Ahir es va reunir la Comissió de Treball de Prevenció de Riscos Laborals del Districte Administratiu de Barcelona (DAB). Aquesta comissió està formada per representants de l’Administració i pels sindicats amb representació a la Comissió Paritària Sectorial de Seguretat i Salut Laboral.
D’entrada, CCOO manifestem el desacord amb l’assignació a l’Àrea de PRL de la Gerència del DAB de la funció de gestionar la prevenció de riscos laborals específics de l’equip propi de la Gerència. Considerem que el personal destinat a la gerència ja té el seu Servei de Prevenció propi, el del Departament d’Economia, i que el fet de derivar la gestió en matèria de PRL a la Gerència no te encaix legal. Davant la postura de l’Administració portarem aquest tema a la Comissió Paritària Sectorial de PRL amb Funció Pública.
Pla d’Autoprotecció del DAB (PAU)
L’Administració ens informa que s’ha impartit formació a 95 persones com a equips de primera intervenció, a 12 com a equips de segona intervenció i a 22 en suport vital bàsic i us de desfibril·ladors. CCOO creiem que s’han de redimensionar al alça els components dels diferents equips per tal de garantir la presència mínima requerida al PAU, ja que aquest personal també te dret al teletreball i, òbviament, no està present tots els dies al Districte.
Avaluació Inicial de Riscos Laborals (AIR) al DAB
Els tècnics de PRL van elaborar la AIR de l’edifici i es van detectar una sèrie deficiències que s’han de corregir mitjançant una sèrie de mesures correctores a implantar. CCOO hem demanat el llistat de mesures correctores amb el termini d’implementació finalitzat i que encara no s’han corregit per fer un seguiment acurat de les mateixes. L’Administració es compromet a proporcionar-lo .
Pla de Desplaçament d’Empresa (PDE)
CCOO informem a l’Administració que té el deure legal de elaborar un Pla de Desplaçament d’Empresa ja que el DAB te una ocupació superior a 500 persones i demanem informació sobre el mateix. L’Administració comunica que té previst contractar una empresa externa per elaborar-lo abans de fi d’any.
També informa que l’acord de trasllat al DA que es va signar amb les forces sindicals a finals de 2019 (que CCOO vam impulsar i que va suposar l’implantació del servei de llançadores) finalitza l’1 d’octubre, però que el departament d’Economia no té intenció d’eliminar aquest servei. Davant la nostra queixa que els horaris actuals no s’ajusten a les noves necessitats horàries de la plantilla i que han de tenir en compte l’increment de personal al DAB, l’Administració comunica que la seva intenció és passar una enquesta a tots els treballadors del DA per recollir informació sobre les necessitats horàries de transport (enquesta necessària per elaborar el PDE) i, en base a aquesta informació, reorganitzarà els horaris de les llançadores.
CCOO ja hem demanat una reunió amb els responsables de la gestió del servei de llançadores al DAB per transmetre les irregularitats detectades i poder trobar solucions.
Informació diversa
L’Administració informa que reubica els espais de treball del personal subaltern i informàtics a les plantes superiors i que destinarà l’espai de la planta baixa (sense llum natural) com a espai amb llocs de treball de reserva per moments puntuals de sobreocupació de les plantes superiors o necessitats puntuals de personal d’unitats externes al DAB i que necessitin un lloc de treball per finalitzar la seva jornada laboral.
També informen que els companys d’Acció Climàtica es traslladaran al DA al mes de novembre lo qual suposarà el fi del trasllat d’unitats al DA ja que s’arribarà a la seva ocupació màxima, uns 3.200 residents al DA.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT