REUNIÓ INTERCENTRES AMB EL DEPARTAMENT D’INTERIOR EL 27 OCTUBRE
Us resumim, tot seguit, els temes tractats a la darrera reunió del Comitè Intercentres del personal laboral del Departament d’Interior amb representants del Departament.
1- Aprovació Text Refós Acord de criteris i procediment per a la selecció amb caràcter d’urgència del personal laboral temporal, i de creació i funcionament de la borsa de treball del Departament d’Interior.
No s’ha aprovat el text i s’acorda tancar en reunió del grup de treball els serrells pendents.
2- Reunions grups de treball.
A data d’avui, el calendari del 2022 és el mateix que el d’aquest any. El Departament informa que, si no hi ha ampliació de places, no hi haurà cap canvi en el calendari del proper any. El Departament proposa fer una única reunió exclusiva de les diferents casuístiques i les diferents categories amb una proposta per a la setmana del 9 al 12 de novembre. A hores d’ara, el Departament encara no ha enviat les propostes de modificacions a la part social quan fa temps que les està treballant. El Departament remarca que la proposta està pràcticament tancada i la voluntat és poder-ho enviar en no massa temps. Es posa sobre la taula és que, si no hi ha proposta de calendari queda automàticament prorrogat l’anterior i, si posteriorment es presenta una modificació substancial per part de l’empresa, es pot arribar al punt de demanda de la part social. La queixa de la part social és que anem tard i que si hi ha l’ampliació de places el calendari de l’any vinent s’ha de treballar en el supòsit que hi hagi l’ampliació de places. No obstant això, la setmana del 9 de novembre el calendari es treballarà sense saber-ho.
Durant la reunió, DGPEIS demana el trasllat al Gabinet de Premsa de la Conselleria d’Interior la petició de criteris i proposta de calendari de les unitats de premsa de totes les unitats orgàniques del Departament d’interior, perquè aclareixi quina és l’organització de periodistes de totes les unitats orgàniques. En la reunió d’avui s’informa que el departament de premsa DGPEIS farà el mateix horari que l’any passat. La DGPEIS no plantejarà un calendari si no es té clar quina és la proposta de criteris del Departament quant als criteris de treball dels periodistes d’Interior.
3- Novetats ampliació de places pendent pel 2022.
Encara no hi ha cap novetat al respecte de les 49 places demanades, ni data prevista per rebre la certesa de la seva inclusió.
4- Procediment per garantir les 12h de descans en cas de perllongar jornada (pendent del comitè de juliol i setembre).
El Departament indica que ha de garantir les 12h de descans per salut laboral però no aclareix quin és el procediment que s’aplica al personal per al retorn de les hores. Es posa de manifest, de nou i reiteradament, que no hi ha unificació de criteris a les regions, però tampoc hi ha resposta. El Departament manifesta que la compensació d’hores se sotmet al procediment escrit i desconeix si hi ha casos en els quals no se segueix però, a la petició de passar el criteri per escrit a la part social, informa que no el té.
5- Ampliació de borses 2022.
TEMH – Què suposen les diferents ubicacions del lloc de treball, diferents horaris? Diferent formació?
No hi ha cap contracte en una localitat diferent a la base de Sabadell, malgrat alguns dies s’han de desplaçar a Tírvia. Les condicions de treball són les mateixes i la formació és la mateixa per a tota la plantilla. El Departament informa que la plantilla que entra en campanya i no té la formació de gruatge, fa el control a la sala. Per tant, fins que no tenen l’habilitació legal establerta no pot fer les funcions d’operador de grua. Aquesta habilitació s’ha de renovar i es fa segons la disponibilitat de l’empresa que la imparteix.
AF – Què passa amb aquesta categoria? Perquè no està inclosa la seva ampliació de borses i es va anular l’última?
El Departament indica que es vol publicar la convocatòria entre la propera setmana i la següent i demana les aportacions a la part social. A principis de l’any vinent es pretén que se centri en les proves d’agents, caporals i inspectors.
El Departament informa que desapareixen les places GRAF de laborals. Per què? Perquè indiquen que no existeix GRAF com a categoria laboral, que les tasques que desenvolupen no s’adeqüen a cap categoria de personal laboral i no es mantindrà. Per tant, desapareixen les places GRAF de laborals en les condicions que sí s’han desenvolupat fins ara. CCOO demanem quantes persones es veuen afectades i a la borsa que desapareix hi ha actualment 13 persones, de les quals cinc es troben a altes categories, per tant hi ha 8 persones afectades que no podran comptar amb aquesta feina. Volem saber què passarà amb les persones que han estat contractades fins ara com a tècnics GRAF i que no poden comptar-hi més. El Departament admet que com fins ara no seran contractats i que s’ha de buscar la solució.
6- Valoració CF 2021
El Departament informa que les hores extra de campanya hauran estat abonades al novembre. El concepte d’hores extra és el mateix quan es fa sota mínims o es fan en episodis de grans incendis. No obstant, s’ha de fer un informe addicional que justifiqui que es passa el límit de 80 hores. El Departament ha assegurat a la reunió que les persones han fet més de 80 hores també cobraran les altres hores extra que facin. Es demana instrucció on s’indiqui per escrit i també on quedi clar quan es cobraran o quan es podran compensar.
7 – TEOC
7.1 Provisió de cascos i contrasenyes pels nous TEOC de borsa que entren a treballar per primer cop. Sobre proveir la contrasenya al personal des del primer dia de feina, s’està treballant per tenir-ho però no està encara resolt. Va lligat a un procediment administratiu de donar d’alta el personal, no es pot fer una contrasenya genèrica i s’està treballant altres propostes a nivell informàtic. Sobre la manca de cascos per al nou personal, El Departament demanarà que hi hagi una previsió per si hi ha incorporacions en diumenge. Mentre no se soluciona, la part social demana material per higienitzar el material que s’hagi de compartir.
7.2 El catàleg de roba pels operadors per tots els contractats no s’està complint. El Departament reclamarà al servei tècnic.
7.3 – Calendari noves eines de treball a les sales de control. Quina és la situació actual? Es preveu la implantació al març-abril. S’estan polint detalls perquè funcioni el despatx web. Per tant, encara funciona el despatx antic. Hi ha data de valoració de riscos de la nova eina? No. Encara no hi ha data de valoració del riscos laborals, que es planificarà segons les dates d’implantació definitiva que es farà al març-abril. Es farà al febrer o al març, abans de la implantació definitiva. Mentrestant, el personal està treballant sense aquesta valoració de salut laboral. I tema Nokia, tenim ja la informació de com es solucionarà? No se sap com es passarà al Nokia, per motius tècnics. S’està avaluant com es fa aquest pas. També s’està valorant el nombre de pantalles de treball amb el pas a Windows 10 que es farà d’aquí a finals d’any.
7.4 Cursos de bombers de l’ISPC. Demanen que puguin accedir operadors i altres col·lectius a aquests cursos que poden ser d’interès, com, ara mateix, curs de suport psicològic a les víctimes, anglès tècnic… La part social demanem que els col·lectius que treballen a la DG puguin fer els cursos que ja estan elaborats a la ISPC i el Departament respon que és un tema pendent. La DG ha demanat detecció de necessitats de formació per fer un pla de formació integral per a totes les categories professionals, i espera el retorn de les diferents unitats aquest mes de novembre, presentar-lo a la part social a finals de novembre, amb la intenció d’aplicar-lo el 2022.
8- Compatibilitat entre operadors 112 i Operadors de Control el Departament d’Interior.
Pendent. No es veu clar que l’assessoria jurídica faci un informe que avali la compatibilitat general entre personal operador del CAT112 i Operadors de Control d’Interior. Es un tema casuístic i s’ha de valorar cas per cas a petició de la persona interessada. En cada cas individual, la DG farà l’informe inicial intern i el durà a l’òrgan que hagi de resoldre. Per tant, el personal ha de demanar la compatibilitat individualment.
9- Redactat del cobrament del Complement perillositat/penositat per activació PT i CCB per encabir la realitat dels serveis on s’activa.
El Departament ha demanat en quins casos el desplaçament d’un TEOC fora del seu lloc habitual i sota quins supòsits queda recollit el cobrament del complement perquè quedi clar i no es demanin informes justificatius addicionals. La part social demanem que les totes casuístiques tinguin reflectit el cobrament del complement quan hi ha desplaçament al punt de trànsit i no quedi ningú fora. Un cop més, queda pendent de resposta.
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT