REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES DE PERSONAL LABORAL AMB REPRESENTANTS DEL DEPARTAMENT D’INTERIOR
Us resumim, tot seguit, els temes tractats a la darrera reunió del Comitè Intercentres del personal laboral del Departament d’Interior amb representants del Departament.
1.- Identificació de les places ofertes al procés d’estabilització 2022.
El Departament informa que Funció Pública ha tret el número de places però no la relació de les mateixes. No les ha facilitat al Departament per a la seva comprovació, s’han reservat les competències i no tenim els codis de les places per identificar-les i informar-ne.
2.- Programa primera experiència.
La part social ens queixem de la manca de transparència pel que fa aquesta contractació, quines funcions realitzaran, ni quin horari tindran. El Departament informa que els contractes s’han de signar abans del 30 de juny i que, un cop contractats, es regiran pel conveni del personal laboral i les seves condicions laborals dependran d’aquest Comitè, no abans. El Departament creu que no es podran fer totes les contractacions perquè no estan arribant els CV. Els perfils permesos es limiten a determinades categories, són contractes de pràctiques subvencionats amb fons europeus, regits per l’Estatut dels Treballadors i pel VIè Conveni. La part sindical ha demanat informació de les places sol•licitades i quins CV es presenten per a la cobertura i la selecció.
3.- Grup de Borses.
La part social demanem que els contractes de Programa s’han de considerar millora de contracte i s’acorda una reunió al setembre del grup de borsa per analitzar-ho.
4.- Procés de consolidació de les places dels Guaites.
La convocatòria de concurs restringit havia d’haver sortit a finals de maig i no va es va fer per una incidència informàtica. Un cop resolta, Funció Pública va demanar que s’esperés per no coincidir amb el procés d’estabilització. Finalment, es publicarà la setmana del 27 de juny.
5.- DGAR.
La part social hem demanat els criteris amb què es fan els calendaris de la graella de la campanya d’estiu, que comencen a partir del dia 17. El Departament ens enviarà la informació.
6.- DGPEIS.
Avui, el Departament no ha complert el compromís d’aprovar la revisió del complement de perillositat o penositat per anar a un punt de trànsit o CCB. Davant la pressió de CCOO d’arribar a una concreció sobre el compromís del DG de DGPEIS d’aquesta revisió, pres en reunió del passat 25 de maig, hem acordat convocar una reunió extraordinària amb el seu Subdirector General per ratificar l’acord i que quedi per escrit, prèviament a passar-ho al Comitè de Salut Laboral i posteriorment a la CIVE. Quant a les hores extraordinàries, s’ha informat que es pagaran quan hi hagi una situació extraordinària. Davant un estiu que es preveu calent quant a la previsió de nombre d’incendis derivats de la sequera i les altes temperatures, estarem molt atents per comprovar si es compleix.
7.- Reingrés de guaites excedents amb adaptació del lloc.
Havien de reingressar 2 guaites a places d’AOF adaptades a les funcions de control i atenció de persones que accedeixin a oficines públiques, fer-se càrrec d’avisos i correspondència, i altres tasques similars incloses a la categoria E. El Departament ha enviat la informació a Vigilància de la Salut. Les dues persones han demanat el reingrés a la RE Tarragona a Reus. Una tercera persona afectada es troba treballant i demana el reingrés al setembre. La part social demanem que es garanteixin els 3 mesos de feina en la incorporació i el Departament es compromet a intentar-ho.
8.- Campanya Forestal 2022.
El document de campanya és igual que el de l’any passat. La part social recordem que l’any passat ja es va acordar que no seria compensació igual per a tothom sinó que es tindrien en compte les especificitats de cada parc i exigim el compliment de l’acord a què vam arribar l’any passat per tenir en compte el temps real invertit. Queda pendent que el Departament d’Interior informi què han de compensar. Hi ha regions on el material ha arribat en mal estat o simplement no ha arribat. Davant la petició de frontals que no s’han repartit i posar de manifest que la plantilla no pot posar-se en perill en horari nocturn per manca de visió del terreny, el departament informa que s’ha fet un procés extraordinari de compra de frontals per als AOF.
Quant als calendaris de programa, són els mateixos que els de l’any passat. L’única diferència és el TEOC, que inclou l’adaptació de 3 mesos. Sobre les condicions del programa adaptades a la nova normativa laboral, el Departament està a l’espera de la resposta de Funció Pública sobre l’aclariment i la interpretació de la norma. Ara mateix només es poden agafar 6 mesos en tot el programa i la part social es queixa que no s’ha informat bé al personal. El Departament s’excusa que no es pot informar sobre les contractacions del 2023, mentre no hi ha aprovats els pressupostos o els programes del proper any i que la prudència és per fer front a la nova normativa en què es poden fer contractes de 3 mesos i 6 mesos.
Sobre la coordinació del suport de la Xarxa RESCAT a taller ràdio, el Departament no ha concretat res. Ha exposat que Xarxa RESCAT està elaborant un informe de com es farà la coordinació, estan treballant-hi i a data d’avui no tenen aquesta informació. El Departament d’Interior no sap com s’acabarà de concretar aquesta col•laboració, tot i que informa que s’ha enviat una proposta. La part social demanem informació d’aquesta proposta i reclamem celeritat perquè la campanya forestal ja ha començat.
9.- TEOC.
Sobre la queixa de la part social d’incoherència amb la formació de campanya de noves incorporacions i plantilla que ja hi era, el Departament ho revisarà.
Sobre el document de gestió de personal, si es poden substituir diferents incidències, reduccions, etc. El tema no està tancat però es pacta publicar la part que hi ha clara i ampliar-ho quan es tanquin els altres aspectes pendents.
Referent a les borses, s’ha acordat una reunió el dia 15 de setembre part social i Departament per tractar els criteris de borses que tenim ara.
La nova aplicació es troba en despatx obert i funcionant. Hi ha algunes incidències però s’hi està treballant per millorar-ho.
Referent a les caigudes de comunicacions constants, el Departament informa que els problemes són puntuals i es van resolent i manifesta que no hi ha hagut caigudes greus de les comunicacions. La part social vol deixar per escrit que es produeixen per si un dia una sala es queda sense telèfons en una situació d’emergència.
Referent a l’accés complert dels Bombers Voluntaris i Punt de Trànsit al despatx, es demana una revisió al Departament per prevenir problemes si hi ha personal que pot modificar informació sense que hi hagi una coordinació i contrast des de la sala.
10.- Taller Ràdio.
El Departament ha informat que no hi haurà canvi de places, però no ha concretat el model operatiu del Departament.
11.- Magatzem.
Referent al protocol per a la gestió dels residus (com ara el material logotipat que ja no serveix i que s’acumula a les regions) el Departament ho traslladarà a la DG Tècnica de la DGPEIS per donar-hi resposta escrita amb les indicacions oportunes al magatzem de Subirats i al magatzem de les regions.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
