PERSONAL LABORAL TASF
REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES AMB REPRESENTANTS DEL DEPARTAMENT
Us resumim, tot seguit els temes tractats a la reunió d’ahir 5 de maig dels membres del Comitè Intercentres del Personal Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, amb representants del Departament.
Canvi destinació del personal laboral: Està en la fase final però en aquests moments encara no es publicarà ja que l’Estat d’Alarma ha suspès els terminis administratius. El compromís és que un cop es normalitzi la situació procedir a la seva publicació.
Oferta Pública: quan s’aixequi l’Estat d’Alarma es continuarà pel mateix punt on va quedar. S’enviaran les bases de la convocatòria a la part social per negociar-les. La idea és que un mes desprès de l’aixecament es pugui fer l’oferta. MOLT IMPORTANT: la realitat que és que els/les treballadors/es de les Residències han estat i estan sotmesos/es a una gran pressió física i psicològica i evidentment no estan en condicions de preparar unes oposicions. Per això, demanem que malgrat surti la convocatòria per una qüestió de compliment de terminis, les proves es realitzin el més tard possible. El Departament es mostra receptiu a negociar aquest endarreriment.
Hores extres realitzades durant l’estat d’alarma: el Departament ens informa que les hores extres proposades pels centres s’estan autoritzant tenint en compte la limitació pressupostària. Alguns centres no han volgut pagar-les però si compensar-les amb temps, per això el Departament es posarà en contacte amb els centres perquè no es limiti el dret a cobrar-les.
Des de la part social hem demanat el còmput d’hores compensades durant aquest període ja que aquesta xifra ens donarà la realitat de les hores de més que està realitzant el nostre personal.
Vacances i altres permisos: en aquests moments la seva regulació depèn de la normativa estatal i de Salut. S’espera a veure com evoluciona la situació per parlar amb Funció Pública per a garantir els torns de vacances.
Borsa de treball: Demanem modificar el Bloc 3 i fer una borsa més oberta i àgil. També es demana que el personal que ha estat treballant durant aquest període, i reuneixi els requisits, s’inclogui d’ofici a la borsa. El Departament hi està d’acord però al·lega problemes de l’aplicatiu, és a dir, informàtics… I després parlen de la modernització de l’Administració!!!
Informació de les Residències on està previst traslladar residents d’altres centres: De moment, només s’han fet trasllats a la RGG Sant Llorenç, i per decisió de la Regió Sanitària ja que és un tema de Salut que ha d’estar coordinat amb el nostre Departament. No està previst fer-ne a d’altres. Aquests trasllats dependran de la situació sanitària. Des de la part social demanem que se’ns informi d’aquests moviments per si hi ha afectacions en el personal, pel que fa a càrregues de treball. En aquests cas els/les usuaris/àries traslladats/des han vingut sense personal de Salut ja que van considerar que es complien els ràtios i no era necessari.
Intervenció del Secretari General del Departament: aquesta intervenció estava prevista per aclarir el conegut com a Decret de Traspàs de les Residències. Un cop finalitzada la seva intervenció, la veritat és que no hem tret gaire cosa clara; només que el personal continua depenent de Treball, Afers Socials i Famílies però en quant a les competències de Salut en matèria d’intervenció i informació no queda clar quin és el límit. La frontera entre qui depèn d’un Departament i qui depèn d’un altre és molt difusa. I si entre els dos Departaments no hi ha una bona coordinació (que fins ara no ha existit) serà un niu de problemes. En definitiva, el desconfinament serà llarg i no se sap encara com es farà. CCOO hem preguntat concretament, cap a on anirà el futur de les Residències? La resposta és que reconeixen que el model no ha funcionat i que un cop passat aquest període cal redissenyar com han de ser les Residències del futur.
Altres: Exposem que encara hi ha Residències on no hi ha els EPI necessaris i que tampoc està prevista la realització de proves serològiques. Demanem també que a tots els centres es compleixin els protocols de Salut i de repartiment de material i que no funcionin a criteri de cada Direcció de centre.
Demanem que es refacin els calendaris laborals passat l’Estat d’Alarma.
Finalment, en vista que hi ha molts temes que depenen del Departament de Salut, demanem que al proper CSS vingui un/a representant d’aquest Departament a donar la cara i donar les explicacions dels temes que ens preocupen i que no continuï aquest “partit de tennis” anant les pilotes d’una banda a l’altra.