Us resumim els temes tractats en el darrer comitè de seguretat i salut del Departament.
Vehicles / Parc Mòbil del Departament. El Departament informa que de la licitació de 95 vehicles ja se n’han entregat 34, híbrids, sense endollar i automàtics. La resta de vehicles pendents, una seixantena, s’entregaran durant el mes de juliol, en aquesta entrega hi ha inclosos els tot terreny amb marxa reductora “pickup” i vehicles urbans. Ja està en marxa fer una nova licitació de 300 vehicles, al setembre / octubre es preveu tenir signats els contractes. Potser donarà lloc a vehicles duplicats a edificis atès que lligar sortida amb entrada del rènting és complicat. L’entrega es preveu al 2025 i tindrem tota la flota sostenible. Per tant, pujarem sostenibilitat. CCOO hem demanat tenir dades i evolució de l’indicador de sostenibilitat.
En cas de manca de vehicles, el DACC fa redistribució segons necessitat i ús, valorat en base a dades GPS dels vehicles. Si les unitats volen informació ho poden demanar. S’ha iniciat una prova pilot a edifici Dr. Roux, Maresme i el Baix Camp per poder demanar vehicles de llocs diferents al teu lloc de feina. D’altra banda, els cursos de conducció es continuen oferint però no hi ha demanda. Creiem interessant fer-los per estar formats.
Creació plaça de Psicòleg/oga al DACC, els representants del Departament informen que Funció Publica ha denegat una plaça especifica de psicòleg/oga o condicionar una plaça de prevenció de riscos que sigui psicòleg/oga, per tant, al DACC no disposarem de psicòleg/oga. Sí que, si escau, es plantejarà la contractació puntual per alguna tasca contreta.
Informació del cens d’amiant, d’accessibilitat i de vestidors dels centres de treball del DACC. Se’ns informa que s’està fent el canvi de la coberta d’amiant del CFEA de Reus.
Locals: obres, trasllats i licitacions. El Departament ens informa que s’ha rescindit el contracte de l’empresa de manteniment dels edificis del DACC que està obligada a seguir fent el manteniment fins que entri una nova empresa, cal però que se segueixin enviant les incidències igualment. S’ha publicat la nova licitació i al desembre tindrem una nova empresa adjudicatària.
La seu dels nous Serveis Territorials Alt Pirineu-Aran, està ubicada a la Seu d’Urgell, antic consell comarcal. La reforma prevista comportarà espais diàfans i taules no assignades.
A la seu dels Serveis Territorials del Penedès i l’Anoia, situada a l’edifici de l’INCAVI a Vilafranca del Penedès, el 29 o el 30 de juliol es realitzarà el trasllat. S’ha fet una reassignació de persones dins l’edifici.
A Serveis Centrals de Gran Via de Barcelona, l’inici dels treballs per la substitució de les finestres s’han posposat, tot i que s’esperen noticies de l’empresa. S’han iniciat les obres per a la renovació dels lavabos de l’edifici i la planta soterrani.
L’Oficina Comarcal (OC) del Segrià, un cop fetes les obres, ja disposa de vestidor i, finalment, s’ha instal·lat l’ascensor, amb la qual cosa el centre ja compleix la normativa d’accessibilitat i vestidors. S’estan acabant les obres del lavabo i es pintarà l’interior a l’agost.
A Serveis Territorials de la Catalunya Central, a l’edifici del “Sucre” a Vic, vestidors. S’estan executant les obres.
L’OC del Berguedà, és possible que finalment es traslladi a l’edifici de l’antic Centre d’Acollida Turística de Berga ofert per l’Ajuntament. Falta documentació tècnica per iniciar el procediment. La previsió, però, és que en cas de confirmar-se aquesta nova seu, el trasllat no es faci abans de 2 anys (hi ha incertesa en funció del que surti). Es pintarà a l’agost l’OC actual i s’ha modificat mobiliari mentre que no es formalitza el trasllat.
CFEA de Reus, s’està fent el canvi de coberta amb amiant i recollida d’aigües.
OC Igualada, es pintarà l’interior de l’edifici durant l’agost
Hi ha previsió de substitució de pantalles petites d’almenys 20-22 polsades al Districte Administratiu.
Seguiment simulacres d’emergència 2023 de centres de treball del DACC. El Departament informa que dels 70 edificis gestionats pel DACC, 20 han fet el simulacre corresponent a l’any 2024 i 38 han comunicat la data prevista per fer-lo. Dels 16 edificis no gestionats pel DACC, 3 han fet el simulacre corresponent a l’any 2024 i 5 han comunicat la data prevista per fer-lo. Al setembre es farà recordatori als que manquen.
CCOO insistim que el personal adscrit al DACC, ubicat en edificis no gestionats pel departament facin el simulacre amb periodicitat anual. CCOO insistim també que el centre faci el seu simulacre anual, però des del departament ens diuen que s’estudiarà cada cas i es parlarà amb els responsables dels edificis.
A l’acta de simulacres amb incompliments, es deixa constància dels resultats i conclusions dels simulacres realitzats. Els/Les delegats/des de CCOO demanem que es fixin uns criteris per determinar com actuar en cas que els resultats dels simulacres no siguin correctes. Es demana fer sessions al personal de l’equip d’emergències o responsables dels edificis per explicar les errades. Creiem que és interesant millorar el feedback als edificis que fan els simulacres, fent una reunió d’avaluació per així poguer fer un treball col·laboratiu per millorar els edificis o els protocols.
També CCOO hem demanat que es potenciï el fet de fer diferents tipus d’emergències, no nomes d’incendis, sinó també d’accident o confinaments. Es demana fer més formació als equips d’emergència i fer-los més pràctics ja que es veu dificultat perquè al tenir teletreball i taules no assignades és més difícil formar al personal dels equips d’emergència i s’ha hagut d’ampliar el personal afectat (500 persones). Es valorarà per part del DACC com treballar de forma més pràctica.
Pel que fa a la vigilància de la salut: s’han ofert reconeixement mèdics a 1.500 persones, de les quals han respost el 60% i d’aquestes el 80% han acceptat el reconeixement.
Conflicte de l’Institut Català de la vinya i el vi de Vilafranca del Penedès (INCAVI). CCOO hem demanat millorar la gestió del tema que des del 2011 continua sense acabar de solucionar-se. Atesos els canvis en la representació sindical, al setembre es constituirà el grup de treball d’avaluació de risc psicosocial que serà paritari, es a dir, de representació de empresa / sindicats (més assessors del comitè de riscos psicosocials) 5 membres dels sindicats i 5 d’empresa.
S’ha fet difusió a intranet instrucció de prevenció per la calor, i per les caparres, per saber com actuar.
Intranet de prevenció de riscos del DACC, us recordem que podeu revisar informació de prevenció a les pàgines de la intranet del DACC: https://espai.accioclimatica.gencat.cat/Personal/prevencio-riscos-laborals/Pagines/default.aspx
Si teniu suggeriments, propostes o consultes que afectin la salut laboral del nostre Departament, ens les podeu fer arribar als delegats i delegades de prevenció de CCOO.
BARCELONA: David Bonet [email protected] ; Maria Salvat [email protected]
GIRONA: Quim Aragonès [email protected]
LLEIDA: Mario Carrillo [email protected]
TARRAGONA: Xavier Agut [email protected] ; David Font [email protected]at
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT