CENTRES DE JUSTÍCIA JUVENIL
CRITERIS REORGANITZATIUS COVID-19
Continuem les reunions telemàtiques setmanals amb la DG de Justícia Juvenil. Recordeu que podeu fer arribar les vostres aportacions, denuncies i suggeriments al correu [email protected] per tal que les puguem plantejar en aquestes reunions.
S’autoritza la sortida esglaonada del personal educador social de centres en els canvis de torn de les unitats de convivència per tal d’evitar aglomeracions als mateixos.
EDUCADORS/ES SOCIALS (torn de mati i tarda)
Cada centre farà un llistat amb tots el personal educador de matí, i un altre amb tot el de tarda, que té assignats cada unitat de convivència de forma efectiva, descomptant el personal educador que és baixa al centre per IT, per deures inexcusables o per altres causes. De cada llistat, es fixarà el nombre d’educadors/es mínim presencials que han d’assistir al centre en cada torn, d’acord amb el document de mínims presencials aprovat per la Direcció General en març de 2018.
L’excés de personal educador sobre el mínim presencial de cada torn, seran els que estaran exonerats d’anar a treballar al centre de forma presencial aquell dia. Al dia següent, qui no hagi anat a treballar de forma presencial el dia anterior s’incorporarà al centre amb els/les següents educadors/es de la llista fins a completar el mínim presencial, i així successivament cada dia per ordre de llist
La jornada presencial serà l’habitual de 7 h i 10 minuts.
Els dies que no es treballi presencialment al centre no s’hauran de recuperar. No obstant això, els dies de no presència hauran d’estar disponibles per assistir al centre en quan siguin avisats/des per la Direcció si s’han produït absències imprevistes en el seu torn que hagin provocat que centre s’hagi situat per sota del mínim presencial.
EDUCADORS/ES SOCIALS (torn de cap de setmana i torn de nit).
El personal educador del torn de cap de setmana i festius, i el del torn de nit, faran la seva jornada habitual.
PERSONAL TÈCNIC (psicòlegs/es, treballadors/res socials, pedagogs/es i juristes)
Sempre que en un centre la suma total del nombre efectiu de professionals d’aquestes categories (descomptant els que estan de baixa per IT, per deures inexcusables, o absents per altres causes) sigui de 2 o superior, es constituiran dos equips que s’alternaran diàriament en el treball presencial al centre.
La jornada que faran quan treballin presencialment al centre serà l’habitual de 7 h i 30 minuts, en horari de matíSi les càrregues de treball del centre ho fan imprescindible, el/la Director/a podrà demanar que la jornada es pugui allargar fins a 9 h i 30 minuts com a màxim.
Els dies que no treballin presencialment al centre no els hauran de recuperar. No obstant això, els dies de no presència, si les càrregues de treball ho fan imprescindible, el/la Director/a del centre els podrà trucar i demanar que s’incorporin presencialment al centre a realitzar la jornada habitual de 7 h i 30 minuts, reduint, si fos el cas, el temps de més que hagin pogut fer en jornades anteriors presencials.
PERSONAL ADMINISTRATIU (auxiliars administratius/ves, administratius/ves, administradors/es i caps d’oficina
Sempre que en un centre la suma total del nombre efectiu de professionals d’aquestes categories (descomptant els que estan de baixa per IT, per deures inexcusables, o absents per altres causes) sigui de 2 o més, es constituiran dos equips que s’alternaran diàriament en el treball presencial al centre.
La jornada presencial al centre serà l’habitual de 7 h i 30 minuts, en horari de matí.
Si les càrregues de treball del centre ho fan imprescindible, el/la director/a podrà demanar que la jornada es pugui allargar fins a 9 h i 30 minuts, com a màxim.
Els dies que no treballin presencialment al centre no els hauran de recuperar. No obstant això, els dies de no presència, si les càrregues de treball ho fan imprescindible, el/la Director/a del centre els podrà trucar i demanar que s’incorporin presencialment al centre a realitzar la jornada habitual de 7 h i 30 minuts, reduint, si fos el cas, el temps de més que hagin pogut fer en jornades anteriors presencials.
PERSONAL DE CUINA I BUGADERIA
Cal garantir el treball presencial cada dia del 80% del personal d’aquestes categories, un cop descomptats els que estan de baixa per IT, per deures inexcusables, o absents per altres causes. La jornada serà l’habitual. La resta de personal estaran autoritzats a la no presència al centre amb la cadència que sigui possible per ordre de llista alfabètica elaborada per la direcció de cada centre. El dia que no treballin presencialment al centre no l’hauran de recuperar. No obstant això, els dies de no presència hauran d’estar disponibles per assistir al centre en quan siguin avisats si s’han produït absències imprevistes que no garanteixin el servei mínim de 80% del personal.
RESTA DE PERSONAL DIFERENT A TOTES LES CATEGORIES ANTERIORS
Cal garantir el treball presencial cada dia del 50% del personal d’aquestes categories, un cop descomptats els que estan de baixa per IT, per deures inexcusables, o absents per altres causes. La jornada serà l’habitual. La resta de personal que excedeixi del 50% estaran autoritzats a la no presència al centre amb la cadència que sigui possible per ordre de llista alfabètica elaborada per la direcció de cada centre. El dia que no treballin presencialment al centre no l’hauran de recuperar. No obstant això, els dies de no presència hauran d’estar disponibles per assistir al centre en quan siguin avisats si s’han produït absències imprevistes que no garanteixin el servei mínim de 50% del personal.