Ahir, 28 de febrer, es va reunir la Comissió de Treball de Prevenció de Riscos Laborals del Districte Administratiu de Barcelona amb presència de l’Administració i dels sindicats representatius. A continuació us fem un petit resum dels temes tractats.
Model preventiu al Districte
CCOO manifestem que el Departament d’Economia té “de facto” dos serveis de prevenció, un per l’edifici i personal de la Gerència (Area de Prevenció de Riscos Laborals) i un altre (el Servei de Prevenció Propi del Departament) per la resta.
En contra del parer de l’Administració, CCOO considerem que no es compleix amb el Decret 312/98 d’1 de desembre, pel qual es creen els serveis de Prevenció de Riscos Laborals per al personal al servei de l’Administració de la Generalitat i portarem aquesta disfunció als espais adients.
Condicions ambientals a l’edifici.
CCOO traslladem a la Gerència les queixes que hem rebut per part dels/de les companys/es en les visites efectuades a l’edifici on, resumint, manifesten el seu malestar per les baixes temperatures a primera hora, sobretot els dilluns, i en les zones més ombrívoles de les plantes. Els tècnics de la gerència ens informen que ja els ha arribat aquestes peticions (29) i que les han resolt avançant una hora la posada en marxa del sistema de climatització de l’edifici. Si la problemàtica persisteix ho podeu posar en el nostre coneixement ([email protected]) o en el de Gerència.
Gestió de la prevenció al DA
L’Administració ens presenta la Memòria de l’any 2022 i la Planificació per l’any 2023. Després d’una extensa presentació per part del personal tècnic, la qual agraïm, ressaltem els punts que considerem més importants:
- Durant 2022 consten 8 accidents al DA, sense baixa laboral, i 26 accidents “in itinere” (21 amb baixa i 5 sense baixa) i, més 1 “in mission”.
- També s’han realitzat 39 adaptacions de lloc de treball entre el personal resident.
- Al llarg de 2022 s’ha activat el Pla d’Autoprotecció 25 vegades per diferents incidents (10 d’ells a la cuina) i 17 vegades per motius mèdics.
- Continua fent-se formació continua en prevenció al DA, amb 399 convocats/des i 284 assistents i s’han enviat 1.228 correus al personal de nova incorporació al DA amb diversa informació preventiva.
- Sobre la implementació de les mesures correctores de les diferents avaluacions inicials de riscos laborals fetes al DA, CCOO manifestem que, encara que s’ha fet molta feina, la Gerència ha de destinar els recursos econòmics i humans necessaris per dur a terme les mesures pendents, moltes de les quals estan ja fora del termini d’implementació indicat als documents. Per exemple, la modificació de les frontisses dels armariets contra incendis de la planta A1 (que no s’obren al 100%), la millora en la il·luminació a dos magatzems del soterrani, la realització d’un estudi de soroll a l’edifici, així com destinar un espai adient per fer tasques mecàniques a Justícia, etc.
Pla de Desplaçament. Llançadores.
La gerent ens informa que, una vegada feta la recollida de dades entre el personal resident al DA, s’està elaborant per part de l’empresa contractada el document definitiu i que, una vegada que el tinguin enllestit (esperem que sigui en breu termini), es farà una sessió monogràfica per informar a la part social dels resultats d’aquest.
En relació amb les llançadores, se’ns indica que el DECO no té previst l’eliminació d’aquest servei, però no hi haurà increment en la despesa del mateix en un futur. Els horaris i recorreguts de les llançadores es mantenen tal com estan en aquests moments, encara que s’han detectat algunes on l’ocupació és molt baixa.
Podeu informar-nos de qualsevol incidència sobre aquest tema, i altres que considereu, enviant un correu electrònic a l’adreça [email protected].
CCOO US ANIREM INFORMANT
