MESA SECTORIAL 16.12.2019
Preacord Districte Administratiu
L’Administració ens presenta el Preacord de les mesures de racionalització consistents en la mobilitat voluntària, la flexibilització del temps de treball i la prestació de serveis mitjançant la modalitat de teletreball pel personal del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya amb les propostes de CCOO acordades al grup de treball, entre les quals es troba la creació de 10 llocs de treball d’informador/a, tramitador/a de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, subgrups C1 i C2 (18) que hauran de ser coberts provisionalment en una primera fase per personal funcionari de carrera o funcionari interí que realitzi funcions de registre i/o d’informació i atenció a la ciutadania (en una segona fase els llocs vacants podran ser coberts per personal de tots els departaments). L’Acord es ratifica afegint a l’apartat 5 del segon punt que es faran servir els mateixos barems que als concursos de trasllats.
Finalment, CCOO sol·licitem que les condicions acordades també es puguin fer extensives al personal de les unitats administratives ja traslladades com ara el de l’Agència Tributària de Catalunya. Funció Pública ens contesta dient que estudiaran la nostra proposta.
Currículum Anònim o Cec.
CCOO ens congratulem que l’Administració ens presenti la seva Proposta d’Acord d’implantació de l’anomenat currículum anònim o cec en els processos de selecció de personal temporal que es gestionen mitjançant la plataforma ATRI quan CCOO ja ho vam demanar en el seu moment (vegeu les nostres notes informatives de les reunions de la Mesa Sectorial de 15 de juliol de 2019 i de 16 de setembre de 2010).
Malauradament, resta pendent encara implementar un aplicatiu informàtic que preservi l’anonimat dels/de les aspirants per evitar qualsevol tipus de discriminació. Funció Pública ens informa que ho demanaran immediatament.
Proposta d’Ordre de regulació d’horaris de les OACs i dels Registres.
L’Administració ens facilita una Proposta d’Ordre de regulació d’horaris de les Oficines d’Atenció Ciutadana i punts de registre que es concreten en el tancament els dissabtes de les oficines de registre i atenció ciutadana de les delegacions territorials del Govern i la modificació de l’horari d’aquestes oficines als serveis centrals: dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9 a 15 i els dijous de 9 a 17. S’aprova aquesta proposta.
Inspectors i Gestors Tributaris.
L’Administració ens lliura una proposta d’Acord de Govern per la qual s’aprova l’Oferta d’ocupació pública parcial del cos superior d’inspectors tributaris i del cos tècnic de gestors tributaris de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2019, consistent en 20 places del Cos Superior d’Inspectors/es Tributaris/àries i 120 places del Cos Tècnic de Gestors/es Tributaris/àries de la Generalitat que es podran convocar en el període de tres anys a comptar de la publicació de l’Acord al DOGC que serà abans d’acabar aquest any 2019, possiblement el 30 de desembre.
Així mateix, l’Administració ens informa que una primera convocatòria de 60 places de Gestors/es Tributaris/àries es convocaran durant el quart trimestre de l’any 2020, posteriorment es convocaran les 20 places d’Inspectors/es Tributaris/àries (durant el quart trimestre de l’any 2021) i les 60 places restants de Gestors/es Tributaris/àries (durant el quart trimestre de l’any 2022).
Places DIL Cos Subaltern.
CCOO demanem a Funció Pública aclariments sobre determinats aspectes de la convocatòria 240 per a persones amb discapacitat intel·lectual (Resolució PDA/2898/2019), especialment pel que fa a qüestions relatives als llocs de treball a ocupar i les tasques a desenvolupar.
L’Administració ens respon que encara no té clar si hi haurà alguns llocs de treball exclosos com a destinació inicial, com poden ser els dels centres educatius, però tot sembla indicar que se’ls exigiran les mateixes tasques i responsabilitats que a qualsevol altre funcionari i també gaudiran dels mateixos drets com el de la promoció interna. A més a més, es plantegen la possibilitat d’establir un acompanyament inicial per al personal que aprovi el procés selectiu.
La part social demanem que l’Administració ens aclareixi tots aquests punts que sembla que no estan gens definits i que provoquen una sensació d’incertesa pel que fa al resultat del procés.
Flexibilitat horària recuperable per al personal PAS de centres educatius
CCOO hem ressaltat la importància del gaudiment de les 25 hores de flexibilitat horària atès que el personal PAS de centres no pot gaudir de dies d’assumptes personals ja que els gaudeix obligatòriament en períodes com Setmana Santa, Nadal i vacances del centre. L’Administració emplaça a la part social per a què en un futur es tractin les condicions laboral del PAS en centres educatius.
Vacances en cas d’Incapacitat Permanent
CCOO entenem que en el cas de personal que està en situació d’IT, que no ha gaudit de les vacances de l’any en curs, i passa a Incapacitat Permanent Absoluta o Total, se li han d’abonar les vacances no gaudides, i així ho reconeix l’Administració.
Torn obert
CCOO denunciem que en algunes comissaries del Cos de Mossos d’Esquadra els caps obliguin el personal d’administració i serveis femení a netejar, escombrar i fregar les garjoles o zones habilitades si, un cop finalitzat el servei de neteja, es detecten restes orgànics procedents dels/de les detinguts/des. Amb aquestes situacions no només es degraden les funcions del personal administratiu sinó que aquestes actituds son pròpies d’un masclisme que hem d’expulsar dels serveis públics del nostre país així com un abús de la situació d’interinatge que és majoritària en aquest col·lectiu.