COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT DEL DEPARTAMENT DE POLÍTIQUES DIGITALS I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
Us resumim, tot seguit, els temes tractats a la reunió de desembre de 2019.
Seguiment del Pla de Treball de l’any 2019.
S’ha creat un grup de treball per acabar el d’Actuació davant de situacions de violència externa. S’han calibrat els equips de mesura. S’ha finalitzat les avaluacions de riscos del Centre de Formació i Estudis Agrorurals (CFEA). A la intranet s’han publicat vídeos de primers auxilis realitzats pel Servei d’Emergències Mèdiques (SEM). S’ha treballat per millorar el disseny de les fitxes informatives dels riscos dels treballadors/ores de l’EAPC. S’ha fet la revisió dels Plans d’autoprotecció de l’EAPC i del CFEA. També les reunions del CAU i simulacres de tots els edificis tret de la Secretaria de Telecomunicacions per no haver participat en coordinació amb el CTTI.
CCOO preguntem si poden quedar alterats pel trasllat els reconeixents mèdics. Ens responen que es demana que es facin la majoria durant el primer trimestre a Via Laietana.
Informació dels espais del Departament.
S’està treballant amb l’organització del nou edifici i la desocupació dels edificis actuals.
Districte Administratiu.
Es treballa conjuntament amb la gerència del Districte Administratiu, uns punts són la organització de la dotació dels espais del servei mèdic i una formació obligatòria per a tothom que s’hi traslladi de prevenció de riscos laborals, de ciberseguretat i de protecció de dades.
CCOO preguntem si es mantenen les dades de trasllat i ens responen que sí i que en alguns llocs ja s’estan instal·lant les taules i armaris.
CCOO també preguntem si s’està treballant per preveure els accidents in itinere i ens responen que el grup de treball de mobilitat està treballant i que està previst posar llançadores. Ens comenten que segurament hi haurà més accidents perquè molt personal invertirà mes temps en el trasllat.
Accidentalitat.
Hi ha 13 accidents i la majoria in itinere. CCOO demanem que es treballi per fomentar l’ús del transport públic en els trasllats.
Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament psicològic laboral i altres discriminacions a la feina.
Ens comuniquen que no hi ha cap cas.
Proposta de calendari de reunions per a l’any 2020.
Ens comuniquen que en el Districte Administratiu cada departament seguirà amb el seu Comitè de Seguretat i Salut i que es farà la coordinació entre els Departaments i la Gerència.