PERSONAL LABORAL DEL DEPARTAMENT D’INTERIOR. REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES AMB EL DEPARTAMENT
Ahir es va celebrar la reunió del Comitè Intercentres (CI) amb els representants del Departament. Han participat dos representants del CAR, atesa la recent incorporació del cos d’Agents Rurals al Departament.
1.- Informació sobre la incorporació del personal laboral de la DG Agents Rurals al Dep. d’Interior.
L’Administració es disculpa atès que no ha enviat la RLT del personal transferit fins aquest matí, just abans de començar la reunió. Han passat un total de 48 treballadors/es (d’aquestes places, dues d’especialistes i oficis, i una de TEOC no estan pressupostades). En total són 35 TEOCS pressupostats, 5 especialistes en telecomunicacions, 1 oficial de manteniment, 1 conductor i 1 netejadora. A més, hi ha 4 reforços de TEOC durant tot l’any i 6 reforços de TEOC i 2 tècnics informàtics durant la campanya d’estiu. Al Pla estratègic del CAR es preveu increment de plantilla, però mentre no s’executa, van incorporant aquests reforços.
- Borsa de treball: els representants del CAR informen que no hi havia borsa en la categoria TEOC i que la demanda de personal es feia a través d’ATRI. Atès que són personal essencial, han de quedar regulats sota els acords de borsa. L’Administració diu que caldria modificar l’acord actual d’Interior per veure com s’encaixa amb la borsa que hi havia a l’anterior DARP. Es decideix convocar al setembre una reunió del grup de borsa de treball per regular tots aquest punts.
- Calendaris personal transferit: Tret dels tècnics especialistes i els de telecomunicacions, que tenen horaris especials, la resta de la plantilla van a torns i tenen els seus calendaris individualitzats. El representant del CAR diu que la signatura d’aquests es feia als comitès territorials. Atès que no disposem dels criteris per la elaboració de calendaris, Interior demanarà al Departament d’Acció Climàtica i Agenda Rural si tenen aquests criteris i ens emplacem al setembre per revisar-los.
2.- Petició Tcat i portàtils
La part social demanem un certificat Tcat per cada membre del CI, així com un ordinador portàtil per cada Secció Sindical, un per la presidència i un per la secretaria. La representant de l’Administració respon que els criteris del Departament consisteixen en facilitar Tcat només a qui hagi de signar documentació electrònicament (actes, còpies bàsiques, etc), és a dir, al President/a i en substitució seva el Secretari/ària. Pel que fa als ordinadors portàtils, només se’n facilita a qui faci teletreball. Davant les argumentacions de la part social, diu que elevarà aquesta petició al Departament i quedem pendents de resposta.
3.- Compatibilitat del personal 112 com a operadors de control de bombers
La part social demanem que siguin compatibles aquestes contractacions a fi d’aprofitar el coneixement i la formació que tenen els/les treballadors/es del 112. La casa diu que la Llei d’Incompatibilitats no ho permet. A l’estar treballant per una empresa privada (Ferrovial) no es pot autoritzar la compatibilitat, tot deixant clar que és el/la treballador/a qui ha de demanar-la, ja que són tasques que es relacionen directament amb aquelles que desenvolupa del Departament.
Per altra banda, la Direcció General de Protecció Civil informa que està contractant personal operador del 112 per la sala CECAT atès que considera que fan tasques diferents i per tant son compatibles.
La part social demanem revisar el criteri de l’Administració segons el qual la feina d’operador del 112 i de bombers és incompatible, i unificar-lo amb el que Interior segueix per al lloc de treball del CECAT de Protecció Civil, en el que no hi ha incompatibilitat. El Departament ho elevarà als serveis jurídics i quedem pendents de resposta.
4.- Difusió del document de campanya de conductors i AOF a tots els caps de parc.
La part social exposem que aquesta instrucció no ha arribat a alguns caps de parc i, per tant, als treballadors/es afectats. Els conductors no han de conduir rotatius, la instrucció no ha arribat a tothom i tampoc està penjada a la Intranet. L’Administració diu que sí és va fer una correcta distribució i que totes les unitats el tenen. La part social insistim que es pengi a la Intranet i al gencat de campanya. També demana que es clarifiqui al personal EPAF que no estan obligats a conduir rotatius. Que se’ls digui que la responsabilitat és del conductor/a i que sigui el cap de servei qui els autoritzi.
5.- Discrepància amb la interpretació sobre el cobrament del complement de perillositat per la declaració d’un pla d’emergència.
La DGPEIS interpreta que el cobrament del plus de perillositat té a veure amb les tasques de comandament avançat i ho supedita a l’activació d’un M0 o M1. Segons el Departament, les condicions del complement per anar a un punt de trànsit o avituallament, es vinculen a l’activació de M0 o M1 i, en cas contrari, no es donen les condicions per cobrar-lo. El document acordat parlava de pla d’emergència, i aquesta interpretació per part del Departament resulta lesiva per aquest treballadors/es.
6.- Que cobra un TEOC? Disfunció detectada en la revisió de les taules retributives feta pel Comitè.
El Departament diu que el servei de nòmines els va informar que el càlcul el fa el programa GIF segons els paràmetres d’Economia i Finances. Al demanar com es feia el càlcul del preu per hores, es multiplica la mensualitat per 11 mesos i el total es divideix per 1.633. El valor hora treballada és per 11 mensualitats per que el mes de vacances no es treballa, segons diu el Departament. Atès que no és la seva responsabilitat i és Economia qui marca els paràmetres, el Departament ofereix demanar mes dades a Economia per saber què es té en compte al fer el càlcul.
Respecte com planteja el Departament el plus de nocturnitat, la part social demanem com es fa el pagament de les guàrdies nocturnes, si es compten totes les hores de la guàrdia quan es passa de la meitat en horari nocturn, com marca el conveni, o no. La casa diu que mirarà aquest tema.
7.- Criteris de compensació del curs EPAF.
El Departament diu que la Instrucció parla de 24 hores de formació obligatòria planificades dins l’horari laboral. Com que no es va poder planificar a principis d’any, les hores que no s’han pogut fer dins l’horari es compensaran com a hora i mitja per hora laboral. Per tant, a les 1.633 hores se li resten 24 hores (formació obligada) i 16 (de formació voluntària) que es compensaran a hora per hora. La part social exposem la problemàtica de la perllongació de la jornada del personal EPAF. Han de passar 12 hores entre la finalització d’una jornada i l’inici de la següent, si perllonguen la jornada, això no passa, i a sobre se’ls compensen les hores a raó d’hora per hora. Ens emplacem a una reunió per revisar el procediment al setembre/octubre i fer una valoració de la modificació substancial feta ara fa un any i mig.
8.- Torn obert de paraules:
- Contrasenyes ATRI: Per qüestions de seguretat, quan no s’està operatiu es dona de baixa del sistema. El personal no pot entrar al DECOM per que les contrasenyes queden bloquejades i sovint han d’entrar amb la d’un/a company/a, ja que quan demanen l’activació, tarden dos o tres dies a estar operatives. La part social demanem que, per agilitzar el sistema, s’introdueixi a tot el personal de borsa per tenir un accés informàtic més ràpid. L’Administració diu que això, igual que l cessió de contrasenyes, contravé la normativa en protecció de dades. Intentaran millorar el sistema d’introducció de dades perquè de cara al cap de setmana, els treballadors/es hi puguin accedir.
- Temaris PESCO: Preguntats per la part social i davant les indicacions de Funció Pública que han d’estar abans del 31 de juliol, el Departament diu que no farà temaris específics per especialitats.
- Garantia de gaudiment de diumenges i festius: S’ha comprovat que alguns calendaris individuals no garanteixen el gaudiment de la meitat dels festius. El Departament diu que són casos molt puntuals i que un cop comprovats, es modificaran per tal que compleixin la normativa.
- Calendaris TEOC: l’elaboració dels calendaris queda supeditat a com quedin les places de cap de sala.
CCOO, UN SINDICAT EN FORMA PER AJUDAR-TE