CCOO DENUNCIEM EL RISC DE COL·LAPSE AL SOC PER LA MANCA DE PERSONAL I MITJANS
El servei del SOC s’ha vist incrementat per la pujada de l’atur del darrer més de març i l’atenció extraordinària cap a les persones afectades per un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) a Catalunya arran de la crisi de la Covid-19.
La ja reduïda plantilla del SOC està duent a terme aquesta feina i a més ha d’atendre altres gestions com ara: la gestió de la borsa de treball d’emergència per ocupació assistencial i dependència per a centres públics i privats, l’atenció a les consultes del nou telèfon gratuït, la gestió del tràmit excepcional demandant d’ocupació per la crisi, l’atenció a la ciutadania i empreses col·laboradores, el suport a treballadors i treballadores autònomes, i la gestió de la renda garantida de ciutadania.
Aquestes tasques s’estan desenvolupant d’una manera precària, ja que una part important de la plantilla que està treballant voluntàriament de manera presencial a les Oficines de Treball té contractació per programes que es prorroguen cada 3 mesos, i la que està treballant des dels domicilis particulars, mitjançant el teletreball, ho fa amb uns mitjans informàtics domèstics i sense instruccions clares.
Per a CCOO, el personal del SOC constitueix la primera línia d’atenció personal a les persones afectades per aquesta crisi el que suposa una elevada càrrega emocional amb llargues jornades de treball que requereixen la coordinació en molts cassos amb els serveis socials i de lluita contra la violència masclista.
CCOO exigim solucions immediates per prevenir el risc de col·lapse, així com el desgast emocional que estan patint les treballadores i els treballadors, i reclamem la incorporació immediata d’empleats/des i la implementació de mitjans tecnològics adequats per poder atendre adequadament a la ciutadania que es troba en una situació desesperada per la falta de rendes mínimes derivada de la crisi del coronavirus.