DEPARTAMENT D’AFERS I RELACIONS INSTITUCIONALS I EXTERIORS I TRANSPARÈNCIA
COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT 25.03.21
Us resumim, tot seguit, els temes tractats a la reunió del 25 de març d’enguany.
Sobre la sinistralitat, el Departament informa que durant el 2020 hi hagut un total de 21 accidents, tots in itinere. En el primer trimestre d’aquest any no s’ha produït cap accident al Departament.
Actuació del Servei de Prevenció enfront de la COVID-19. Com a mesura col·lectiva més segura i adequada per prevenir el contagi comunitari per SARS-CoV-2 s’ha recomanat perllongar el teletreball sempre que sigui possible i reduir al màxim el personal que es desplaci al centre de treball. Mesura que s’allargarà en el temps, en funció de l’evolució de la pandèmia, de les instruccions emeses per les autoritats sanitàries, i del que prevegi el Pla de Contingència del Departament. Actualment, el personal que teletreballa només ha d’accedir al seu centre de treball de forma puntual i és necessari disposar d’autorització per part de Direcció de Serveis.
La planificació preventiva no es va fer del tot el 2020 i dependrà de l’evolució de la pandèmia.
La formació durant tot el primer trimestre s’ha realitzat de manera telemàtica.
No s’ha produït cap cas de COVID-19 dintre del Departament (pràcticament la totalitat del personal teletreballa). Els únics casos han estat fora de l’àmbit de treball (3 casos durant el 2021, amb baixa laboral).
Després de Setmana Santa es començaran a fer les revisions mèdiques. El personal que treballa a l’estranger se la poden fer durant tot a l’any a Barcelona.
S’està elaborant un document de mesures preventives que serà distribuït a tot el personal.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT