REUNIÓ COMITÈ INTERCENTRES AMB EL DEPARTAMENT D’INTERIOR (22.09.2021)
- Aprovació per unanimitat dels acords del grup de treball de borsa reunit el 14-9-2021. Es modifica la relació de categories finalistes del punt 4.2 de l’Acord en el sentit següent:
- Atès el traspàs de les competències i efectius de la Direcció General dels Agents Rurals al Departament d’Interior, escau incloure la categoria de Tècnic/a especialista operador/a de control (TEOC) de la Direcció General dels Agents Rurals, entre les categories finalistes de grup C1 del punt 4.2 de l’Acord i incorporar la borsa de treball corresponent a l’àmbit d’aplicació de l’Acord.
- Crear la borsa de treball de Tècnic/a especialista operador/a de gestió del trànsit del Centre d’Informació Viària de Catalunya (CIVICAT) del Servei Català de Trànsit i, conseqüentment, s’inclou al punt 4.2 de l’Acord la categoria finalista de grup C1 del es crea la borsa de treball corresponent.
- Incloure com a categoria finalista de grup E la d’ajudant d’ofici forestal (AOF) de la DGPEIS.
- Atès l’Acord del Departament d’Interior amb el SEM, les borses de les categories de personal laboral de Metge/essa i Diplomat/ada en Infermeria de la DGPEIS deixen d’estar actives.
2. Creació grup de treball EPAF. Davant la demanda de la part social i del propi col·lectiu, s’acorda que el proper dia 30 de setembre es reunirà un grup de treball per tractar els temes que afecten el col.lectiu
2.1 Proposta de jornada de 12 hores durant tot l’any. Els treballadors tornen a reclamar que es faci jornada de 12 hores tot l’any i també l’ampliació a 10 places per a cada unitat o esquadra (que actualment són 9). El Departamentindica que no hi ha possibilitat d’ampliar el nombre de places ni a mig termini ni a llarg termini, ara mateix és impossible. Pel que fa el calendari, es manté el calendari ja aprovat. El Departament valora que hi hauria una pèrdua important d’hores de treball però ofereix crear aquest grup de treball per tractar els temes.
2.2 Mobilitat voluntària després de noves promocions de bombers.
L’empresa informa que no es repetirà l’increment de places que es va fer i que va ser excepcional. Ara no es donen les circumstàncies que donin lloc a poder fer ampliació a 49 places que es va fer. Es farà la mobilitat segons contempla el conveni. Això afecta també a les persones que estan al curs bàsic de bomber.
Quant a les jornades de descans obligat i la petició que aquest compti com jornada realitzada, es deixa al grup de treball tractar el tema.
3. Ampliació de places de plantilla pendent pel 2022.
L’empresa diu que es va proposar en l’avantprojecte de pressupost per al 2022 la inclusió de 49 places de personal laboral a la plantilla entre TEM, TEOC, Taller ràdio i periodistes. Atesa la mancança en l’estructura i en l’organització, l’objectiu és incorporar aquestes places en l’estructura com a llocs de treball nous. No hi ha retorn per part de la DG Funció Pública. Si no es fa dimensionament es preveu la creació d’un programa de 3 anys que no permeti consolidar però sí generar llocs de feina per dimensionar amb les 49 places que entenem estructurals més les places per a campanyes forestals de 3 ó 6 mesos. Tres anys sense trencament del vincle estructural. La casa espera saber quelcom abans del 31 d’octubre per permetre l’estructuració i creació de calendari. La creació del programa, en cas de dur-se a terme, seria 1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre del 2024. El Departament també diu que és possible que cap de les dues opcions es dugui a terme atès que la resposta depèn en ambdós casos d’Economia.
El Comitè demana tenir informació del retorn i que es posi sobre la taula abans de dur-ho a terme i ens emplacen a finals d’octubre per tenir alguna resposta.
Pel que fa els Agents Rurals, el Departament ha inclòs la creació de places de laborals en l’avantprojecte per al 2022: 5 llocs de TEOC, 1 de periodista, 1 cap de sala i 1 tècnic informàtic.
Davant aquesta demanada, tampoc tenen cap resposta de FP i Economia, però entenen que la creació d’aquestes places està justificada pel Pla estratègic, hi ha un Acord de Govern que preveu aquest increment i considera que es podrà dur a terme.
4. Procediment per garantir les 12h de decans en cas de perllongar jornada (pendent ctè. de juliol).
Davant la problemàtica (en cas d’haver de perllongar la jornada) en que es troba qualsevol col·lectiu que treballa 2 dies seguits, no hi ha unanimitat per com s’ha d’actuar. El Comitè demana tractar el tema per tenir un criteri homogeni. El Departament farà una proposta d’unificació de criteris i reforçarà els mitjans d’informació i comunicació perquè arribi a tothom.
5. Ampliació de borses 2022.
Sobre aquest tema no hi ha cap punt tancat. El Departament proposa tractar les bases de les borses la setmana vinent o l’altra, i consensuar el procediment. L’any passat va ser difícil tractar les proves per la quantitat de gent convocada i la covid. Es planteja la necessitat d’ampliació de places.
6- Valoració Campanya Forestal 2021
6.1 Pel que fa el pagament d’hores extres per focs i onada de calor, el Departament diu que no hi haurà límit d’hores per personal de campanya però si per personal de plantilla.
Per norma general, el personal que té contractes parcials no haurien de fer hores extra, amb l’excepció que hi hagi una situació d’excepcionalitat com ara l’activació del pla INFOCAT, el pla INUNCAT o els períodes de risc climàtic que van requerir reforç.
Tot allò inclòs en el període d’activació ho hauran de pagar i no es podrà compensar quan en realitat es necessita reforçar la plantilla.
La informació de cara a l’any vinent es penjarà al web perquè hi pugui accedir tothom.
6.2 Pel que fa el lliurament i recollida de roba, el Comitè es queixa que en va arribar poca i en mal estat. Es demana que la roba es revisi de forma més exhaustiva pel servei tècnic. El Departament traslladarà la queixa al magatzem. La part social també posa de manifest la dificultat d’accedir a la informació de campanya a la Intranet. Es demana que sigui de més fàcil accés perquè la informació arribi a la plantilla.
7- Col·lectiu de Premsa
El Comitè demana la creació d’un grup de treball de calendaris per tractar temes com les localitzacions, guàrdies, etc, com s’ha fet amb altres categories.
8- TEOC
8.1 Ampliar incidències per guàrdia per poder encabir totes les festes i hores a compensar pendents, donat que hi ha torns amb dificultats perquè hi ha més gent en un que altres. Es decideix ampliar la tercera incidència i s’aplicarà a partir de demà.(tercera incidència és petició d’absència o d’assumptes personals).
8.2 La part social demanem l’activació del grup de treball per valorar la CF i el Comunicat Intern de campanya i continuar amb el temes pendents:
* Aplicació del comunicat de diferent manera segons regions.
* Període gaudiment GA més restrictives que els propis bombers.
Es decideix que el grup de treball es reuneixi a partir de la primera quinzena d’octubre.
8.3 Intencions i calendari de les noves eines de treball a les sales de control.
El Departament informa que la propera setmana es pujarà una nova versió del despatx web que resol les incidències que hi ha hagut fins ara. Es comprovarà unes setmanes que funciona bé i a mitjans d’octubre es traurà la versió antiga de l’aplicatiu de sala.L’objectiu és que al febrer s’implantin les eines al despatx web a les sales i treure la versió antiga. La part social demana un informe dels riscos laborals previ a la implantació perquè és un canvi de les condicions de treball de la plantilla TEOC. La casa pren nota dels problemes plantejats i ho analitzarà. En aquesta fase que ve, amb canvis més rellevants, es planteja la necessitat d’avaluar com s’implanten els canvis.
9- Assegurança personal laboral, igual per tot els treballadors.
Davant aquesta petició el Departament diu que modificar això, per al personal laboral de la Generalitat de Catalunya, significa elevar-ho a la comissió negociadora del VII conveni col·lectiu, mentre continuï adscrit a la resta del personal de la Generalitat i no tingui un cos específic com el cos de bombers.
El Comitè demana que no hi hagi postura en contra del Departament d’Interior, i l’empresa indica que depèn de Funció Pública, ja que amb el personal laboral la quantia és la mateixa.
10- Cobrament de nòmines amb retard per noves incorporacions.
El Comitè fa referència a les nòmines d’Agents Rurals i TEOCS traspassats del Dep. d’Agricultura. Interior ho atribueix a aquest traspàs i indica que són casos puntuals i a la nòmina de setembre s’ha d’haver regularitzat.
11- Temes pendents Comitès anteriors.
- Informació de provisió de la plaça vacant de Conductor ocupada anteriorment per Guaita recol·locat: El Departament informa que la proposta es va atendre i el personal està treballant a la regió nord, en substitució de la persona que va deixar la plaça vacant.
- Compatibilitat entre operadors 112 i Operadors de Control del Dep. Interior. La casa informa que s’han recollit les funcions dels llocs de treball i està pendent de resposta de la subdirectora del servei per passar a l’assessoria jurídica.
- Redactat del cobrament del Complement perillositat/penositat per activació PT i CCB per encabir la realitat dels serveis on s’activa. El Dep. informa que el punt està pendent i que a la propera reunió del comitè es posarà sobre la taula.
- Complement de nocturnitat, no s’està aplicant correctament. La quantificació la fa Economia. Hi ha discrepància sobre el mes d’agost que es compta a banda i la part social la mourà per un altre canal.
- Pel que fa a l’oferta formativa, el Dep. demanarà la planificació a les unitats per acordar un pla formatiu específic per a les categories professionals de cara al 2022. Es vol tancar al llarg d’octubre i passar-ho a l’ISPC per encabir-ho a la planificació de formació del proper any.
CCOO, UN SINDICAT EN FORMA PER AJUDAR-TE