REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DE L’AGÈNCIA CATALANA DEL PATRIMONI CULTURAL
Us resumim, tot seguit els temes tractats a la darrera reunió del Comitè Intercentres amb representants de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural que es va celebrar el 29 de setembre d’enguany.
1 Informació de vacants i precisió de cobertura.
Ens fan entrega d’un resum de les darreres contractacions.
2 Pagament de Plus de Diumenge i Festius
Com no hi ha un consens en el redactat, i la signatura d’aquest acord, pot significar la pèrdua d’un dret adquirit, la part social proposem presentar una proposta, per intentar que aquest acord no pugui perjudicar a cap personal, ni els que estan ni els que han de venir.
3 Planificació de vacances estiu personal d’atenció al públic
Recursos Humans ens vol presentar una proposta per fer la cobertura temporal de llocs, de substitucions, reforços i les necessitats d’urgència dels centres.
En relació amb aquestes contractacions d’estiu, tornem a recordar a l’ACdPC, que cal reconduir aquest punt. La direcció de l’ACdPC es torna a comprometre i ens asseguren que faran totes les gestions necessàries amb el Departament de Cultura, per crear les places que manquen en alguns centres per poder mantenir el serveis que s’estan oferint.
4 Situació actual de prestació de serveis
Cada centre tindrà la possibilitat de fer una retribució d’horaris per poder fer teletreball.
De moment, la setmana vinent al Palau Moja, el personal farà tres dies de teletreball i dos dies de treball presencial. Tot el que es pugui acordar i enllestir es podria aplicar. La part social reclamem que se’ns faci una entrega dels criteris i dels calendaris que seguiran a cada àrea o centre per aplicar aquestes mesures. I demanem que es donin totes les facilitats possibles a tothom i que s’estudiïn totes les possibilitats.
Ahir 05/10/20 s’han reconsiderat aquestes mesures i es continuarà fent teletreball fins nova ordre.
5 Teletreball
Cal acordar i acollir-nos amb la normativa i adaptar-lo als requisits legals, i altres que caldrà acordar negociant-los; és una norma oberta i cal establir uns criteris concrets. És per una situació de normalitat, ara en l’època d’epidèmia estem lligats a l’estat que determini Sanitat Pública.
Properament es farà una reunió per tractar aquest tema.
6 Altres temes
RRHH es compromet a què, ben aviat, posaran data a les reunions dels grups de treball del RLT i de Borsa. Demanem a l’ACdPC si hi ha prevista alguna quantitat pressupostada o dotació de la RLT (Relació de llocs de treball) i tenir assegurades les intervencions al respecte. Ens diuen que, de moment, no han arribat a aquest punt i que la situació i crisis del Covid-19 ha generat unes despeses amb les quals no contaven. Ens comenten que, de moment, no hi ha prevista la cobertura de la plaça d’un nou gerent.
Reclamem les revisions mediques però encara no tenen dates. Hem exigit a l’ACdPC més informació i participació en totes les gestions, intervencions i incidències causades pel Covid-19.
En aquest punt hem comunicat a l’ACdPC que ja n’hi ha prou, que fa massa que el personal se sent desemparat amb el tema de prevenció i hem exigit poder disposar d’una plaça de tècnic/a de prevenció. I si això no fos viable , tornar a fer un acord mancomunat amb el Departament de Cultura, que és l’única manera d’estar ben atesos.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT