Aquest dimecres passat, dia 17 de maig, es va reunir la Comissió de treball de PRL del DA amb presència de l’administració i els sindicats representatius. A continuació us fem un petit resum dels temes més importants tractats.
Aplicació de la Instrucció 1/2023 al DA
L’Administració informa que, amb l’entrada en vigor de la instrucció, tornem a la normalitat prepandèmica. Com a mesura higiènica de caràcter general es mantindrà el gel hidroalcohòlic.
CCOO manifestem a l’Administració que l’entrada en vigor d’aquesta instrucció no és motiu per què no es pugui tenir en compte la jornada sencera de teletreball en les adaptacions de lloc de treball, si els metges de salut publica així ho recomanen.
Bateries elèctriques de vehicles de mobilitat personal
L’Administració elaborarà un protocol sobre la ubicació d’aquests tipus de vehicles, i la recàrrega de les seves bateries, per garantir la seguretat antiincendis a l’edifici.
CCOO informem que els incidents amb aquests tipus de bateries es donen quan es manipulen les mateixes i/o el sistema de recàrrega no és l’adequat ni ajustat a normativa.
Ocupació del Districte Administratiu
L’Administració informa que l’edifici disposa de 2.764 llocs de treball pels 3.247 treballadors/es “residents” i que ja s’ha assolit l’ocupació màxima de l’edifici. Per aquests motius informen que pròximament l’Agència Catalana de Residus es traslladarà a l’edifici Ponent (edifici d’oficines situat al costat del DA) i part dels SSTT d’Educació aniran a l’edifici de l’ATC.
Assignació places pàrquing al DA
Després d’una llarga exposició de la Gerent del DA des de CCOO solament tenim una cosa a dir, s’ha de donar SEMPRE la màxima prioritat al personal amb mobilitat reduïda, amb lloc de treball adaptat (quan les mesures correctores així ho indiquin) i al personal que (per motius generalment d’horari) no disposi de transport públic per anar a la feina i/o tornar a casa.
Pla de Desplaçament d’Empresa
Encara estan pendents de rebre l’informe final per part de l’empresa externa que l’està redactant i es comprometen a exposar-lo aviat en una reunió monogràfica. CCOO demanem a l’Administració que es tingui en compte el nou horari intensiu de treball que entra en vigor l’un de juny a l’hora de planificar l’horari de les llançadores.
Condicions ambientals a l’edifici
CCOO demanem a l’Administració que prengui les mesures adients per resoldre amb la màxima rapidesa i eficàcia els problemes que vagin sorgint aquest estiu amb l’onada de calor que es preveu i la coexistència del decret d’estalvi energètic i la normativa de Prevenció de Riscos Laborals.
Podeu informar-nos de qualsevol incidència sobre aquest tema, i altres que considereu, enviant un correu electrònic a l’adreça [email protected].
CCOO US CONTINUAREM INFORMANT
