la proposta per escrit.
14. Informació Campanya Forestal 2022.
Número de places, durada de contactes: El número de places és el que consta en el Programa d’especial de risc climàtic i que hem esmentat abans. També hi ha: 4 conductors carnet C (contracte 4 mesos), 1 TESI (contracte de 3 mesos), 44 conductors carnet B (42 d’aquests a 3 mesos i 2 persones a 6 mesos), 4 GRAF (contracte de 4 mesos), 28 TEOC (a torns amb contracte de 3 mesos) i 9 EPAF (contracte de 6 mesos). A banda, el Departament informa de la contractació de 360 forestals. Queda pendent la concreció de la distribució dels 9 EPAF. El personal de Taller Ràdio no tindrà reforç a l’estiu.
Previsió proves de manteniment: Pendent de fer contacte amb els poliesportius per lligar les dates per poder fer les proves físiques. S’espera publicar demà la informació amb els requisits i documentació que s’ha de presentar. Al maig s’espera fer les proves de manteniment. Aquesta setmana hem sabut que tindríem programa dels AOF.
Sobre l’estat de la roba lliurada: el Departament informa que l’empresa contractada ja ha executat la neteja i que a primers de maig s’anirà a buscar i es farà la distribució a les regions, que seran qui revisi la roba que falta quan faci el subministrament al personal. Tot i assegurar que tenen els EPI principals per substituir la roba que falti, la part social posa de relleu que anem contra rellotge i es perdrà temps per no haver fet la revisió del material de què es disposa.
Sobre la petició que el personal treballador de la Campanya Forestal pugui realitzar el Curs de Bombers Voluntaris en cas d’incompatibilitat amb el calendari laboral: el Departament informa que amb el personal que està fent aquest interinatge preval el compliment de la jornada laboral a la realització del curs. A la reunió s’ha acordat identificar quin personal està afectat per aquesta situació i es demana valorar una solució perquè puguin fer el curs com ara una repesca per fer la formació més endavant.
15. GRAF.
El Departament té clar que el personal GRAF és una anomalia i enguany és el darrer que hi ha aquesta categoria, que s’ha mantingut perquè no han pogut incorporar-se els nous 250 bombers. També es deixa clar que el personal GRAF no pot desplaçar-se a zona calenta ni tèbia i que només ha de fer tasques de suport a l’operativa. S’ha acordat en aquesta reunió que el personal GRAF no ha de fer proves de manteniment atès que no ha de complir cap requisit físic per les tasques que ha de realitzar. Es requeriran 4 persones de la borsa que seran contractades durant 4 mesos per circumstàncies de la producció.
16. Taller Radio.
Repetim, el personal de Taller Ràdio no tindrà reforç a l’estiu. Pel que fa a les dietes de manutenció quan estan fora del lloc de treball a l’hora de dinar, el Departament informa que no tenen dret a dieta si fan jornada contínua. Excepció: si la jornada és molt àmplia sí es pot demanar dieta, però es descomptarà una hora de treball. Així, en jornades de 12 hores, si es cobra dieta la jornada serà d’11 hores. Aquest concepte no s’ha de confondre amb l’avituallament propi dels operatius de llarga durada.
17. TEOC.
El Departament pretén instal·lar la nova aplicació a principis de maig. Davant la queixa de la part social que no hi ha hagut despatx de prova, tal i com s’havia informat, l’Administració informa que es van fer proves a la Regió Sud i a la Centre amb un aparell previ, però confirmarà si és així.
Sobre les caigudes del sistema que han afectat les sales, l’àrea TIC ha informat que són problemes puntuals que han estat resolts i el Departament demana que es comuniqui a la persona responsable de la unitat si hi ha noves incidències de telefonia per demanar explicacions sobre les causes, però no ha sabut explicar els motius de les caigudes ni pot assegurar que estiguin definitivament resoltes ni es tornin a produir.
18. Pla formatiu: formació necessària i obligatòria.
Dins la formació, la part social considerem que hi ha cursos que són necessaris per al lloc de treball i demanem que el Departament faci una distinció clara entre els cursos de formació obligatòria i voluntària, tenint en compte que la formació que s’ha de realitzar obligatòriament ha de fer-se dins la jornada laboral. Per tant, demanem que l’oferta de sessions sigui prou amplia perquè el personal pugui realitzar-la i que el personal que s’hagi de desplaçar per fer-la a una altra regió tingui alguna compensació pel temps de desplaçament. Ni hi ha resposta a la petició i haurem de seguir insistint.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT